Koniec odliczania, rozpoczynamy 47. Rajd Dakar! Na zawodników czeka dziś piaszczysta przystawka – krótki prolog w okolicy Bishy.
Prolog (3.01.2025)
Start: Bisha
Meta: Bisha
Całkowita długość: 79 kilometrów
Odcinek specjalny: 29 kilometrów
Punktualnie o 5:45 pierwszy z zawodników (motocyklista Tomas de Gavardo) wyruszył na trasę oficjalnego prologu. Organizatorzy wytyczyli próbę o długości blisko osiemdziesięciu kilometrów, rozpoczynającą i kończącą się w Bishy – nieopodal biwaku. Odcinek specjalny ma długość dwudziestu dziewięciu kilometrów. Choć piątkowy prolog traktowany jest jako rozgrzewka (z wyłączeniem motocyklistów) jego wyniki są istotne. Dziesięciu najlepszych zawodników kategorii FIM i FIA będzie mogło wybrać kolejność startu na jutrzejszy etap.
Zobacz też: Piętnastu wspaniałych. Polacy na Rajdzie Dakar 2025
Z czym trzeba się dziś mierzyć? Prolog to mieszanka szerokich, iście autostradowych partii oraz wąskich i technicznych ścieżek. Trasa jest relatywnie przyjemna, nie brakuje bowiem utwardzonych fragmentów. Do prologu ruszył już pierwszy z Polaków – Konrad Dąbrowski.
Dakar 2025 – piętnastu wspaniałych
Do walki o złotego beduina ruszy piętnastu Polaków. Pod nieobecność Kuby Przygońskiego oraz Krzysztofa Hołowczyca, biało-czerwoną szarżę w klasie Ultimate poprowadzi Szymon Gospodarczyk, pilot Benediktasa Vanagasa. W czterokołowcach kategorii SSV/Challenger wystartują Piotr Beaupre i Jacek Czachor (#328), Łukasz i Michał Zollowie (#357), Adam Kuś (#349), Grzegorz Brochowicki z Grzegorzem Komarem (#416) i Marcin Pasek (#444).
W akcji zobaczymy dwóch motocyklistów, Bartka Tabina (#59) i syna Marka Dąbrowskiego, Konrada (#26). Dariusz Rodewald powalczy o czwartą wiktorię w grupie Truck, pełniąc rolę mechanika Alesa Lopraisa oraz Davida Kripala w Iveco Powerstar (#601). Bartłomiej Boba pilotować będzie Tatrę FF7 (#611) załogi Tomas Vratny/Jaromir Martinec. Dakar dba też o „historyki”, Tomek Staniszewski i Stanisław Postawka wybrali kultowe Porsche 924 (#753).
Przeczytaj również: Lista zgłoszeń na Monte-Carlo. Alpejski klasyk bez Polaków
- #26 – Konrad Dąbrowski – KTM 450
- #59 – Bartłomiej Tabin – Husqvarna 450
- #208 – Szymon Gospodarczyk (pilot Benediktasa Vanagasa) – Toyota Hilux
- #328 – Piotr Beaupre / Jacek Czachor – Can-Am Maverick
- #357 – Łukasz Zoll / Michał Zoll – Can-Am Maverick
- #349 – Adam Kuś (z pilotem Dmytro Tsyro) – Taurus T3 Max
- #416 – Grzegorz Brochocki / Grzegorz Komar – Can-Am Maverick
- #444 – Marcin Pasek (pilot Hasana Alsadadiego) – Can-Am Maverick
- #601 – Dariusz Rodewald (mechanik Alesa Lopraisa/Davida Kripala) – Iveco Powerstar
- #611 – Bartłomiej Boba (pilot Tomasa Vratnyego/Jaromira Martinca) – Tatra FF7
- #753 – Tomasz Staniszewski / Stanisław Postawka – Porsche 924
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!