Daewoo Matiz będący jednym z czołowych „dziadkowozów” sukcesywnie znika z polskich ulic. Nie jest ani atrakcyjny, ani trwały, dlatego też niewiele osób decyduje się na ratowanie zardzewiałych egzemplarzy. A gdyby tak włożyć silnik V6, którego dawcą jest Opel Omega?
Daewoo Matiz wyposażony w V6 występujące pierwotnie w modelu Opel Omega powstał w Anglii. Wspominamy go, bo to na tyle szalona konstrukcja, że warto odnotować projekt na łamach rallyandrace.pl.
Wykonawcą przeszczepu jest ekipa Powercrazy Motorsport.
Matiz V6 specyfikacja
Jak to się zmieściło do Matiza? Tego nie wiemy. Znamy natomiast skrócony spec koreańskiego potwora. Wspomniane V6 to dokładnie silnik 3.0 X30XE seryjnie generujący 190 koni mechanicznych. Dodatkowo przeprowadzono porting głowicy, zmieniono wałki rozrządu, układ paliwowy i połączono z pięciobiegową skrzynią o oznaczeniu F20. Zastosowane lżejsze koło zamachowe pochodzi z Opla Astry GTE.
Zobacz również: VW Polo GTI 300 HP 400 Nm – ogłoszenie
Hamulce od Mitsubishi Evo!
Moc nie została zwiększona, a wręcz pomnożona! Przypominamy, że Daewoo Matiz seryjnie wyposażony jest w silnik 0,8 litra o mocy 51 KM. Po zmianach za zatrzymanie wozu odpowiadają przednie hamulce z Mistubishi Evo 6 z tarczami o średnicy 345 mm z Focusa RS 345, na tyle zostały… Hamulce bębnowe.
Zawieszenie nie zostało znacznie poprawione, a jedynie wyposażone w sprężyny -40 mm.
Zobacz również: Fiat 126P z silnikiem Subaru 2.2 Turbo – start spod świateł! [wideo]
Wizualnie auto pozostaje sleeperem, ale z imponującymi kołami! Pomysłodawcy projektu zdecydowali się na obręcze z Porsche!
Video z przejazdu na 1/4 mili:
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata rajdów, wyścigów, driftu, tuningu i szeroko pojętego motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.
fot. engineswapdepot.com