Bentley na biopaliwo ma pobić rekord na Pikes Peak

Bentley ogłosił, że wystawi do bicia rekordu podczas tegorocznego Pikes Peak International Hill Climb – Continental GT3 Pikes Peak. Pojazd ten zaprojektowany został specjalnie do bicia rekordu podczas tegorocznego Pikes Peak International Hill Climb. Ta impreza będzie pierwszą, w której wystartuje Bentley zasilany paliwem odnawialnym, zanim firma zaoferuje swoim klientom samochody o takim napędzie.

Zmodyfikowany wyścigowy Continental GT3, oparty na samochodzie Bentley, który wygrywał wyścigi i tytuły mistrzowskie, pokona trasę o długości 12,42 mili na benzynie opartej na biopaliwie. Obecnie testowane i oceniane są różne mieszanki paliw, przy czym możliwe jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych (GHG) nawet o 85 procent w porównaniu ze standardowym paliwem kopalnym. Ten pierwszy krok oznacza rozpoczęcie dłuższego programu, w ramach którego zbada się zarówno biopaliwa, jak i e-paliwa pod kątem ich potencjału do zasilania Bentleyów dotychczas i obecnie produkowanych. Program Beyond100, realizowany przez tę markę, zakłada, że do 2023 roku cała gama modeli będzie oferowana z wariantami hybrydowymi, a do 2030 roku wyłącznie elektrycznymi. Bentleye z silnikami spalinowymi będą produkowane jeszcze przez najbliższe 9 lat, ale dzięki programowi Beyond100 klienci mają mieć możliwość wyboru aut zasilanych paliwem odnawialnym, a tym samym odpowiedzialności i troski o środowisko. A wstępem do tego ma być właśnie debiut nowego Continentala GT3 na Pikes Peak.

„Cieszymy się, że po raz trzeci wracamy na Pikes Peak – teraz z zasilaniem paliwem odnawialnym, jako projekt uruchomienia kolejnego nowego elementu naszego programu Beyond100. Nasi inżynierowie zajmujący się układami napędowymi już teraz badają zarówno biopaliwa, jak i e-paliwa do wykorzystania przez naszych klientów w ramach naszego programu elektryfikacji – z pośrednimi etapami wdrażania paliw odnawialnych w fabryce w Crewe i dla floty naszej firmy. W międzyczasie Continental GT3 Pikes Peak pokaże, że paliwa odnawialne mogą pozwolić na kontynuację sportów motorowych w odpowiedzialny sposób i miejmy nadzieję, że uda mu się zdobyć trzeci i finalny rekord w naszej potrójnej koronie ” – mówi dr Matthias Rabe, członek zarządu Bentley ds. Inżynierii.

Najnowszy projekt Bentley Pikes Peak jest realizowany we współpracy z Fastr, zespołem klienckim British Continental GT3, który z powodzeniem prowadził kampanię swojego samochodu wyścigowego Bentley w wyścigach w całym kraju. Zespoły techniczne z Bentley i Fastr współpracują ze specjalistami z M-Sport w Cumbrii, aby wydobyć maksymalne możliwe osiągi z pakietu Continental GT3, który będzie prowadzony w Kolorado przez ten sam zespół i z pomocą K-PAX Racing. Zmiany dotyczyć będą przede wszystkim silnika i aerodynamiki. Silnik to sprawdzona wyścigowa jednostka napędowa firmy Bentley, opracowana na podstawie 4-litrowego turbodoładowanego silnika V8 zamontowanego w modelu Continental GT V8, zmodyfikowany tak, aby przy użyciu biopaliwa uzyskać jak największą moc. Z kolei podstawą pakietu aerodynamicznego będzie największy tylny spoiler, jaki dotychczas był zamontowany w Bentleyu.

Celem jest pobicie rekordu Pikes Peak, a to oznacza, że Continental GT3 będzie musiał pokonać podjazd 5000 stóp ze 156 zakrętami z prędkością przekraczającą 78 mil/h, aby osiągnąć wynik poniżej 1 minuty i 36 sekund. Szczegóły projektu mają być zaprezentowane w maju, tuż przed wyścigiem.

Fot.  M-Sport