W styczniu po raz pierwszy w Rajdzie Dakar pojawiły się klasyczne terenówki, startujące w kategorii Dakar Classic. W edycji 2022 ta kategoria będzie jeszcze bardziej rozwijana. Ale terenowe klasyki pojawią także na polskich trasach, i to już w tym roku.
Wielu kibiców tęskniło za widokiem klasycznych terenówek na dakarowych trasach, a z drugiej strony w garażach sporo takich aut czekało na możliwość powrotu na Dakar. W związku z tym organizatorzy wprowadzili w edycji 2021 kategorię Classic, przeznaczoną właśnie dla takich pojazdów. Ale takie klasyczne terenówki mamy też w Polsce, co zauważyli organizatorzy naszych rajdów oraz Polski Związek Motorowy, którzy wyszli im naprzecie. I tak, od tego sezonu również polski terenowy czempionat czeka na zawodników w klasycznych rajdówkach 4×4. W ramach Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, wzorem podobnej rywalizacji Motul HRSMP, ruszyła kategoria Classic.
“Bardzo cieszy nas inicjatywa rajdu Dakar Classic o przywróceniu klasycznej terenowej motoryzacji na rajdowe trasy” – mówi Sławomir Wasiak, prezes Fundacji Baja Poland, organizator rajdów z cyklu RMPST oraz rundy Pucharu Świata FIA – Baja Poland. “Nasza reakcja na nowe trendy była błyskawiczna i wspólnie z PZM przygotowaliśmy regulamin dla kategorii Classic również w naszych krajowych mistrzostwach. Polskie rajdowe trasy od lat uznawane są za bardzo wymagające, co podkreślają zawodnicy z czołówki Pucharu Świata i właśnie rajdu Dakar, którzy co roku startują w Baja Poland. Ten rajd to znakomity poligon testowy dla wszystkich, którzy chcą spróbować swoich sił w legendarnym Dakarze, zarówno w kategorii Classic, jak i głównej.” – dodaje Sławomir Wasiak.
Rajd Baja Poland odbywa się co roku na terenach poligonu w Drawsku Pomorskim, czyli na najtrudniejszych i najdłuższych rajdowych trasach w Polsce. Organizatorzy co roku goszczą światową rajdową czołówkę, a podczas tegorocznej edycji liczą na przyjazd zawodników także z rajdu Dakar Classic.
Fot. ASO / Dakar