wtorek, 16 sierpnia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaWyścigiKoniec Alfa Romeo w F1? Co dalej z zespołem Roberta Kubicy?

Koniec Alfa Romeo w F1? Co dalej z zespołem Roberta Kubicy?

Wszystko wskazuje na to, że Audi niebawem przejmie Saubera, czyli zespół występujący pod marką Alfa Romeo. Jeśli dotychczasowe doniesienia się potwierdzą, włoski producent wycofa się z „królowej motorsportu”. Co się stanie z zespołem Roberta Kubicy wspieranym przez Orlen?

Alfa Romeo jest sponsorem tytularnym Saubera od 2018 roku. Po roku obecności włoska marka zwiększyła swoje zaangażowanie finansowe w ekipę F1, co pozwoliło całkowicie przejąć nazwę zespołu z siedzibą w Hinwil. Mimo to firma Sauber pozostaje nadal odrębnym podmiotem, a wszystko wskazuje na to, że lada moment zmieni partnera.

Dotychczasowe przecieki mówią, że właściciele Saubera wstępnie porozumieli się już z Audi, które zamierza zadebiutować w F1 w sezonie 2026. Niemiecki koncern będzie stopniowo przejmować akcje Saubera, aż osiągnie udział w zespole wynoszący 75 proc. Taki obrót spraw powoduje, że dalsza współpraca z Alfa Romeo będzie niemożliwa. Obie firmy są konkurentami na rynku samochodów osobowych.

Zobacz: Robert Kubica na podium 24h Le Mans!

Przedstawiciele włoskiej marki nie komentują zmian właścicielskich, które mogą nastąpić w najbliższej przyszłości. Firma zapewnia, że w przyszłym sezonie będzie współpracować z Sauberem. Strony podpisały kilkuletnią umowę, która każdego roku jest oceniana.

Według nieoficjalnych informacji włoska marka płaci ok. 30 mln euro rocznie za tytularne partnerstwo w zespole, którego rezerwowym kierowca jest Robert Kubica. Szef Alfa Romeo podkreśla w rozmowach z mediami, że zwrot z inwestycji jest znaczący, a współpraca z Sauberem układa się doskonale.

Przeczytaj koniecznie: Powstaje nowy serial o F1. Robert Kubica będzie jednym z bohaterów

Jeśli spekulacje się potwierdzą, Alfa Romeo może mieć problemy z pozostaniem w stawce F1. Jedynym zespołem, który nie będzie związany z dużym producentem samochodów pozostanie Haas. Amerykanie korzystają z silników Ferrari, a włoska marka jest w tej samej grupie kapitałowej co Alfa Romeo – koncernie Stellantis. Alternatywnym planem dla włoskiej marki w 2026 roku może być rywalizacja w Formule E lub powrót do DTM.

Jędrzej Stoner
Redaktor. Lubi wysokie obroty, sztywne zawieszenia, krótkie przełożenia, kosmiczne przyspieszenia.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Kartingowy evergreen. Czyli „ile trzeba mieć, żeby ryzykować w razie się straci”?

Łowca Patentów
Gadanie Kontrolne - Kartingowy Wtorek Formuła 1. Wielkie marzenie każdego młodego kartingowca. To „królowa motosportu” jest od wielu...

Udany weekend na podium dla Karola Kręta w Oschersleben

Kolejny udany weekend Karola Kręta w serii Porsche Sports Cup Deutschland. Młody zawodnik Akademii ORLEN Team stanął...

51 Rajd Barum z polakami

Rajdowe Mistrzostwa Europy w ostatni weekend sierpnia wkroczą na Czeskie odcinki specjalne za sprawą Rajdu Barum. Przed...

Rajdowe Kryterium Ustronia filmowe podsumowanie

Zapraszamy na filmowe podsumowanie rajdowego wydarzenia na domowych ulicach Kajto czyli 6 Rajdowy Ustroń - Kryterium Ustronia...

CBet Rally Rokiškis 2022 – nagranie z feralnego wypadku

CBet Rally Rokiškis 2022 BMW dzwon
CBet Rally Rokiškis 2022 to nie jest impreza którą śledzi każdy fan rajdów w Polsce, ale zdjęcia...

NAJPOCZYTNIEJSZE