Ośmiokilometrowy prolog, który rozpoczął rywalizację w Columna Medica Baja Borne Sulinowo, najszybciej pokonała załoga Kubiczek/Gołka za sterami Can-Ama Maverick X3. Hołowczyc dominuje w klasie T1.
Wystartowała rywalizacja w drugiej rundzie Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych – Columna Medica Baja Borne Sulinowo. Na dzisiaj organizatorzy zaplanowali uroczysty start oraz prolog zlokalizowany na okolicznych bezdrożach. Najszybsi na tej krótkiej próbie okazali się reprezentanci klasy T4 za sterami Can-Ama Maverick X3, Kubiczek/Gołka.
Can-Amy rozdzielają samochody
Drugi czas, ze stratą zaledwie 0.8 sekundy, wykręcili Fuchs/Czekan w bliźniaczej konstrukcji. Krzysztof Hołowczyc pilotowany przez Łukasza Kurzeję, musiał zadowolić się trzecią lokatą, tracąc do liderów nieco ponad 3 sekundy.
Załoga Forda F-150, Małuszyński/Antończak, ukończyła prolog na 6. miejscu w generalce. Pomiędzy kierowcami samochodów T1 ponownie znalazły się więc pojazdy SSV. Lepsi byli Kordek/Ragiel oraz Mikuła/Szczygieł. Czy dominacja klasy T4 zaskoczy kierowców samochodów i to one będą wiodły prym w Baja Borne Sulinowo?
Tego dowiemy się jutro o godzinie 16:00. Prolog bowiem to dopiero przystawka do głównego dania, które kibicom i miłośnikom off-roadu zostanie podane w sobotę. Blisko 30-tu kierowców o 9:00 stanie wtedy na starcie do próby SS2 Borne Sulinowo, zlokalizowanej na południe od bazy rajdu. Do pokonania będzie ponad 60 kilometrowa trasa, biegnąca przez lasy, polany i nadarzyskie rozlewiska. Zawodników zobaczymy też wokół 21. Centralnego Poligonu Lotniczego.
Zobacz harmonogram Columna Medica Baja Borne Sulinowo
KLASYFIKACJA PO PROLOGU | ||||||||
POZ. | NR | ZESPÓŁ SAMOCHÓD |
GRUPA KLASA |
POZ. GR. |
CZAS KARY |
ŁĄCZNY CZAS | STR. LID./POP |
ZM. |
1. | 402 | Kubiczek/Gołka
Can-Am Maverick X3 |
T4 | 1 | 03:00.8 | 03:00.8 | – | |
2. | 404 | Fuchs/Czekan
Can-Am Maverick |
T4 | 2 | 03:01.6 | 03:01.6 | +00:00.8 +00:00.8 |
-1 |
3. | 202 | Hołowczyc/Kurzeja
BMW X3 CC |
T1 | 1 | 03:04.1 | 03:04.1 | +00:03.3 +00:02.5 |
-2 |
4. | 410 | Kordek/Ragiel
Can-Am Maverick X3 |
T4 | 3 | 03:04.6 | 03:04.6 | +00:03.8 +00:00.5 |
-3 |
5. | 403 | Mikuła/Szczygieł
Can-Am Maverick X3 |
T4 | 4 | 03:08.6 | 03:08.6 | +00:07.8 +00:04 |
-4 |
6. | 201 | Małuszyński/Antończak
Ford F150 |
T1 | 2 | 03:08.9 | 03:08.9 | +00:08.1 +00:00.3 |
-5 |
7. | 200 | Zapletal/Sykora
Hummer H3 EVO |
T1 | 3 | 03:09.9 | 03:09.9 | +00:09.1 +00:01 |
-6 |
=7. | 401 | Mąsior/Syty
Cam-Am Maverick X3 |
T4 | 5 | 03:09.9 | 03:09.9 | +00:09.1 | -6 |
9. | 400 | Lenkiewicz/Janik
Can-Am Maverick X3 XRS Turbo RR |
T4 | 6 | 03:10.9 | 03:10.9 | +00:10.1 +00:01 |
-8 |
10. | 205 | Grajek/Jazic
Toyota Hilux |
T1 | 4 | 03:12.5 | 03:12.5 | +00:11.7 +00:01.6 |
-9 |
11. | 203 | Kufel/Dymurski
Ford Ranger |
T1 | 5 | 03:18.9 | 03:18.9 | +00:18.1 +00:06.4 |
-10 |
12. | 211 | Boguta/Kieliba
BMW X6 |
TH | 1 | 03:19.6 | 03:19.6 | +00:18.8 +00:00.7 |
-11 |
13. | 409 | Tokarczyk/Habuda
Cam-Am Maverick X3 |
T4 | 7 | 03:22.3 | 03:22.3 | +00:21.5 +00:02.7 |
-12 |
14. | 405 | Brochocka/Zysnarska
Can-Am Maverick |
T4 | 8 | 03:23.7 | 03:23.7 | +00:22.9 +00:01.4 |
-13 |
15. | 411 | Kuś/Pasek
BRP Can-Am Maverick |
T4 | 9 | 03:25 | 03:25 | +00:24.2 +00:01.3 |
-14 |
16. | 204 | Baranowski/Dudziński
Toyota Hilux |
T1 | 6 | 03:26.5 | 03:26.5 | +00:25.7 +00:01.5 |
-15 |
17. | 209 | BZDYL/WŁOSIŃSKI
Mitsubishi Pajero |
TH | 2 | 03:27.7 | 03:27.7 | +00:26.9 +00:01.2 |
-16 |
18. | 208 | Kobyłecki/Marton
Nissan Pathfinder |
TH | 3 | 03:30.7 | 03:30.7 | +00:29.9 +00:03 |
-17 |
19. | 212 | Borys/Goleniewski
Mitsubishi Pajero Turbo Diesel V88W |
T2 | 1 | 03:40.5 | 03:40.5 | +00:39.7 +00:09.8 |
-18 |
20. | 206 | Janaszkiewicz/Janaszkiewicz
Mitsubishi L200 |
T1 | 7 | 03:45 | 03:45 | +00:44.2 +00:04.5 |
-19 |
21. | 407 | Szulecki/Kuta
Cam-Am Maverick |
T4 | 10 | 03:48.8 | 03:48.8 | +00:48 +00:03.8 |
-20 |
22. | 408 | Gańczarek-Rał/Konczak
Cam-Am Maverick X3 |
T4 | 11 | 03:59.5 | 03:59.5 | +00:58.7 +00:10.7 |
-21 |
23. | 207 | Brakowiecki/Moliter
Dacia Duster |
TH | 4 | 04:07.2 | 04:07.2 | +01:06.4 +00:07.7 |
-22 |
24. | 214 | Szwagrzyk/Odejewska
Mitsubishi Pajero Turbo Diesel V88W |
T2 | 2 | 04:08.9 | 04:08.9 | +01:08.1 +00:01.7 |
-23 |
25. | 210 | Koziński/Jędrys
Nissan Pathfinder |
TH | 5 | 04:12.1 | 04:12.1 | +01:11.3 +00:03.2 |
-24 |
26. | 213 | Kalitowicz/Kiciński
Dacia Duster II |
T2 | 3 | 04:24 | 04:24 | +01:23.2 +00:11.9 |
-25 |