środa, 22 marca, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaWyścigiKoniec Alfa Romeo w F1? Co dalej z zespołem Roberta Kubicy?

Koniec Alfa Romeo w F1? Co dalej z zespołem Roberta Kubicy?

Wszystko wskazuje na to, że Audi niebawem przejmie Saubera, czyli zespół występujący pod marką Alfa Romeo. Jeśli dotychczasowe doniesienia się potwierdzą, włoski producent wycofa się z „królowej motorsportu”. Co się stanie z zespołem Roberta Kubicy wspieranym przez Orlen?

Alfa Romeo jest sponsorem tytularnym Saubera od 2018 roku. Po roku obecności włoska marka zwiększyła swoje zaangażowanie finansowe w ekipę F1, co pozwoliło całkowicie przejąć nazwę zespołu z siedzibą w Hinwil. Mimo to firma Sauber pozostaje nadal odrębnym podmiotem, a wszystko wskazuje na to, że lada moment zmieni partnera.

Dotychczasowe przecieki mówią, że właściciele Saubera wstępnie porozumieli się już z Audi, które zamierza zadebiutować w F1 w sezonie 2026. Niemiecki koncern będzie stopniowo przejmować akcje Saubera, aż osiągnie udział w zespole wynoszący 75 proc. Taki obrót spraw powoduje, że dalsza współpraca z Alfa Romeo będzie niemożliwa. Obie firmy są konkurentami na rynku samochodów osobowych.

Zobacz: Robert Kubica na podium 24h Le Mans!

Przedstawiciele włoskiej marki nie komentują zmian właścicielskich, które mogą nastąpić w najbliższej przyszłości. Firma zapewnia, że w przyszłym sezonie będzie współpracować z Sauberem. Strony podpisały kilkuletnią umowę, która każdego roku jest oceniana.

Według nieoficjalnych informacji włoska marka płaci ok. 30 mln euro rocznie za tytularne partnerstwo w zespole, którego rezerwowym kierowca jest Robert Kubica. Szef Alfa Romeo podkreśla w rozmowach z mediami, że zwrot z inwestycji jest znaczący, a współpraca z Sauberem układa się doskonale.

Przeczytaj koniecznie: Powstaje nowy serial o F1. Robert Kubica będzie jednym z bohaterów

Jeśli spekulacje się potwierdzą, Alfa Romeo może mieć problemy z pozostaniem w stawce F1. Jedynym zespołem, który nie będzie związany z dużym producentem samochodów pozostanie Haas. Amerykanie korzystają z silników Ferrari, a włoska marka jest w tej samej grupie kapitałowej co Alfa Romeo – koncernie Stellantis. Alternatywnym planem dla włoskiej marki w 2026 roku może być rywalizacja w Formule E lub powrót do DTM.

Jędrzej Stoner
Redaktor. Lubi wysokie obroty, sztywne zawieszenia, krótkie przełożenia, kosmiczne przyspieszenia.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Subaru Impreza 22B STi jako restomod. Niezwykły projekt

Subaru Impreza 22B STi jako restomod
Subaru Impreza 22B STi to jeden z najbardziej pożądanych modeli na rynku wtórnym. Jednak dostępność tych samochodów...

Wolff potwierdza odejście Mercedesa od koncepcji „zero sidepod”

Toto Wolff przyznał, że koncepcja samochodu Mercedesa określana mianem „zero sidepod” zostanie porzucona przez jego zespół, a...

Przygotowania do kluczowego sezonu Damiana Litwinowicza

Ubiegły sezon zakończony na drugiej pozycji w klasyfikacji Mistrzostw Europy zaostrzył wszystkim apetyty. Damian Litwinowicz jest już...

7 Rajd Memoriał Kuliga i Bublewicza w Wieliczce – lista startowa, harmonogram, mapy, utrudnienia

Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza
7 Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza odbędzie się 24-26 marca 2023 r. W imprezie wystartują...

44 załogi i 10 odcinków w Wieliczce na Memoriale Kuliga i Bublewicza

10 Odcinków Specjalnych o łącznej długości prawie 35 kilometrów, ponad 105 kilometrów długości całego rajdu i 44...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here