Dakar nie zwalnia tempa, po wymagającym etapie „48h Chrono” przyszedł czas na podróż z Bishy aż do Al Henakiyah. Dzisiejszy sprawdzian został skrócony, kapryśna pogoda daje się we znaki.
Etap 3 (7.01.2025)
Start: Bisha
Meta: Al Henakiyah
Całkowita długość: 466 kilometrów
Odcinek specjalny: 327 kilometrów
Piąty dzień zmagań stanowi pożegnanie z Bishą. Stawka 47. Rajdu Dakar uda się dziś na północ, wędrując aż do Al Henakiyah. Pierwotna trasa wtorkowego etapu zaczynała się od wolniejszej, bardzo technicznej sekcji, która z biegiem czasu miała zmienić się w szerokie, wręcz autostradowe partie. Pod koniec próby zawodnicy mieli „rozkręcić” swoje maszyny.
Zobacz też: Piętnastu wspaniałych. Polacy na Rajdzie Dakar 2025
Podobnie jak w ubiegłym roku, dakarowe karty zaczęła jednak rozdawać kapryśna pogoda. Ze względu na ostrzeżenia przed gwałtownymi burzami, włodarze imprezy zdecydowali się na skrócenie wtorkowej rywalizacji i wyznaczenie alternatywnej trasy. Dzień został zatem „skrócony” o blisko sto siedemdziesiąt kilometrów. Stawka 47. edycji będzie mogła nieco odpocząć po morderczym etapie „48h Chrono” oraz zbliżającym się etapem maratońskim. Czasu na sen nie będzie jednak zbyt wiele – pierwsi motocykliści wjechali na trasę o 4:00.
Dakar 2025 – piętnastu wspaniałych
Walkę o złotego beduina zaczęło piętnastu Polaków. Pod nieobecność Kuby Przygońskiego oraz Krzysztofa Hołowczyca, biało-czerwonej szarży w grupie Ultimate przewodzi Szymon Gospodarczyk, pilot Benediktasa Vanagasa. W czterokołowcach kategorii SSV/Challenger startują Piotr Beaupre i Jacek Czachor (#328), Łukasz/Michał Zollowie (#357), Adam Kuś (#349), Grzegorz Brochowicki z Grzegorzem Komarem (#416) oraz Marcin Pasek (#444).
W akcji oglądamy dwóch motocyklistów, Bartka Tabina (#59) i syna Marka Dąbrowskiego, Konrada (#26). Dariusz Rodewald walczy o czwartą wiktorię w grupie Truck, pełniąc rolę mechanika Alesa Lopraisa oraz Davida Kripala w Iveco Powerstar (#601). Bartłomiej Boba pilotuje zaś Tatrę FF7 (#611) drużyny Tomas Vratny/Jaromir Martinec. Dakar dba także o „historyki”, Tomek Staniszewski i Stanisław Postawka wybrali kultowe Porsche 924 (#753).
Przeczytaj również: Lista zgłoszeń na Monte-Carlo. Alpejski klasyk bez Polaków
- #26 – Konrad Dąbrowski – KTM 450
- #59 – Bartłomiej Tabin – Husqvarna 450
- #208 – Szymon Gospodarczyk (pilot Benediktasa Vanagasa) – Toyota Hilux
- #328 – Piotr Beaupre / Jacek Czachor – Can-Am Maverick
- #357 – Łukasz Zoll / Michał Zoll – Can-Am Maverick
- #349 – Adam Kuś (z pilotem Dmytro Tsyro) – Taurus T3 Max
- #416 – Grzegorz Brochocki / Grzegorz Komar – Can-Am Maverick
- #444 – Marcin Pasek (pilot Hasana Alsadadiego) – Can-Am Maverick
- #601 – Dariusz Rodewald (mechanik Alesa Lopraisa/Davida Kripala) – Iveco Powerstar
- #611 – Bartłomiej Boba (pilot Tomasa Vratnyego/Jaromira Martinca) – Tatra FF7
- #753 – Tomasz Staniszewski / Stanisław Postawka – Porsche 924
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!