Oprócz produkcji samochodów wyścigowych, w ubiegłym roku w warsztatach ŠKODA Motorsport powstawał także inny ciekawy projekt. Podczas kilkumiesięcznych przygotowań technicy stworzyli precyzyjny przekrój Skody Fabii Rally2 Evo, który bardzo szczegółowo pokazuje konstrukcję bardzo popularnego samochodu rajdowego.

Skoda Fabia Rally2 Evo, a raczej jej szkielet to demonstracja technologii zastosowanej w samochodzie rajdowym, które produkuje zespół ŠKODA Motorsport. Podstawowa koncepcja była oparta na poprzednim modelu. W przypadku nowego projektu czeski producent chciał pokazać jak najwięcej technologicznych rozwiązań zastosowanych w ŠKODA Fabia Rally2 Evo, oraz dodać coś ekstra od siebie i zaskoczyć fanów. Nadwozie z którego zrobiono przekrój rajdówki pozostało po testach sztywności. Auto nie nadałoby się już do dalszych testów rozwojowych i musiało by zostać zezłomowane. Dla tego, zdecydowano, że przekrój Skody zostanie zrobiony z całego samochodu, a nie tylko z układu napędowego, jak to było w przypadku poprzedniej wersji.

Zobacz koniecznie: Skoda odbudowała „czeskie Ferrari”

fot. .skoda-motorsport.com

Największym wyzwaniem dla  techników było  zbudowanie zasadniczo  całego auta, ale przy znacznie niższych kosztach niż budowa nowej FABIA Rally2 evo. Tym sposobem zaoszczędzone pieniądze zostały zainwestowane w rozwój prawdziwego rajdowego samochodu.

fot. skoda-motorsport.com

Części użyte w przekrojonej na pół Fabii w zdecydowanej większości są takie same jak w pełnoprawnej Skodzie Rally2. Aby zminimalizować ilość odpadów, wybierano takie części, które nie mogły być montowane w samochodach przygotowywanych dla klientów z powodów jakościowych lub innych. Gdy taka część nie była dostępna stosowano nową część. Było tak np. przy wydechu lub szybach.

fot. skoda-motorsport.com

Podobnie jak i przy poprzednim modelu, także i przy tym największy problem stanowiło przecięcie koła. Dzięki specjalnej technice cięcia, cały zespół koła został wycięty na raz, łącznie z hamulcem i felgą, a efekt wygląda świetnie. Ważne jest to, że jest możliwość odkręcenia koła i zamontowania normlanego, tak aby cały szkielet można było odepchnąć i przenieść na wybrane wydarzenie.

fot. .skoda-motorsport.com

Sam montaż odbywał się bezpośrednio w zakładach produkcyjnych ŠKODA Motorsport, jednak większość cięć poszczególnych części powstała we współpracy z dostawcami, którzy od wielu lat dostarczają standardowe części do ŠKODA Motorsport.

fot. .skoda-motorsport.com

Projektowi szkieletowemu Skody Rally2 nadano niższy priorytet, jednak działał on równolegle z innymi działaniami rozwojowymi i produkcyjnymi ŠKODA Motorsport. Zaprojektowanie oraz zbudowanie Skody Fabii Rally2 Evo, zajęło czeskim inżynierom osiem miesięcy.

fot. skoda-motorsport.com