Diego Dominguez jest najlepszym przykładem kierowcy, którego budżet przypomina odkręcony kurek. Paragwajczyk chce obronić tytuł WRC3, bić się o złoto w Junior WRC i zbierać szlify w WRC2. Diego wystartuje w aż trzynastu rundach, pomijając tylko Estonię.
Diego Dominguez nie bierze jeńców… Dwudziestoczterolatek z Paragwaju zapowiedział, iż w sezonie 2025 weźmie udział w aż trzynastu rundach Rajdowych Mistrzostw Świata. Cele na najbliższe miesiące są niezwykle ambitne – ubiegłoroczny czempion WRC3 powalczy o obronę tytułu, stanie do walki o wiktorię w Junior WRC, zaś pozostałe imprezy poświęci na zbieranie cennego doświadczenia w kategorii WRC2. Diego pozostanie za kierownicą Forda Fiesty Rally3 evo (WRC3, Junior WRC), w WRC2 zobaczymy go za sterem GR Yarisa Rally2.
Zobacz też: Orlen żegna się z Formułą 1. Co ze wsparciem polskich zawodników?
Kalendarz Domingueza w sezonie 2025:
- Monte-Carlo (WRC3)
- Szwecja (Junior WRC/WRC3)
- Safari (WRC2)
- Wyspy Kanaryjskie (WRC2)
- Portugalia (Junior WRC/WRC3)
- Sardynia (WRC2)
- Grecja (Junior WRC/WRC3)
- Finlandia (Junior WRC/WRC3)
- Paragwaj (WRC2)
- Chile (WRC2)
- Rajd Europy Centralnej (Junior WRC/WRC3)
- Japonia (WRC2)
- Arabia Saudyjska (WRC2)
Dominguez na podbój WRC
Dominguez opowiedział o swoich planach w rozmowie z dziennikarzami portalu DirtFish:
„Oczywiście, to będzie wielkie wyzwanie! Wiemy jednak, że w rajdach najważniejsze jest doświadczenie – przed nami jeszcze wiele zawodów, które poświęcimy na naukę… Takie będzie też styczniowe Monte, na które zdecydowaliśmy się jakieś trzy tygodnie temu. To jedna z najbardziej kultowych rund, być może i najbardziej kultowa w całym kalendarzu.
Przeczytaj również: Lista zgłoszeń na Monte-Carlo. Alpejski klasyk bez Polaków
To wymagająca impreza, ze zmiennymi warunkami. Ktoś powiedział mi kiedyś, że jeżeli któryś z zespołów będzie szukał kiedyś kierowcy, chętniej spojrzy na kogoś, kto ma już doświadczenie w Monte. Dlatego tam będziemy – aby się uczyć i zbierać doświadczenie. Mogę powiedzieć Wam to szczerze, wynik na mecie Monte-Carlo to sprawa drugorzędna.
Jeśli chodzi o Junior WRC, zdecydowaliśmy się na ten cykl, gdyż jest znacznie tańszy od jazdy wozem Rally2. Będziemy mogli zbierać doświadczenie, pokonując te same odcinki. Mamy też plan na WRC2 – wybieramy rajdy, w których będę mógł stanąć na podium lub znaleźć się bardzo blisko niego. Poza Sardynią, wybraliśmy rajdy nowe dla całej stawki Mistrzostw Świata oraz te, które naprawdę kocham. Jednym z nich będzie Rajd Safari”.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!