wtorek, 15 czerwca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Rajdy Artur Sękowski spełni marzenie o RSMP? Rozmawialiśmy o testach w klasie Rally2!

Artur Sękowski spełni marzenie o RSMP? Rozmawialiśmy o testach w klasie Rally2!

W ostatnich dniach wielu kierowców odkrywało rajdowe karty. Zazwyczaj jednak były to prezentacje nowego malowania, sponsorów i planów na sezon. W iście pokerowym stylu swoich kibiców zaskoczył Artur Sękowski. Kierowca kultowego już, żółto-niebieskiego BMW M3 goni za marzeniem startu w cyklu RSMP. Na obiekcie Moto Park Ułęż testował… Forda Fiestę R5.

Rejestracja „04 Rally” jest dobrze znana każdemu sympatykowi dolnośląskich rajdów i serii Tarmac Masters. Startujący w tylnonapędowym BMW M3 Artur Sękowski jest ulubieńcem kibiców, który nie raz potrafił „podgryzać” kierowców startujących w autach z napędem na obie osie. Marzeniem zawodnika jest występ w serii RSMP, do tak ambitnych planów potrzebny jest odpowiedni oręż. Sękowski pochwalił się fanom, że przy współpracy z WPmotorsport udało się przeprowadzić testy Forda Fiesty w specyfikacji R5. Czy to początek drogi na linię startu najważniejszego czempionatu w Polsce? Zapytaliśmy o to samego zainteresowanego.

Na gorąco, zaraz po udostępnieniu tej informacji od kierowcy poprosiliśmy go o komentarz w tej sprawie:

„Wiktor Pogrzeba, właściciel WPmotorsport, realizuje plany rozwoju swojej rajdowej stajni. Trwają obecnie rozmowy z partnerami i sponsorami, w rachubę wchodzi samochód w specyfikacji R5. Jeśli chodzi o kwestię kierowcy, przyszedłem mu do głowy z racji tego, że zna moje tempo i pomysł na jazdę. Kilka razy siedział na prawym obserwując moją pracę za kierownicą. Wierzy, że będzie nam się wspólnie dobrze pracowało. Wiktor chciałby zacząć od końca obecnego sezonu, najprawdopodobniej od Rajdu Świdnickiego. Wynika to z prozaicznego powodu – trasy Rajdu Świdnickiego są mi najbliższe. Zaczynałem tam przecież swoją rajdową przygodę . Na trasach wokół Walimia , Glinna czy Kamionek odbywały się znane i cenione cykle amatorskie. Jest plan, aby pojechać R5-tką i powalczyć o miejsca 5-10.”

Artur Sękowski studzi jednak nastroje i na chłodno podchodzi do rywalizacji:

„Tutaj pojawia się jednak pewien problem. Poza aspektem doświadczenia i szybkości kierowcy takim samochodem jak pierwsza ewolucja Fiesty R5 nie wbijesz się do TOP5 w
czystej walce. Od czasów jej premiery minęło 8 lat. Konkurencja wypuściła nowe modele, a te miały kolejne udane ewolucje. Pomiędzy topową Fabią EVO 2 a Fiestą różnica na kilometrze może wynosić kilka dziesiątych. Na rajdzie który ma 120 km daje to już minutę straty. Żebyś mnie dobrze zrozumiał, nie chcę odpuszczać tematu startu Fiestą. Chciałbym tylko ostudzić kibiców i ich wygórowane oczekiwania.”

Zapytaliśmy też kierowce o genezę ewentualnej współpracy:

„Wszystko się wiąże z tym, że zarówno ja, jak i WPmotorsport będziemy dopiero w tym zaczynać, raczkować. Nie ma sensu angażować kierowcę, który jeździ już R5, kogoś z topu. Zespół będzie się musiał nauczyć jak obsługiwać ten samochód, jak to powinno
wyglądać. To początek dla zespołu, dobrze by było, aby kierowca również zaczynał. Aby się wzajemnie uzupełniać, uczyć, być może wspólnie popełniać błędy. Ktoś na topie stawki nie może sobie na to pozwolić. Mogę być tam dzięki WPmotorsport, więc jeżeli powinie
się noga, nie będzie do nikogo pretensji. Wiktorowi podoba się moja jazda i tempo , mnie jego zaangażowanie w ten projekt i upartość w dążeniu do tego celu. Razem możemy to zrobić …”

Sękowski opowiedział też o wrażeniach z jazdy klasą R5:

„Czuję się na siłach jechać szybko w R5. To jest taki samochód, w który wsiadasz i… jedziesz. Auto które realizuje Twój pomysł na jazdę 1:1. Jak pomysł jest zły, to skończysz na drzewie. Jak jest dobry, to auto Ci nie przeszkadza i odwdzięcza się dobrym rezultatem na mecie. W mojej ocenie jazda R5 jest pod każdym aspektem łatwiejsza niż moim M3 więc będzie tylko lepiej.”

Zapytaliśmy więc czy to już pewne, że nazwisko Artura znajdzie się na liście startowej RSMP:

„Wiesz, to jest pewne na teraz. Projekt docelowo jest przyszłoroczny, ale zaczniemy jeszcze w tym roku. Mają być dwa/trzy starty. Na pewno Rajd Świdnicki – na nim się skupiamy. Ale może też coś wcześniej. Rajd Śląska? Może Tarmac Masters, testowo w R5. Taki na razie jest pomysł. Większość rzeczy jest poza mną . Wiktor Pogrzeba to trzon
tego projektu. To od jego zaangażowania i ciężkiej pracy zależeć będzie gdzie,
kiedy i jak często będziecie mogli mnie oglądać”.

Na pytanie o ewentualne niepowodzenie zawodnik nie tracił humoru:

„Mam z tyłu głowy, że jak to nie wyjdzie, to jadę M-ką. Brakuje mi tylko startu M3 w RSMP. Już na Tarmacu udowodniłem, że to auto jest szybkie. Zrobić to nawet dla jednej rundy, aby odhaczyć. Zrobiłem, pokazałem, udowodniłem. Idziemy dalej, udowadniać inne rzeczy.”

fot. Artur Sękowski Rally Team – oficjalny profil Facebook

Nie pozostaje nam nic innego, niż trzymać kciuki za plany stajni WPmotorsport i samego Artura Sękowskiego. Oczywiście, będzie nam brakowało żółto-niebieskiego potwora na trasach Tarmac Masters, ale kibice na pewno chętnie zobaczą R5-tkę Sękowskiego w klasyfikacji mistrzostw Polski. Kto wie, może nawet w podobnych barwach?

Jakub Socha
Z motoryzacją związany od dziecka, ponoć zanim zaczął płynnie mówić, już rozpoznawał wszystkie marki podczas spacerów w wózku. Fan simracingu. Trenuje, aby spełnić marzenia i przenieść umiejętności z symulatora do prawdziwego auta.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Komentarze po pierwszej rundzie Trofeo di serie

W miniony weekend na Torze Poznań zapisany został pierwszy rozdział nowego wyścigowego cyklu Trofeo di serie. W...

Leszczynianie na podium Mistrzostw Polski Endurance

Tomasz Biernat wraz z Mateuszem Tabaką reprezentujący zespół BieRni Motorsport zakończyli pierwszą rundę Wyścigowych Mistrzostw Polski Endurance...

3 runda WRPP – 3:0 dla Klimasa na Puławach!

Zakończona trzecia runda Wirtualnych Rajdowych Mistrzostw Polski była etapem pełnym niespodzianek. Organizatorzy zaskoczyli układem tras i samą...

Hołowczyc i Kurzeja z kompletem punktów po 2 rundzie RMPST

Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją w BMW X3 CC w świetnym stylu zwyciężyli w drugiej rundzie Rajdowych...

WSMP 2021. Polski zwycięzca w TCR Eastern Europe

Wydarzeniem niedzieli w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski było zwycięstwo Bartosza Groszka w debiucie w serii TCR Eastern...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Mariusz Pelikański wraca za kierownicę – pojedzie w Wałbrzychu autem wybranym przez… kibiców

Mariusz Pelikański, mistrz Peugeot Cup z sezonu 2003 wystartuję podczas jednej z amatorskich imprez organizowanych przez grupę Walim Rajdowy. Znanego „Pelikana” zobaczymy na Wałbrzyskim...