piątek, 22 stycznia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Rajdy Ciężka nawigacja i kamienie

Ciężka nawigacja i kamienie

Rajd Dakar 2020 to zupełnie nowe wyzwanie. Drugi etap 42. edycji Dakaru przebiegł pod znakiem kamienistych pustyń i bardzo trudnej nawigacji.

367 km – dokładnie tyle do pokonania mieli zawodnicy podczas drugiego OS-u Rajdu Dakar 2020. Arcytrudna nawigacja i kamieniste podłoże pokazuje zupełnie odmienny charakter saudyjskiego Dakaru. Błędów w podążaniu wyznaczonym szlakiem nie wystrzegli się nawet najbardziej doświadczeni rajdowcy. Krzysztof Jarmuż także zmuszony był szukać właściwej trasy.

– Straciłem strasznie dużo czasu na szukaniu ostatniego waypointu, tuż przed metą. Zresztą, dwukrotnie się pogubiłem. Nawigacja była trudna, cały odcinek bardzo wymagający. Ale najważniejsze jest to, że dojechałem bez większych przygód. Motocykl jest cały, a godzina na tyle wczesna, że mogę spokojnie się umyć, zjeść i dopiero zabrać się za naprawdę motocykla – podsumowywał na mecie drugi etap Krzysztof Jarmuż.

Zgierzanin dojechał do mety drugiego odcinka specjalnego na 9. miejscu w klasie Original by MOTUL i 63. pozycji  w generalnej klasyfikacji motocyklistów. W klasyfikacji po dwóch etapach zajmuje odpowiednio 8. oraz 58. lokatę.

Zawodnicy klasy Original by MOTUL pozbawieni są zewnętrznej pomocy, co oznacza, że sami muszą naprawiać i serwisować swoje pojazdy. Organizatorzy transportują dla nich tylko niezbędne narzędzia i namioty. Krzysztof Jarmuż, jedyny polski zawodnik w Original by MOTUL, planuje poważniejsze serwisy co drugi dzień.

Niespodziewany lider odcinka w klasie motocykli, Ross Branch, to potwierdzenie, że szykuje się niezapomniany rajd. Na szczycie klasyfikacji motocyklistów po dwóch dniach znajduje się Sam Sunderland z niewielką przewagą nad Pablo Quintanillą i Kevinem Benavidesem. Lider po pierwszym dniu i zeszłoroczny zwycięzca Toby Price spadł o kilka oczek po tym, jak musiał dzisiaj otwierać stawkę.

W trzecim dniu zmagań z Dakarem 2020 uczestnicy mają do pokonania 427 km odcinka specjalnego w postaci pętli w pobliży Neom. Większość trasy ma piaszczysty charakter, ale będą także kamienie, kaniony, a nawet góry.

Poczynania Krzysztofa Jarmuża na trasach Dakaru można śledzić poprzez platformy Facebook oraz Instagram, a także na kanale YouTube, gdzie wrzucane będą nagrania wideo przedstawiające Dakar od kuchni.

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.
Poprzedni artykuł5 przebitych opon Przygońskiego
Następny artykułAfrykańska saga

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Monte Carlo 1995 – zwycięstwo Sainza

Carloz Sainz w 1995 roku wygrywa Rajd Monte Carlo za kierownicą Subaru Imprezy 555. Było to 26...

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień drugi: Evans na czele, Ogier goni, a Loubet wpada na skarpę

Drugi dzień rywalizacji podczas Rajdu Monte Carlo 2021 przyniósł sporo przetasowań i zwrotów akcji. Tanak spadł na...

Kalendarz Pucharu Toru Słomczyn 2021

Znamy już również kalendarz na sezon 2021 dla uczestników Pucharu Toru Słomczyn. Impreza niezmiennie kierowana jest do...

Kalendarz SuperOESów Toru Kielce na 2021

Znamy już kalendarz Kieleckich SuperOESów organizowanych przez Automobilklub Kielecki. W tym roku na zawodników czeka 10 rund...

Rajd Monte Carlo 2021 – pierwszy dzień: Hyundai górą, „rolka” Suninena [wideo]

Dziś w Rajdzie Monte Carlo kierowcy przejechali tylko dwa odcinki specjalne, ale i tak nie brakowało wrażeń,...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...