6 grudnia rozegrana została ostatnia – 8 w tym roku runda Samochodowych Mistrzostw Tychów. Zawody odbyły się ( tak jak przez cały sezon ) z zachowaniem wyjątkowych środków ostrożności związanych z pandemią wirusa Covid-19. Warto nadmienić, że z racji charakteru obiektu ( zamknięty tor ) można było zorganizować cykliczne zawody co w tym roku nie było łatwe dla innych automobilklubów.
Finałowa runda była wyjątkowa dla kierowców bowiem mogli oni brać udział w zawodach bez pilota na prawym fotelu. Decyzja organizatorów o takiej zmianie w tej rundzie wynikła z faktu, że wiele osób w tym trudnym czasie przebywała na kwarantannie lub trafiała na nią tuż przed zawodami co powodowało zamieszanie na listach zgłoszeń, nie każdy też był w stanie znaleźć zastępstwo na ostatnią chwilę. Dlatego też w oficjalnych wynikach tej rundy mamy podane tylko nazwiska kierowcy (nawet jeśli jechał on z pilotem).
Podsumowując każdą klasę tej rundy na podium stanęli:
Klasa K4
- Łukasz Kobiela ( Mitsubishi Lancer )
- Wojciech Tokarz ( Mitsubishi Lancer EVO 5 )
- Maciej Sarka ( Subaru Impreza )
Klasa K3
- Sebastian Bojdoł ( Renault Clio RS 3 )
- Przemysław Mendrek ( Honda Civic )
- Dawid Tomala ( Honda Civic )
Klasa K2
- Szymon Gańczarczyk ( Honda Civic )
- Grzegorz Dobrzański ( Honda Civic )
- Marcin Świder ( Honda Civic EK4 )
Klasa K1
- Łukasz Semik ( Fiat Seicento )
- Kuba Niemiec ( Fiat Seicento )
- Delfin Orłowski ( Nissan Almera )
Klasa CENTO
- Wojciech Najgrodzki ( Fiat Cinquecento )
- Dawid Kalisz ( Fiat Seicento )
- Michał Mucha ( Fiat Seicento )
Klasa PPC
- Kamil Pniok ( Citroen Saxo )
- Artur Kłaptocz ( Citroen C2 )
3.Marek Hohoł ( Citroen C2 VTS )
Klasa RWD
- Piotr Sikorski ( BMW e30 )
- Kacper Bieniek ( BMW e36 )
- Michał Parzych ( BMW e36 318ti )
Klasa OPEN
- Marek Mrówczyński ( Ford Fiesta )
- Piotr Żbikowski ( Mitsubishi Lancer )
- Tomasz Hajduk ( Mitsubishi Lancer EVO X )
Z wszystkich zawodników biorących udział w Barbórce Tyskiej najszybsze okrążenie należało do Łukasza Kobieli – 00:12:44,15s .W oficjalnej klasyfikacji końcowej cyklu AVIA MAX ATTACK 2020 zdobywcą pierwszego miejsca został Łukasz Semik z pilotem Miłoszem Górnym startujący w klasie K1 zdobywając 181pkt na 200 możliwych. Na drugim miejscu uplasował się Dawid Tomala i Paulina Kempka startujący w klasie K3 którzy wyjeździli 161 pkt a podium sezonu 2020 zamknęli Sebastian Bojdoł i Andrzej Mrowczyk jeżdżący w klasie K3 zdobyli 157 punktów.
Jeśli chodzi o podsumowanie całego sezonu rajdowego 2020 na torze w poszczególnych klasach top 3 wyglądają następująco :
Klasa K4
- Artur Kobiela / Kamil Wala
- Grzegorz Pudełko
- Łukasz Kobiela
Klasa K3
- Sebastian Bojdoł / Andrzej Mrowczyk
- Dawid Tomala / Paulina Kempka
- Grzegorz Ira / Damian Drob
Klasa K2
- Grzegorz Dobrzański / Agnieszka Dobrzańska
- Szymon Gańczarczyk / Anita Masternak
- Romulad Stasik / Grzegorz Pękala
Klasa K1
- Łukasz Semik
- Paweł Oślak / Michał Kociołek
- Jakub Włoch
Klasa CENTO
- Wojciech Najgrodzki / Mateusz Solarczyk
- Adam Pawłowski / Mateusz Bartosik
- Marek Mendela
Klasa PPC
- Artur Kłaptocz
- Kamil Pniok
- Krzysztof Bednarski / Jakub Siemaszko
Klasa RWD
- Kacper Bieniek / Tomasz Jabłoński
- Daniel Strojek
- Wojciech Honkisz / Jakub Rozmus
Klasa OPEN
- Piotr Żbikowski / Marcin Bieniak
- Dariusz Murzyn / Michał Masełko
- Sławomir Potapiuk / Sebastian Haraf
Klasa GOŚĆ
- Jacek Polok / Przemysław Bijałd
- Jakub Lesiak / Paweł Oślak
- Tomasz Mrzygłód / Krzysztof Janik
Cała szczegółowa punktacja wszystkich zawodników dostępna jest na stronie www Automobilklubu Ziemi Tyskiej w zakładce – SMT wyniki. Pierwsza runda sezonu 2021 zaplanowana jest na 7 marca a kalendarz z wszystkimi rundami pojawi się zapewne wkrótce.
tekst i foto: Dominika Wójcik