Czwarte z rzędu podium Kasperczyka w Rajdzie Śląska

369

W swoim czwartym starcie w śląskiej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski Tomasz Kasperczyk i Damian Syty po raz czwarty uplasowali się w ścisłej czołówce tej imprezy. Po zwycięstwach w latach 2017 i 2018 oraz drugim miejscu w sezonie 2019, tym razem zawodnicy Tiger Energy Drink Rally team finiszowali na trzeciej pozycji.

Kasperczyk i Syty rozpoczęli zmagania w Rajdzie Śląska od piątego rezultatu na próbie Miedźna (15,2 km), ale zaraz po tym przyspieszyli i rozpoczęli marsz w górę tabeli z wynikami. Pierwszy awans wywalczyli już po kolejnym oesie – najdłuższym w rajdzie odcinku w Jastrzębiu-Zdroju (20,36 km), który ukończyli tuż za podium. Pierwsze oesowe podium załoga Tiger Energy Drink Rally Team wywalczyła na krótkiej i bardzo wyboistej próbie w Warszowicach. Ten rezultat pozwolił na kolejny awans – tym razem na trzecią lokatę.

Trzeciego miejsca Kasperczyk i Syty już nie oddali. Po następnych próbach sukcesywnie zwiększali swoją przewagę nad kolejnymi załogami w klasyfikacji i na metę pod Stadionem Śląskim w Chorzowie wjeżdżali by odebrać puchary za miejsce na najniższym stopniu podium.

Trzecia lokata w klasyfikacji generalnej, oraz piąta lokata na Power Stage oznaczają, że w Chorzowie Kasperczyk i Syty wzbogacili swoje konto o 23 punkty. To pozwoliło im na awans w klasyfikacji sezonu o siedem pozycji – na szóste miejsce.

Najszybszą załogą w Rajdzie Śląska okazali się Jari Huttunen i Miko Lukka (Hyundai i20 R5). Fiński duet odniósł tym samym drugi z rzędu triumf w RSMP. Na drugim miejscu do mety w Rzeszowie dotarli Grzegorz Grzyb i Michał Poradzisz (Skoda Fabia R5, +7,3 s).

Tomasz Kasperczyk:
– Myślę, że pojechaliśmy dobry rajd – równo, bez przygód, bez podbramkowych sytuacji, będąc cały czas w grze o podium. Chcieliśmy jednak pojechać jeszcze lepszy, bo to było potrzebne, by włączyć się do walki o zwycięstwo z dwójką kozaków, która nas wyprzedziła. Momentami byliśmy w stanie zbliżyć się do ich tempa, były jednak też momenty, w których nam odskakiwali. Kończyliśmy Rajd Śląska na pierwszym, kończyłem na drugim, a dziś przyszedł czas na trzecie miejsce, z którego też się cieszę i doceniam.

Nieoficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu Śląska 2020:

1. Jari Huttunen/Miko Lukka (Hyundai i20 R5) 52:30,5 s
2. Grzegorz Grzyb/Michał Poradzisz (Skoda Fabia R5) +7,3 s
3. Tomasz Kasperczyk/Damian Syty (Volkswagen Polo GTI R5) +32,3 s
4. Łukasz Byśkiniewicz/Zbigniew Cieślar (Hyundai i20 R5) +41,3 s
5. Łukasz Kotarba/Tomasz Kotarba (Citroen C3 R5) +1:06,6 s
6. Jacek Jurecki/Michał Trela (Ford Fiesta Proto) +1:56,5 s
7. Jarosław Kołtun/Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) +1:58,1 s
8. Daniel Chwist/Kamil Heller (Volkswagen GTI R5) +2:09,1 s
9. Jarosław Szeja/Marcin Szeja (Subaru Impreza STi) +2:31,3 s
10. Chuchała/Włoch (Ford Fiesta Proto) +2:32,8 s

Punktacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski po Rajdzie Śląska:

1. Huttunen/Lukka 69 pkt
2. Grzyb/Poradzisz 55 pkt
3. Byśkiniewicz/Cieślar 38 pkt
4. Kotarba/Kotarba 34 pkt
5. Słobodzian/Hundla 27 pkt
6. Kasperczyk/Syty 27 pkt
7. Szeja/Szeja 24 pkt
8. Jurecki/Trela 15 pkt
9. Pryczek/Pryczek 13 pkt
10. Kołtun/Pleskot 13 pkt
11. Nowak/Grzelka 11 pkt
12. Chwist/Heller 11 pkt
13. Cieślak/Pochroń 9 pkt
14. Lubiak/Borko 7 pkt
15. Wróblewski/Wróbel 7 pkt

inf.pras.