Sezon w trybie Ctrl+A. Pełna kampania Junior WRC, WRC3 i WRC2

WRC3
fot. WRC - oficjalny profil Facebook

Diego Dominguez jest najlepszym przykładem kierowcy, którego budżet przypomina odkręcony kurek. Paragwajczyk chce obronić tytuł WRC3, bić się o złoto w Junior WRC i zbierać szlify w WRC2. Diego wystartuje w aż trzynastu rundach, pomijając tylko Estonię.

Diego Dominguez nie bierze jeńców… Dwudziestoczterolatek z Paragwaju zapowiedział, iż w sezonie 2025 weźmie udział w aż trzynastu rundach Rajdowych Mistrzostw Świata. Cele na najbliższe miesiące są niezwykle ambitne – ubiegłoroczny czempion WRC3 powalczy o obronę tytułu, stanie do walki o wiktorię w Junior WRC, zaś pozostałe imprezy poświęci na zbieranie cennego doświadczenia w kategorii WRC2. Diego pozostanie za kierownicą Forda Fiesty Rally3 evo (WRC3, Junior WRC), w WRC2 zobaczymy go za sterem GR Yarisa Rally2.

Zobacz też: Orlen żegna się z Formułą 1. Co ze wsparciem polskich zawodników?

Kalendarz Domingueza w sezonie 2025:

  • Monte-Carlo (WRC3)
  • Szwecja (Junior WRC/WRC3)
  • Safari (WRC2)
  • Wyspy Kanaryjskie (WRC2)
  • Portugalia (Junior WRC/WRC3)
  • Sardynia (WRC2)
  • Grecja (Junior WRC/WRC3)
  • Finlandia (Junior WRC/WRC3)
  • Paragwaj (WRC2)
  • Chile (WRC2)
  • Rajd Europy Centralnej (Junior WRC/WRC3)
  • Japonia (WRC2)
  • Arabia Saudyjska (WRC2)

Dominguez na podbój WRC

Dominguez opowiedział o swoich planach w rozmowie z dziennikarzami portalu DirtFish:

Oczywiście, to będzie wielkie wyzwanie! Wiemy jednak, że w rajdach najważniejsze jest doświadczenie – przed nami jeszcze wiele zawodów, które poświęcimy na naukę… Takie będzie też styczniowe Monte, na które zdecydowaliśmy się jakieś trzy tygodnie temu. To jedna z najbardziej kultowych rund, być może i najbardziej kultowa w całym kalendarzu.

Przeczytaj również: Lista zgłoszeń na Monte-Carlo. Alpejski klasyk bez Polaków

To wymagająca impreza, ze zmiennymi warunkami. Ktoś powiedział mi kiedyś, że jeżeli któryś z zespołów będzie szukał kiedyś kierowcy, chętniej spojrzy na kogoś, kto ma już doświadczenie w Monte. Dlatego tam będziemy – aby się uczyć i zbierać doświadczenie. Mogę powiedzieć Wam to szczerze, wynik na mecie Monte-Carlo to sprawa drugorzędna.

Jeśli chodzi o Junior WRC, zdecydowaliśmy się na ten cykl, gdyż jest znacznie tańszy od jazdy wozem Rally2. Będziemy mogli zbierać doświadczenie, pokonując te same odcinki. Mamy też plan na WRC2 – wybieramy rajdy, w których będę mógł stanąć na podium lub znaleźć się bardzo blisko niego. Poza Sardynią, wybraliśmy rajdy nowe dla całej stawki Mistrzostw Świata oraz te, które naprawdę kocham. Jednym z nich będzie Rajd Safari”.

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!