Niestety, Benediktas Vanagas i Szymon Gospodarczyk kończą swoją przygodę z Rajdem Dakar. Uszkodzenia ich Toyoty Hilux okazały się zbyt poważne, polsko-litewski duet wraca do domu.
Czwartkowy, maratoński etap 47. Rajdu Dakar okazał się pechowy dla jedynego, polskiego reprezentanta w królewskiej klasie Ultimate. Szymon Gospodarczyk i Benediktas Vanagas nie ukończyli zmagań o własnych siłach. Ze względu na ograniczoną widoczność, litewsko-polska załoga uderzyła w kamień, uszkadzając pojazd. Gospodarczyk i Vanagas dojechali na biwak przy wsparciu holownika, oddając wóz w ręce mechaników. Niestety, zniszczenia okazały się zbyt poważne, a zespół #208 zmuszony był wycofać się z dalszej rywalizacji…
Zobacz też: Orlen żegna się z Formułą 1. Co ze wsparciem polskich zawodników?
Polak poinformował o wycofaniu z Dakaru za pośrednictwem mediów społecznościowych:
„Jak wiecie, wczoraj podczas wyprzedzania jednego z samochodów w dużym kurzu uderzyliśmy w skałę i nie byliśmy w stanie ukończyć etapu. Mechanicy zaholowali nas na biwak w Hail i przeprowadzili inspekcję samochodu. Okazało się, że uszkodzenia są ogromne. Przedni i tylny dyferencjał, skrzynia biegów, bak… i klatka bezpieczeństwa. Cieszę się, że z Benediktasem wyszliśmy z tego cało. Natomiast uszkodzenia są zbyt duże, abyśmy mogli kontynuować nasz występ. Musimy wycofać się z rajdu i wracamy do domu”.
Dakar 2025 – piętnastu wspaniałych
Walkę o złotego beduina zaczęło piętnastu Polaków. Pod nieobecność Kuby Przygońskiego oraz Krzysztofa Hołowczyca, biało-czerwonej szarży w grupie Ultimate przewodził Szymon Gospodarczyk, pilot Benediktasa Vanagasa. W czterokołowcach kategorii SSV/Challenger startują Piotr Beaupre i Jacek Czachor (#328), Łukasz/Michał Zollowie (#357), Adam Kuś (#349), Grzegorz Brochowicki z Grzegorzem Komarem (#416) oraz Marcin Pasek (#444).
W akcji oglądamy dwóch motocyklistów, Bartka Tabina (#59) i syna Marka Dąbrowskiego, Konrada (#26). Dariusz Rodewald walczy o czwartą wiktorię w grupie Truck, pełniąc rolę mechanika Alesa Lopraisa oraz Davida Kripala w Iveco Powerstar (#601). Bartłomiej Boba pilotuje zaś Tatrę FF7 (#611) drużyny Tomas Vratny/Jaromir Martinec. Dakar dba także o „historyki”, Tomek Staniszewski i Stanisław Postawka wybrali kultowe Porsche 924 (#753).
Przeczytaj również: Lista zgłoszeń na Monte-Carlo. Alpejski klasyk bez Polaków
- #26 – Konrad Dąbrowski – KTM 450
- #59 – Bartłomiej Tabin – Husqvarna 450
- #208 – Szymon Gospodarczyk (pilot Benediktasa Vanagasa) – Toyota Hilux
- #328 – Piotr Beaupre / Jacek Czachor – Can-Am Maverick
- #357 – Łukasz Zoll / Michał Zoll – Can-Am Maverick
- #349 – Adam Kuś (z pilotem Dmytro Tsyro) – Taurus T3 Max
- #416 – Grzegorz Brochocki / Grzegorz Komar – Can-Am Maverick
- #444 – Marcin Pasek (pilot Hasana Alsadadiego) – Can-Am Maverick
- #601 – Dariusz Rodewald (mechanik Alesa Lopraisa/Davida Kripala) – Iveco Powerstar
- #611 – Bartłomiej Boba (pilot Tomasa Vratnyego/Jaromira Martinca) – Tatra FF7
- #753 – Tomasz Staniszewski / Stanisław Postawka – Porsche 924
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!