Ośmiokilometrowy prolog, który rozpoczął rywalizację w Columna Medica Baja Borne Sulinowo, najszybciej pokonała załoga Kubiczek/Gołka za sterami Can-Ama Maverick X3. Hołowczyc dominuje w klasie T1.

Wystartowała rywalizacja w drugiej rundzie Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych – Columna Medica Baja Borne Sulinowo. Na dzisiaj organizatorzy zaplanowali uroczysty start oraz prolog zlokalizowany na okolicznych bezdrożach. Najszybsi na tej krótkiej próbie okazali się reprezentanci klasy T4 za sterami Can-Ama Maverick X3, Kubiczek/Gołka.

Can-Amy rozdzielają samochody

Drugi czas, ze stratą zaledwie 0.8 sekundy, wykręcili Fuchs/Czekan w bliźniaczej konstrukcji. Krzysztof Hołowczyc pilotowany przez Łukasza Kurzeję, musiał zadowolić się trzecią lokatą, tracąc do liderów nieco ponad 3 sekundy.

Załoga Forda F-150, Małuszyński/Antończak, ukończyła prolog na 6. miejscu w generalce. Pomiędzy kierowcami samochodów T1 ponownie znalazły się więc pojazdy SSV. Lepsi byli Kordek/Ragiel oraz Mikuła/Szczygieł. Czy dominacja klasy T4 zaskoczy kierowców samochodów i to one będą wiodły prym w Baja Borne Sulinowo?

Tego dowiemy się jutro o godzinie 16:00. Prolog bowiem to dopiero przystawka do głównego dania, które kibicom i miłośnikom off-roadu zostanie podane w sobotę. Blisko 30-tu kierowców o 9:00 stanie wtedy na starcie do próby SS2 Borne Sulinowo, zlokalizowanej na południe od bazy rajdu. Do pokonania będzie ponad 60 kilometrowa trasa, biegnąca przez lasy, polany i nadarzyskie rozlewiska. Zawodników zobaczymy też wokół 21. Centralnego Poligonu Lotniczego.

Zobacz harmonogram Columna Medica Baja Borne Sulinowo

KLASYFIKACJA PO PROLOGU
POZ. NR ZESPÓŁ
SAMOCHÓD
GRUPA
KLASA
POZ.
GR.
CZAS
KARY
ŁĄCZNY CZAS STR.
LID./POP
ZM.
1. 402 Kubiczek/Gołka

Can-Am Maverick X3

T4 1 03:00.8 03:00.8
2. 404 Fuchs/Czekan

Can-Am Maverick

T4 2 03:01.6 03:01.6 +00:00.8
+00:00.8
-1
3. 202 Hołowczyc/Kurzeja

BMW X3 CC

T1 1 03:04.1 03:04.1 +00:03.3
+00:02.5
-2
4. 410 Kordek/Ragiel

Can-Am Maverick X3

T4 3 03:04.6 03:04.6 +00:03.8
+00:00.5
-3
5. 403 Mikuła/Szczygieł

Can-Am Maverick X3

T4 4 03:08.6 03:08.6 +00:07.8
+00:04
-4
6. 201 Małuszyński/Antończak

Ford F150

T1 2 03:08.9 03:08.9 +00:08.1
+00:00.3
-5
7. 200 Zapletal/Sykora

Hummer H3 EVO

T1 3 03:09.9 03:09.9 +00:09.1
+00:01
-6
=7. 401 Mąsior/Syty

Cam-Am Maverick X3

T4 5 03:09.9 03:09.9 +00:09.1 -6
9. 400 Lenkiewicz/Janik

Can-Am Maverick X3 XRS Turbo RR

T4 6 03:10.9 03:10.9 +00:10.1
+00:01
-8
10. 205 Grajek/Jazic

Toyota Hilux

T1 4 03:12.5 03:12.5 +00:11.7
+00:01.6
-9
11. 203 Kufel/Dymurski

Ford Ranger

T1 5 03:18.9 03:18.9 +00:18.1
+00:06.4
-10
12. 211 Boguta/Kieliba

BMW X6

TH 1 03:19.6 03:19.6 +00:18.8
+00:00.7
-11
13. 409 Tokarczyk/Habuda

Cam-Am Maverick X3

T4 7 03:22.3 03:22.3 +00:21.5
+00:02.7
-12
14. 405 Brochocka/Zysnarska

Can-Am Maverick

T4 8 03:23.7 03:23.7 +00:22.9
+00:01.4
-13
15. 411 Kuś/Pasek

BRP Can-Am Maverick

T4 9 03:25 03:25 +00:24.2
+00:01.3
-14
16. 204 Baranowski/Dudziński

Toyota Hilux

T1 6 03:26.5 03:26.5 +00:25.7
+00:01.5
-15
17. 209 BZDYL/WŁOSIŃSKI

Mitsubishi Pajero

TH 2 03:27.7 03:27.7 +00:26.9
+00:01.2
-16
18. 208 Kobyłecki/Marton

Nissan Pathfinder

TH 3 03:30.7 03:30.7 +00:29.9
+00:03
-17
19. 212 Borys/Goleniewski

Mitsubishi Pajero Turbo Diesel V88W

T2 1 03:40.5 03:40.5 +00:39.7
+00:09.8
-18
20. 206 Janaszkiewicz/Janaszkiewicz

Mitsubishi L200

T1 7 03:45 03:45 +00:44.2
+00:04.5
-19
21. 407 Szulecki/Kuta

Cam-Am Maverick

T4 10 03:48.8 03:48.8 +00:48
+00:03.8
-20
22. 408 Gańczarek-Rał/Konczak

Cam-Am Maverick X3

T4 11 03:59.5 03:59.5 +00:58.7
+00:10.7
-21
23. 207 Brakowiecki/Moliter

Dacia Duster

TH 4 04:07.2 04:07.2 +01:06.4
+00:07.7
-22
24. 214 Szwagrzyk/Odejewska

Mitsubishi Pajero Turbo Diesel V88W

T2 2 04:08.9 04:08.9 +01:08.1
+00:01.7
-23
25. 210 Koziński/Jędrys

Nissan Pathfinder

TH 5 04:12.1 04:12.1 +01:11.3
+00:03.2
-24
26. 213 Kalitowicz/Kiciński

Dacia Duster II

T2 3 04:24 04:24 +01:23.2
+00:11.9
-25