wtorek, 3 października, 2023
Strona głównaAktualnościDHL i F1 zmniejszą o 60% emisję CO2

DHL i F1 zmniejszą o 60% emisję CO2

Partner logistyczny Formuły 1 firma DHL wprowadza od europejskiej części sezonu ciężarówki transportujące sprzęt, które w całości będą napędzane biopaliwem. Ma to znacząco ograniczyć wpływ serii na emisję dwutlenku węgla do środowiska.

Od 2030 roku Formuła 1 zamierza stać się serią neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla do środowiska. W ubiegłym roku królowa motorsportu wyznaczyła sobie ambitne cele, jak opracowanie w 100% zrównoważonego paliwa, ograniczenie stosowania jednorazowych tworzyw sztucznych oraz zrewidowanie wpływu logistyki podróży i transportu. Teraz przy pomocy DHL ostatni punkt zaczyna wchodzić w życie i ma skutkować redukcją emisji dwutlenku węgla o co najmniej 60% w porównaniu ze standardowymi paliwami i potencjałem na jeszcze większe oszczędności.

Od europejskiej części sezonu F1 pierwsza flota DHL składająca się z 18 ciężarówek jest napędzana na biopaliwo typu drop-in HVO100 (hydrorafinowany olej roślinny) i przemierzy około 10 600 kilometrów (dystans niespełna 35 wyścigów Grand Prix). Nowe ciężarówki zostały wyposażone w GPS do monitorowania zużycia paliwa i optymalizacji bardziej wydajnych tras zmniejszą emisję dwutlenku węgla przy zachowaniu tego samego poziomu osiągów pod względem ładowności i odległości, jak ich odpowiedniki z silnikami wysokoprężnymi.

Takie posunięcie ma zasadność w tym, iż od sezonu 2026 producenci silników w F1 będę w swoich swoich jednostkach napédowych wykorzystywać w całości zrównoważone paliwo w silnikach hybrydowym nowej generacji, co może przynieść znaczne korzyści szerszemu przemysłowi motoryzacyjnemu i transportowemu dzięki możliwościom drop-in.

„Jesteśmy sportem, który działa na skalę globalną, a DHL odgrywa kluczową rolę w dostarczaniu wyścigów i pomaganiu nam w rozwiązywaniu problemów logistycznych, jakie mamy w mistrzostwach świata” — powiedziała Ellen Jones, szefowa działu ESG w Formule 1. „Wspólnie nieustannie szukamy bardziej zrównoważonych rozwiązań, a dzięki innowacjom, takim jak ciężarówki na biopaliwa, możemy zrobić kolejny krok naprzód w ograniczaniu emisji dwutlenku węgla i osiągnięciu naszego celu zrównoważonego rozwoju, jakim jest zerowa emisja netto do 2030 roku”.

Z kolei szef DHL działu logistyki w Motorsporcie zapewnił, że transport lądowy przyniesie znaczące korzyści dla środowiska: „Każda ciężarówka może przewieźć do 40 ton i przejechać do 3500 kilometrów na 1000-litrowym zbiorniku. W przypadku europejskiego etapu F1 ciężarówki działają wyłącznie na HVO100, które jest biopaliwem drugiej generacji i spełnia normę EN15940 dla paliw parafinowych, a także jest paliwem kroplowym”.

Dariusz Szymczak
Sensei na macie i senpai w środowisku Formuły 1. Nikt mnie nie przekona, że czerwony nie jest najszybszym kolorem na świecie.

NOWOŚCI

Andrzej Dobosz spocznie na cmentarzu w Świdnicy

Dobosz
Rajdowy Dolny Śląsk pogrążony jest w żałobie. W piątek, 29 września pracownicy Automobilklubu Sudeckiego poinformowali o śmierci...

(Moto)Wizja Tygodnia – 2-9 października

Podkręcamy tempo na antenie Motowizji mimo rozpoczętej jesieni. Nie dość, że zakończymy kolejną rundę playoffów NASCAR, to...

Strzelanina sposobem na rozwiązanie sporu… klienta i właściciela serwisu

Stouts Auto
Do czego może posunąć się niezadowolony klient? Jak pokazuje niedawny przykład z Florydy, desperacja prowadzi do szalonych...

Porsche 911 GT3 R rennsport – kolejna torowa zabawka ze Stuttgartu

Porsche ma nową propozycję dla fanów szybkiej jazdy, którzy nie chcą się ścigać. Porsche 911 GT3 R...

Byśkiniewicz i Siatkowski rajdowymi Wicemistrzami Polski 2023

 Perfekcyjny, bezbłędny sezon i tytuł Wicemistrzów Polski – Łukasz Byśkiniewicz z Danielem Siatkowskim w doskonałych humorach i...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here