- 6. miejsce w mocnej stawce – Jarek i Marcin Szejowie na mecie 1. etapu Rajdu Valasska;
- Załoga GK Forge Metkom Rally Team wyżej w klasyfikacji od wielu doświadczonych Czechów;
- Równa i pewna jazda – udany debiut Polaków w samochodzie klasy R5.
Najlepsze tempo Jarek i Marcin zaprezentowali na odcinku Lešná. Na najdłuższej w rajdzie próbie, załoga numer 16 dwukrotnie wywalczyła 5. czas. Ostatecznie bracia Szejowie ukończyli wymagający, pierwszy etap Rajdu Valasska na 6. miejscu w klasyfikacji generalnej zawodów. W rajdzie prowadzą czterokrotni mistrzowie Czech i reprezentanci fabrycznego zespołu Skody – załoga Kopecky/Dresler. Za nimi plasują się załogi Pech/Uhel oraz Černý/Černohorský.
Na jutro organizatorzy zaplanowali sześć odcinków specjalnych – łącznie niemal 70 km ścigania, w tym niemal 30 km walki na torze testowym Tatry. Nieoficjalne wyniki 1. rundy Mistrzostw Czech 2017 poznamy jutro około 14:30.
Jarek Szeja: – Cieszę się, że jesteśmy na mecie ciężkiego, trudnego pierwszego etapu Rajdu Valasska. Mamy powody, by być zadowoleni po dzisiejszym dniu. Na tych wymagających odcinkach, w debiucie w nowym samochodzie, utrzymywaliśmy tempo, jakie pozwalało nam na skuteczną walkę z wieloma załogami, które znacznie lepiej znają zarówno te odcinki, jak i samochody klasy R5. Na drugiej pętli staraliśmy się podkręcać nasze tempo z odcinka na odcinek. To nam się udało, ale przypomnieliśmy też sobie, jak ważna jest pokora. Na ostatnim oesie chciałem zaatakować, odrobinę za mocno opóźniłem hamowanie do jednej z szykan i w efekcie uszkodziliśmy chłodnicę. Dotarliśmy jednak do mety, więc idziemy spać w dobrych nastrojach, bo jest dobrze, a może być jeszcze lepiej.

Klasyfikacja Rajdu Valasska (1. runda Mistrzostw Czech) po 6 OS:
1. Kopecky/Dresler (Skoda Fabia R5) 48:42,0 s.
2. Pech/Uhel (Ford Fiesta R5) +37,6 s.
3. Černý/Černohorský (Skoda Fabia R5) +44,7 s.
4. Dohnal/Ernst (Ford Focus WRC) +1:01,6 s.
5. Odložilík/Tureček (Ford Fiesta R5) +1:53,5 s.
6. Szeja/Szeja (Ford Fiesta R5) +2:05,4 s.
7. Viček/Žáková (Ford Fiesta R5) +2:26,1 s.
8. Tarabus/Machů (Skoda Fabia S2000) +2:39,6 s.
9. Tlustak/Vybíral (Skoda Fabia R5) +2:41,7 s.
10. Trojan/Chlup (Skoda Fabia R5) +3:05,6 s.
W sezonie 2017 Jarosława i Marcina Szejów wspierają: GK Forge Grelowski Obróbka Plastyczna Metali, Grupa Metkom, Satjam, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseedi Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester oraz patroni medialni Motowizja i portal OX.pl.
JAROSŁAW SZEJA / MARCIN SZEJA – INFORMACJE O ZAŁODZE:
Ambitni sportowcy, zawsze stawiający sobie wysoka zawieszone i wymagające cele. Na co dzień to mężowie i ojcowie bezgranicznie oddani swoim rodzinom i mocno zaangażowani w rozwój własnych firm. W chwili, gdy wsiadają do samochodu rajdowego stają się jedną z najbardziej dopasowanych i zgranych polskich załóg. Czerpią ogromną satysfakcję z każdego wyzwania i zawsze starają się rozwijać swoje umiejętności. Jak sami twierdzą w rajdówce doskonale się dogadują i jak to wśród braci, zawsze błyskawicznie rozwiązują wszystkie nieporozumienia. Rajdowy duet braci z Ustronia po raz pierwszy pojawił się wspólnie na odcinkach specjalnych 53. Rajdu Wisły 2006. Sezon 2016 jako Mistrzowie Grupy N w Rajdowych Mistrzostwach Czech zakończyli z dorobkiem 91 wspólnych startów. Marcin pod względem startów wyprzedza swojego starszego brata, o cztery rajdy. Jarek i Marcin swoją przygodę rozpoczęli od Peugeota 106, ale lista samochodów, w których rywalizowali na odcinkach specjalnych jest naprawdę długa: Peugeot 206 RC, Honda Civic Type-R, Renault Clio Sport, Opel Astra GSi, Citroen C2 R2 Max czy Ford Fiesta R2, a od 2015 czteronapędowe Subaru Impreza. Bracia Szeja mocnym akcentem zadebiutowali w Grupie N Mistrzostw Czech, wygrywając w tej klasyfikacji swój pierwszy start- Rally Sumava – Klatovy 2015. Przez dwa ostatnie sezony to łącznie 19 startów i cztery wygrane w Grupie N. Sam sezon 2016 to 9 startów i 90 odcinków specjalnych, a łącznie z testami przejechane ponad 1600 km, zużyte prawie 200 opon i spalone blisko 2000 litrów sportowego paliwa. W drodze po tytuł Mistrzów Czech Grupy N sięgnęli po trzy zwycięstwa – w Rajdach Sumava, Barum i Pribram. Najwięcej satysfakcji dał jednak najwyższy stopień podium w Barum Rally Zlin, legendarnym i najbardziej prestiżowym czeskim rajdzie, a jednocześnie jedną z najtrudniejszych asfaltowych rund Rajdowych Mistrzostw Europy.
SUKCESY I WYNIKI:
- 2016 – Mistrzowie Grupy N / Rajdowe Mistrzostwa Czech (Subaru Impreza)
- 2016 – zwycięzcy Barum Czech Rally Zlin w Klasyfikacji Grupy N
- 2015 – II Wicemistrzowie Grupy N / Rajdowe Mistrzostwa Czech (Subaru Impreza)
- 2014 – II Wicemistrzowie Grupy 2WD / Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (Ford Fiesta R2)
- 2014 – Mistrzowie Pucharu Fiesty / Klasy 6F / Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (Ford Fiesta R2)
- 2013 – zdobywcy Pucharu w Klasyfikacji Generalnej / Rajdowy Puchar Polski (Citroen C2 R2 Max)
- 2012 – zwycięzcy Klasy 5 / Rajdowy Puchar Polski (Opel Astra GSi)
- 2010 – Wicemistrzowie Pucharu Clio Cup / Rajdowe Mistrzostwa Polski (Renault Clio Sport)
- 2009 – zdobywcy Pucharu w Klasyfikacji Generalnej / Rajdowy Puchar Polski (Honda Civic Type-R)
inf.pras.