czwartek, 2 lutego, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaWyścigiAudi oficjalnie dołącza do F1. Robert Kubica zmieni barwy?

Audi oficjalnie dołącza do F1. Robert Kubica zmieni barwy?

Audi pojawi się w F1 już w 2026 roku, a plotki na ten temat krążyły już od kilku miesięcy. W końcu przyszedł czas na oficjalne ogłoszenie. Koncern z Ingolstadt podał, że łączy siły z ekipą Sauber, aktualnie występującą w barwach Alfa Romeo.

Audi i Sauber to całkiem logiczne połączenie. Doświadczony zespół wyścigowy współpracował wcześniej w F1 z BMW, ale w ostatnich latach z marką Alfa Romeo. Całkiem niedawno włoska marka zapowiedziała rozbrat z „królową motorsportu”. Audi wykorzystało okazję i porozumiało się ze szwajcarskim zespołem.

Zobacz: Audi oficjalnie w Formule 1 od 2026 roku

Zgodnie z umową niemiecka marka planuje nabyć udziały w Grupie Sauber, a od 2026 roku w stawce pojawi się zespół fabryczny z Ingolstadt. Pod nadwozie bolidów trafią silniki zaprojektowane przez niemiecki koncern. Nie wiadomo jeszcze nic na temat udziału Roberta Kubicy w nowym układzie.

Silnikami zajmie się obiekt Motorsport Competence Center Audi w Neuburgu nad Dunajem. Nad projektem pracuje już ponad 120 pracowników. W siedzibie Saubera w szwajcarskim Hinwil będzie powstawać bolid. Ekipa będzie odpowiedzialna za planowanie i realizację operacji wyścigowych.

Przeczytaj koniecznie: Koniec Alfa Romeo w F1? Co dalej z zespołem Roberta Kubicy?

Okazuje się, że już wcześniej Audi i Sauber miały okazję współpracować. Jakiś czas temu Audi Sport regularnie wykorzystywało tunel aerodynamiczny grupy Sauber w Hinwil, gdy Niemcy startowali w wyścigach serii Le Mans i DTM.

Jakie zmiany czekają F1 od 2026 roku?

Już od 2026 roku F1 wkroczy w kolejną epokę. Zmienią się przepisy dotyczące układów napędowych. Silniki elektryczne będą generować taką samą moc (400 kw / 544 KM) jak jednostki zasilane benzyną.

Silniki spalinowe o pojemności 1,6-litra będą zasilane paliwem syntetycznym. Mocniejsze silniki elektryczne będą wymuszały zastosowanie większych i pojemniejszych akumulatorów.

Rewolucja silnikowa w F1 spowoduje prawdziwy reset w stawce. Wszystkie zespoły będą startować z tego samego poziomu. Dlatego Audi uznało, że jest to idealny moment, żeby dołączyć do rywalizacji w 2026 roku.

Jędrzej Stoner
Redaktor. Lubi wysokie obroty, sztywne zawieszenia, krótkie przełożenia, kosmiczne przyspieszenia.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Załoga Postawka/Postawka w czołówce Monte-Carlo Historique

Postawka
Jubileuszowy, 25. Rallye Monte-Carlo Historique już za nami. Tegoroczna edycja okazała się wielki sukcesem dla biało-czerwonych. Na...

Prema ogłasza skład LMP2. Rosjanin zamiast Kubicy

Prema ogłasza skład w LMP2
Prema startuje kolejny sezon w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA. W barwach włoskiego sezonu, w którym w ubiegłym...

McRae wystartuje w ERC. Trzecie pokolenie rajdowego klanu

McRae
McRae to nazwisko, którego nie trzeba specjalnie przedstawiać w świecie rajdów. W tym sezonie w Rajdowych Mistrzostwach...

Kalendarz Tarmac Masters 2023

Tarmac
Przed nami ósmy sezon sportowej rywalizacji w ramach cyklu Tarmac Masters. Tegoroczna batalia zyska jednak nowy, istotny...

Partnerstwo z marką Stake gwoździem do trumny Alfa Romeo?

Stake
F1 to ogromny biznes, zaś kwestie sponsoringu czy partnerstwa medialnego to motor napędowy tego sportu. Nic więc...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here