Jak informuje DirtFish, Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA wycofała się z pomysłu wprowadzenia zmian w czołowej grupie Rajdowych Mistrzostw Świata WRC.
Na początku roku uchwalono plan gruntownych zmian w WRC. Jednym z punktów była zmiana specyfikacji samochodów Rally1 już od przyszłego roku, czyli w trakcie trwającego okresu homologacji.
Z czołowej grupy miały zniknąć hybrydowe układy napędowe, moc miała zostać dodatkowo ograniczona poprzez zwężkę, a do tego tylne skrzydła miały zostać wymienione na mniejsze.
Dokładne przepisy techniczne na przyszły sezon nie zostały jednak uchwalone, a producenci zaczęli lobbować za porzuceniem pomysłu ze względu na koszt optymalizacji samochodów do nowej specyfikacji i niewielkie korzyści z tego wynikające. Cała trójka wysłała nawet list do FIA ze swoimi postulatami.
Z najnowszych informacji wynika, że federacja przyczyni się do tej prośby, a oficjalne potwierdzenie nastąpi podczas kolejnego posiedzenia Światowej Rady Sportu Motorowego FIA WMSC 11 czerwca.
Zamiast tego ogłoszone mają zostać zmiany w regulaminie sportowym, zachęcające zespoły fabryczne do wystawienia większej liczby samochodów. Ma to zostać osiągnięte poprzez zlikwidowanie wymogu nominowania załóg zdobywających punkty do klasyfikacji producentów w danym rajdzie – zamiast tego punktowany będzie wynik dwóch lub trzech najwyżej sklasyfikowanych reprezentantów danego producenta.
Podobają ci się nasze newsy? Nie przegap żadnego: obserwuj RALLY and RACE na Google News.