47. Dakar nabiera rumieńców! Przed nami jeden z najciekawszych sprawdzianów tegorocznego maratonu, dwudniowe „48h Chrono”.
Etap 1 (4.01.2025)
Start: Bisha
Meta: Bisha
Całkowita długość: 499 kilometrów
Odcinek specjalny: 412 kilometrów
Dla motocyklistów 47. Rajd Dakar rozpoczął się już w piątek, wyniki prologu były bowiem zaliczane do „generalki”. Dla pozostałych śmiałków właściwa rywalizacja rozpocznie się w sobotę. Po raz kolejny zawodnicy otworzą i zakończą dzień na biwaku w Bishy, pokonując prawie pięćset kilometrów. Kluczowa będzie chłodna głowa i zdolność adaptacji tempa do warunków na trasie. Te będą się zmieniać, z biegiem czasu droga zrobi się nieco bardziej kamienista, przygotowano także kilka pułapek nawigacyjnych. Piloci będą mieli co robić!
Zobacz też: Piętnastu wspaniałych. Polacy na Rajdzie Dakar 2025
Etap 2 48h Chrono (5 – 6.01.2025)
Start: Bisha
Meta: Bisha
Całkowita długość: 992 kilometrów
Odcinek specjalny: 947 kilometrów
Pierwsze, bardzo zdradliwe wyzwanie? O emocje i sportową dramaturgię zadba dwudniowy etap „48h Chrono” – format, który zadebiutował w zeszłym roku. Zespoły pokonają prawie tysiąc kilometrów, przedzierając się przez wydmy Empty Quarter – największej pustyni na Ziemii. O 17:00 zawodnicy zatrzymają się na jednym z sześciu, obowiązkowych biwaków, gdzie spędzą noc bez dostępu do internetu i bez pomocy swoich mechaników i inżynierów. O świcie wydane zostaną dyspozycje wyjazdu, metą drugiego etapu będzie baza w Bishy.
Warto nadmienić, iż ze względów bezpieczeństwa grupy FIM i FIA pojadą różnymi trasami.
Dakar 2025 – piętnastu wspaniałych
Do walki o złotego beduina ruszy piętnastu Polaków. Pod nieobecność Kuby Przygońskiego oraz Krzysztofa Hołowczyca, biało-czerwoną szarżę w klasie Ultimate poprowadzi Szymon Gospodarczyk, pilot Benediktasa Vanagasa. W czterokołowcach kategorii SSV/Challenger wystartują Piotr Beaupre i Jacek Czachor (#328), Łukasz i Michał Zollowie (#357), Adam Kuś (#349), Grzegorz Brochowicki z Grzegorzem Komarem (#416) i Marcin Pasek (#444).
W akcji zobaczymy dwóch motocyklistów, Bartka Tabina (#59) i syna Marka Dąbrowskiego, Konrada (#26). Dariusz Rodewald powalczy o czwartą wiktorię w grupie Truck, pełniąc rolę mechanika Alesa Lopraisa oraz Davida Kripala w Iveco Powerstar (#601). Bartłomiej Boba pilotować będzie Tatrę FF7 (#611) załogi Tomas Vratny/Jaromir Martinec. Dakar dba też o „historyki”, Tomek Staniszewski i Stanisław Postawka wybrali kultowe Porsche 924 (#753).
Przeczytaj również: Lista zgłoszeń na Monte-Carlo. Alpejski klasyk bez Polaków
- #26 – Konrad Dąbrowski – KTM 450
- #59 – Bartłomiej Tabin – Husqvarna 450
- #208 – Szymon Gospodarczyk (pilot Benediktasa Vanagasa) – Toyota Hilux
- #328 – Piotr Beaupre / Jacek Czachor – Can-Am Maverick
- #357 – Łukasz Zoll / Michał Zoll – Can-Am Maverick
- #349 – Adam Kuś (z pilotem Dmytro Tsyro) – Taurus T3 Max
- #416 – Grzegorz Brochocki / Grzegorz Komar – Can-Am Maverick
- #444 – Marcin Pasek (pilot Hasana Alsadadiego) – Can-Am Maverick
- #601 – Dariusz Rodewald (mechanik Alesa Lopraisa/Davida Kripala) – Iveco Powerstar
- #611 – Bartłomiej Boba (pilot Tomasa Vratnyego/Jaromira Martinca) – Tatra FF7
- #753 – Tomasz Staniszewski / Stanisław Postawka – Porsche 924
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!