Organizatorzy 46. Rajdu Dakar poinformowali opinię publiczną o zmianach w nazewnictwie poszczególnych kategorii. Przyjęta do tej pory nomenklatura została zastąpiona nowymi określeniami.
Przed startem kolejnej edycji piaszczystego maratonu włodarze 46. Dakaru poinformowali kibiców o zmianie obowiązującej do tej pory nomenklatury. Dotychczasowe i… dość proste oznaczenie klas i kategorii zostało zaktualizowane. Nie podano jednak powodu tej decyzji.
T1 – Ultimate (numery od 200)
T2 – Stock (numery od 500)
T3 – Challenger (numery od 300)
T4 – SSV (numery od 400)
T5 – Truck (numery od 600)
46. Rajd Dakar 2024 rozpocznie się 5 stycznia, po raz piąty goszcząc w Arabii Saudyjskiej. Stawka maratonu wyruszy do walki z miejscowości AlUla, metę wyznaczono na wybrzeżu Morza Czerwonego w mieście Yanbu. Według dyrektora 46. Rajdu Dakar, Davida Castery, zawodnicy zmierzą się z porównywalnym do zeszłego roku stopniem trudności. Zadbano jednak o nowe formuły rywalizacji. Dakar stanie się także… inżynieryjnym laboratorium testowym. W ramach rozwiązania Mission 1000 każdego dnia konstruktorzy będą mogli sprawdzać nowe technologie na dystansie przeszło stu kilometrów oesowych. Styczniowa impreza potrwa do 19 stycznia. Na starcie zobaczymy oczywiście biało-czerwone zespoły.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu najnowszego, 41. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie i F1, po cross country, drifting, simracing, rallycross i karting. W Wasze ręce oddajemy ponad 150 stron przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!
Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuje Rally And Race także na Google News.