Dallara Stradale i EXP w specjalnej wersji. Z okazji 25-lecia wygranej w Indy500

Dallara EXP
Dallara EXP

Dallara pracuje nad specjalnymi edycjami modeli Stradale i EXP, żeby uczcić swoje pierwsze zwycięstwo w Indy500. Od pamiętnej chwili minęło już 25 lat.

Dallara wygrała pierwszy wyścig Indianapolis w 1998 roku. Za kierownicą samochodu wyścigowego IR8 zasiadał wtedy Eddie Cheever. Firma postanowiła uhonorować tamto wydarzenie wprowadzając limitowaną edycję malowania dla modeli Stradale i EXP.

Dallara Stradale
Dallara Stradale

Specjalny wygląd samochodu opracowano we współpracy ze studiem projektowym BorromeodeSilva. Zawiera 23 gwiazdy symbolizujące zwycięstwa marki Dallara w Indy500 oraz „XXV”, czyli rocznicę tego wydarzenia.

Więcej informacji ze świata motorsportu znajdziesz na stronie głównej rallyandrace.pl

W kabinie samochodu pojawiły się ciemnoszare fotele z Alcantary, specjalna grafika na desce rozdzielczej oraz żółte łopatki zmiany biegów. W środku samochodu nie mogło zabraknąć sylwetki Cheevera z wyścigu w 1998 roku.

Dallara Stradale
Dallara Stradale

Model Stradale wyposażono w skrzynię biegów AMT pochodzącą z modelu EXP. Producent obiecuje, że czas zmiany biegów skróci się o połowę, zapewniając lepszą dynamikę jazdy. Pojazd otrzyma nowy układ hamulcowy oraz intercooler.

Zobacz: Mercedes-AMG ONE – technologia z F1 prosto na drogi publiczne

Stradale to pierwszy samochód drogowy tej marki. Jest zasilany turbodoładowanym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,3 litra. Jednostka oferuje 400 KM maksymalnej mocy oraz 500 Nm momentu obrotowego. Całość trafia na tylne koła. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,25 sekundy. Prędkość maksymalna to 265 km/h.

Dallara EXP
Dallara EXP

Model EXP to torowy odpowiednik Stradale. Maszyna przeszła kilka poważnych modyfikacji, ale jest oparta na tym samym karbonowym monokoku z włókna węglowego. Auto nie ma dachu, co wpłynęło na aerodynamikę. Jadąc z prędkością 290 km/h generuje docisk o wartości 1,25 tony. Auto jest zasilane turbodoładowaną jednostką o pojemności 2,3 litra. Oferuje 492 KM maksymalnej mocy oraz 800 Nm momentu obrotowego. Pojazd waży zaledwie 890 kg. Stosunek masy do mocy wynosi 1,78 kg na 1 KM.

Przeczytaj koniecznie: Nowy GR010 HYBRID ze stajni Toyoty

Produkcję specjalnej wersji ograniczono do 25 egzemplarzy. Producent nie ujawnił cen obu modeli.