środa, 22 marca, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNA TOPIEBMW M3 CS oficjalnie zaprezentowane. Jeszcze więcej mocy i karbonu

BMW M3 CS oficjalnie zaprezentowane. Jeszcze więcej mocy i karbonu

BMW M3 CS w końcu zadebiutowało. Bawarska marka pochwaliła się najmocniejszym wariantem M3 w historii.

BMW M3 CS poprzedniej generacji, o typoszeregu F80, debiutowało w 2017 roku. Od tamtego czasu motoryzacyjny krajobraz mocno się zmienił. Zmieniło się również oblicze „trójki”, która zyskała jeszcze większe „nerki”, a do tego większa moc. Największą różnicą jest napęd xDrive, dostępny w standardzie, zamiast klasycznie przekazywanego napędu na tylną oś.

Zobacz: Thierry Neuville przesiadł się do BMW M3 E30

Trzy litry, podwójne doładowanie i 550 KM

Pod maską pracuje dobrze znany, trzylitrowy silnik z podwójnym doładowaniem. Jednostka rozwija 550 KM maksymalnej mocy oraz 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To to 40 KM więcej niż w najmocniejszym M3 Competition, a tym samym o 70 KM więcej niż w standardowym M3.

BMW M3 CS - silnik
BMW M3 CS – silnik

Wzrost mocy uzyskano poprzez zwiększenie maksymalnego ciśnienia doładowania z obu turbosprężarek mono scroll – z 1,7 do 2,1 bara. Oprócz tego inżynierowie z działu M przygotowali nowe oprogramowanie silnika. Maksimum mocy jest dostępne przy 6250 obr./min. Czerwone pole obrotomierza zaczyna się przy 7200 obr./min. Napęd jest przekazywany na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni M Steptronic.

BMW M3 CS
Wnętrze nowej generacji M3 CS ocieka włóknem węglowym

Auto zostało odchudzone o 34 kg w porównaniu ze standardowym M3. W głównej mierze jest to zasługa elementów z karbonu: maski, pakietu aerodynamicznego, dachu. Również we wnętrzu znajdziemy sporo dodatków z lekkiego i wytrzymałego materiału. Tytanowy układ wydechowy również zabiera kilka kilogramów z masy samochodu.

BMW M3 CS
Nowy model ma standardowo przekazywany napęd na wszystkie koła – M xDrive

Kilkadziesiąt kilogramów nie robi wielkiej różnicy. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 302 km/h. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h zajmuje 11,1 sekundy.

Przeczytaj koniecznie: BMW M2 – premiera modelu 2023 – R6 Turbo 460 KM

Inżynierowie BMW zmienili nastawy podwozia. Zawieszenie jest bardziej sztywne i bezpośrednie. Całość została odziana w sportowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2, które zapewnią przyczepność podczas ekstremalnej zabawy na torze. Za dopłatą można zamówić ceramiczne hamulce.

BMW M3 CS
BMW M3 CS

Produkcja ruszy już za kilka miesięcy. Producent ujawni wtedy szczegółową specyfikację oraz zakładaną produkcję. Samochód pojawił się już w polskim konfiguratorze na stronie polskiego importera.

Ile kosztuje BMW M3 CS w Polsce?

Cena BMW M3 CS wynosi 769 900 zł za podstawową wersję bez dodatków. Warto przypomnieć, że jeszcze do niedawna BMW M3 kosztowało 432 500 zł. Nowa wersja jest droższa nawet (o 1400 zł) od znacznie większego M8 Gran Coupe.

Niemiecki producent zadbał o odpowiednio bogatą listę opcji. Komplet ceramicznych hamulców kosztuje 42 800 zł, a przednia rozpórka 5400 zł.

BMW M3 CS
BMW M3 CS

Jędrzej Stoner
Redaktor. Lubi wysokie obroty, sztywne zawieszenia, krótkie przełożenia, kosmiczne przyspieszenia.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Frydrych odzyskuje pozycję Mistrza Polski 2022, ale tytuły rozdano 3 miesiące temu

Dzisiaj Trybunał Polskiego Związku Motorowego uchylił dyskwalifikację techniczną Jarosława Frydrycha z 6 rundy MPRC 2022. Ta decyzja...

Bolid Schumachera z V10 na sprzedaż. Legendarne Ferrari F1-2000 trafi pod młotek

Bolid Schumachera F1-2000 trafi na aukcję
Bolid Schumachera po raz kolejny trafi na aukcję. Po sukcesie ostatniej licytacji, kolejny bolid wielokrotnego mistrza świata...

Greensmith nie zamierza spoczywać na laurach

Greensmith
Gus Greensmith powrócił na łono WRC w iście królewskim stylu. Po rozwiązaniu kontraktu z M-Sportem Brytyjczyk "spadł''...

Subaru Impreza 22B STi jako restomod. Niezwykły projekt

Subaru Impreza 22B STi jako restomod
Subaru Impreza 22B STi to jeden z najbardziej pożądanych modeli na rynku wtórnym. Jednak dostępność tych samochodów...

Wolff potwierdza odejście Mercedesa od koncepcji „zero sidepod”

Toto Wolff przyznał, że koncepcja samochodu Mercedesa określana mianem „zero sidepod” zostanie porzucona przez jego zespół, a...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here