Po czterech etapach Rajdu Dakar, wszyscy zawodnicy znad Wisły pozostają na trasie maratonu. O kolejnego beduina walczy Dariusz Rodewald. Polski mechanik zajmuje drugą pozycję w klasie Truck.
Biorąc pod uwagę chronologię numerów startowych, zaczniemy od motocyklistów. Konrad Dąbrowski #26 piastuje dziś dwudzieste czwarte miejsce (i jedenaste w kategorii Rally2). Podopieczny Duust Rally Team traci blisko dwie i pół godziny do Daniela Sandersa. Bartek Tabin #59 zamyka szóstą dziesiątkę. Warto jednak wspomnieć, iż zawodnik pochodzący z Dolnego Śląska zaliczył wcześniej dłuższy postój, aby udzielić pomocy rannemu rywalowi.
Zobacz też: Orlen żegna się z Formułą 1. Co ze wsparciem polskich zawodników?
Polską szarżę w królewskiej grupie Ultimate prowadzi Szymon Gospodarczyk, „umysłowy” Benediktasa Vanagasa #208. Ich Toyota Hilux piastuje piętnaste miejsce. Panowie stracili wczoraj przeszło godzinę – pechowe „kapcie” doprowadziły do wykorzystania wszystkich zapasów. Benediktas i Szymon czekali więc na załogę, która pożyczy im choć jedno koło.
Polskie czterokołowce z klas Challenger/SSV kontynuują saudyjską przygodę. Najszybszy jest Adam Kuś #349 w Taurusie T3 Max (dwunasta lokata w Challenger). Łukasz i Michał Zollowie #357 oraz Piotr Beaupre i Jacek Czachor #328 okupują trzecią dziesiątkę. Pasek #444 zajmuje dwudzieste piąte miejsce w SSV, Brochocki i Komar #416 znajdują się pięć „oczek” niżej. Trzymajmy kciuki, żeby wszystkie Taurusy i Mavericki przecięły linię mety.
Przeczytaj również: Lista zgłoszeń na Monte-Carlo. Alpejski klasyk bez Polaków
Do dakarowych ciężarówek wsiadło dwóch naszych rodaków. Bartłomiej Boba #611 (pilot ekipy Fesh Fesh Team) znajduje się na dwunastym miejscu. O kolejny triumf w maratonie powalczy Dariusz Rodewald #611, mechanik Alesa Lopraisa i Davida Kripala. Polsko-czeski tercet zajmuje drugie miejsce, tracąc czterdzieści pięć minut do Macika/Tomaska/Svandy.
Biało-czerwone barwy w dakarowym rajdzie na regularność niosą Tomasz Staniszewski i Stanisław Postawka #753. Załoga Porsche 924 piastuje czternastą lokatę. Gdyby nie kara (przeszło dwieście punktów „dopisanych” do wyniku), P-Rally Team zamykałby dziesiątkę.
Dakar 2025 – piętnastu wspaniałych
Klasa Bike
- #26 – Konrad Dąbrowski – KTM 450
- #59 – Bartłomiej Tabin – Husqvarna 450
Klasa Ultimate
- #208 – Szymon Gospodarczyk (pilot Benediktasa Vanagasa) – Toyota Hilux
Klasa Challenger
- #328 – Piotr Beaupre / Jacek Czachor – Can-Am Maverick
- #357 – Łukasz Zoll / Michał Zoll – Can-Am Maverick
- #349 – Adam Kuś (z pilotem Dmytro Tsyro) – Taurus T3 Max
Klasa SSV
- #416 – Grzegorz Brochocki / Grzegorz Komar – Can-Am Maverick
- #444 – Marcin Pasek (pilot Hasana Alsadadiego) – Can-Am Maverick
Klasa Truck
- #601 – Dariusz Rodewald (mechanik Alesa Lopraisa/Davida Kripala) – Iveco Powerstar
- #611 – Bartłomiej Boba (pilot Tomasa Vratnyego/Jaromira Martinca) – Tatra FF7
Klasa Classic
- #753 – Tomasz Staniszewski / Stanisław Postawka – Porsche 924
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!