BMW M3 CS oficjalnie zaprezentowane. Jeszcze więcej mocy i karbonu

1835
BMW M3 CS
BMW M3 CS

BMW M3 CS w końcu zadebiutowało. Bawarska marka pochwaliła się najmocniejszym wariantem M3 w historii.

BMW M3 CS poprzedniej generacji, o typoszeregu F80, debiutowało w 2017 roku. Od tamtego czasu motoryzacyjny krajobraz mocno się zmienił. Zmieniło się również oblicze „trójki”, która zyskała jeszcze większe „nerki”, a do tego większa moc. Największą różnicą jest napęd xDrive, dostępny w standardzie, zamiast klasycznie przekazywanego napędu na tylną oś.

Zobacz: Thierry Neuville przesiadł się do BMW M3 E30

Trzy litry, podwójne doładowanie i 550 KM

Pod maską pracuje dobrze znany, trzylitrowy silnik z podwójnym doładowaniem. Jednostka rozwija 550 KM maksymalnej mocy oraz 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To to 40 KM więcej niż w najmocniejszym M3 Competition, a tym samym o 70 KM więcej niż w standardowym M3.

BMW M3 CS - silnik
BMW M3 CS – silnik

Wzrost mocy uzyskano poprzez zwiększenie maksymalnego ciśnienia doładowania z obu turbosprężarek mono scroll – z 1,7 do 2,1 bara. Oprócz tego inżynierowie z działu M przygotowali nowe oprogramowanie silnika. Maksimum mocy jest dostępne przy 6250 obr./min. Czerwone pole obrotomierza zaczyna się przy 7200 obr./min. Napęd jest przekazywany na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni M Steptronic.

BMW M3 CS
Wnętrze nowej generacji M3 CS ocieka włóknem węglowym

Auto zostało odchudzone o 34 kg w porównaniu ze standardowym M3. W głównej mierze jest to zasługa elementów z karbonu: maski, pakietu aerodynamicznego, dachu. Również we wnętrzu znajdziemy sporo dodatków z lekkiego i wytrzymałego materiału. Tytanowy układ wydechowy również zabiera kilka kilogramów z masy samochodu.

BMW M3 CS
Nowy model ma standardowo przekazywany napęd na wszystkie koła – M xDrive

Kilkadziesiąt kilogramów nie robi wielkiej różnicy. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 302 km/h. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h zajmuje 11,1 sekundy.

Przeczytaj koniecznie: BMW M2 – premiera modelu 2023 – R6 Turbo 460 KM

Inżynierowie BMW zmienili nastawy podwozia. Zawieszenie jest bardziej sztywne i bezpośrednie. Całość została odziana w sportowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2, które zapewnią przyczepność podczas ekstremalnej zabawy na torze. Za dopłatą można zamówić ceramiczne hamulce.

BMW M3 CS
BMW M3 CS

Produkcja ruszy już za kilka miesięcy. Producent ujawni wtedy szczegółową specyfikację oraz zakładaną produkcję. Samochód pojawił się już w polskim konfiguratorze na stronie polskiego importera.

Ile kosztuje BMW M3 CS w Polsce?

Cena BMW M3 CS wynosi 769 900 zł za podstawową wersję bez dodatków. Warto przypomnieć, że jeszcze do niedawna BMW M3 kosztowało 432 500 zł. Nowa wersja jest droższa nawet (o 1400 zł) od znacznie większego M8 Gran Coupe.

Niemiecki producent zadbał o odpowiednio bogatą listę opcji. Komplet ceramicznych hamulców kosztuje 42 800 zł, a przednia rozpórka 5400 zł.

BMW M3 CS
BMW M3 CS