Dostawcy opon powalczą o wyróżnienie FIA w ERC

Fot. @World / Red Bull Content Pool

Inauguracyjne Rajdowe Mistrzostwa Europy FIA dla Dostawców Opon rozpoczynają się w tym tygodniu na 5. Rajdzie Węgier, gdzie czterech renomowanych producentów opon rywalizować będzie o supremację w zaciętej konkurencji ERC.

Hankook, Michelin, MRF i Pirelli są oficjalnymi partnerami opon ERC, gdzie każdy z nich dąży do zdobycia prestiżowego tytułu. Podczas gdy Hankook wyposaża Filipa Mareša, głównego kandydata do mistrzostwa, w swoją nowoczesną oponę R213M, marka koncentruje się również na wspieraniu młodych talentów w kategorii Junior ERC.

John Archer, inżynier z zespołu Hankook Tire Europe Motorsport, podkreśla ich zaangażowanie w kształtowanie przyszłych kierowców ERC1. Z liczną flotą 17 samochodów na Węgrzech, Hankook podejmuje wyzwanie otwartego pola, dostarczając swoją oponę szutrową R211 dla Junior ERC i wprowadzając R213M dla zawodników Rally2, oferując ulepszoną wydajność z średnimi i miękkimi mieszankami.

Michelin wchodzi do gry z jasnym celem wyznaczonym przez Tima Hoare’a, menedżera rajdów ERC: zdobycie tytułu Mistrzostw Europy w Rajdach FIA dla Dostawców Opon w 2024 roku. Hoare podkreśla znaczenie wyników, wskazując na nieustające dążenie Michelin do zwycięstwa wraz z sprzedażą opon. Opona G91 Hard firmy staje się preferowanym wyborem na Rajdzie Węgier, gotowym do radzenia sobie w przewidywanych gorących warunkach: „Zapowiada się bardzo gorący weekend, więc przez cały ten czas będziemy na twardej mieszance” – wyjaśnił Hoare. „Być może pierwsi kierowcy w sobotę wybiorą opony pośrednie, ponieważ będą otwierać drogę, będzie dużo luźnego żwiru i będzie trochę chłodniej, ale na odcinkach będzie pewne niebezpieczeństwo”.

Zespół MRF Tyres natomiast wyrusza w sezon 2024 z naciskiem na ciągłe doskonalenie i osiąganie optymalnych wyników. Wspierany doświadczeniem Paolo Andreucciego, MRF inwestuje znaczne środki w badania i rozwój, wykorzystując zrównoważone technologie do tworzenia wysokowydajnych opon, które zmniejszają wpływ na środowisko naturalne, jednocześnie poprawiając wydajność w rajdach.

Pirelli, wyposażając ubiegłorocznych mistrzów ERC, z dużą pewnością liczy na zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Europy FIA dla Dostawców Opon. Alberto Ferloni, menedżer projektu ERC, przewiduje trudny rajd, porównując go do wymagającego Rajdu Safari. Wybór opon szutrowych Pirelli na Rajdzie Węgier obejmuje średnią mieszankę K6B Reinforced oraz miękką K6A, gotowe do radzenia sobie z różnorodnym terenem.

W miarę rozwoju sezonu ERC, rywalizacja między dostawcami opon będzie przybierać na sile, obiecując ekscytujące wyścigi i innowacje technologiczne w walce o zdobycie tytułu. Z każdym producentem naciskającym na granice wydajności i trwałości opon, fani mogą oczekiwać emocjonujących wyścigów i zaciętej rywalizacji przez cały sezon.

Podobają ci się nasze newsy? Nie przegap żadnego: obserwuj RALLY and RACE na Google News.