Zastanawialiście się kiedyś jaki los czeka zniszczone lub zużyte podzespoły rajdówek Toyoty? Co stajnia Gazoo Racing robi ze sfatygowanymi zderzakami, spoilerami i elementami karoserii? Okazuje się, iż mechanicy Toyoty są mistrzami… „recyklingu”.
Na temat losu poszczególnych podzespołów wypowiedział się dyrektor techniczny stajni Gazoo Racing, Tom Fowler. W wywiadzie z Rally.TV Fowler zdradził sympatykom WRC, iż mechanicy Toyoty są mistrzami recyklingu. Zniszczone elementy dostają… drugie życie:
„Kiedy widzicie, że zmieniamy zderzaki oraz spoilery na każdym serwisie, tak naprawdę rzadko kiedy używamy nowych podzespołów. Są to zazwyczaj odbudowane elementy z poprzednich etapów… Nawet w rundach słynących ze sporej degradacji, korzystamy z dwóch lub trzech egzemplarzy każdej części karoserii. W rajdach asfaltowych rajdówka która kończy rajd jest praktycznie tą samą, która wyruszyła z serwisu na początku. To oczywiste – zużycie części jest bardzo niskie. Zupełnie inaczej jest w przypadku takich rajdów jak Safari – tam istotnie przebudowujemy wóz praktycznie przy każdej okazji.
Zobacz też: Patryk Grodzki: Progres w „ośce” daje mi niesamowitą radochę
Sposób w jaki odbudowywujemy samochody polega na rotacji części. Zanim ulegną one całkowitemu zniszczeniu usuwamy prawie wszystkie, dolne elementy nadwozia – progi, zderzak przedni, tylni – zastępujemy je przerobionymi. Zdjęte fragmenty są naprawiane, przywracane do fabrycznego stanu i czekają na ponowne założenie podczas serwisu. W miarę możliwości staramy się naprawiać, „recyklingować” wszystkie nasze podzespoły”.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 44. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!
Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuj Rally And Race także na Google News.