niedziela, 24 stycznia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Driftingowy Lexus RC F z silnikiem z rodzinnego SUV-a rusza na podbój...

Driftingowy Lexus RC F z silnikiem z rodzinnego SUV-a rusza na podbój świata

Interesujący motoryzacyjny świat właśnie wzbogacił się o kolejne niesamowite auto. Oficjalny emiracki importer Al-Futtaim Lexus i doświadczony drifter Ahmad Daham opracowali pierwszego na świecie Lexusa RC F w specyfikacji Pro Drift. Spełniający najwyższe standardy FIA samochód zwraca uwagę mocarnym silnikiem i agresywnym wyglądem.

Prawie 6 litrów pod maską

Przekładnie silników, czyli tzw. swapy są w świecie driftingu bardzo popularne. Po takie rozwiązanie sięgnęli również konstruktorzy Lexusa RC F Pro Drift. Z komory silnika zniknął 5-litrowy silnik V8 2UR-GSE. Ale mechanicy docenili japońską technologię. Zastąpiła go również V-ósemka ze stajni Lexusa, a dokładnie motor 3UR-FE, fabrycznie o pojemności 5,7 l, znany z terenowego modelu LX 570. Jednostka została kompleksowo stuningowana. Silnik otrzymał splanowaną przez firmę RSG głowicę z powiększonymi kanałami, robiony na zamówienie kolektor i układ wydechowy PPE, system paliwowy Radium z przewodami Fragola PTFE i wtryskiwaczami o wydajności 1700 cc. Osiągi dodatkowo podnosi kompresor Harrop TVS2650. W efekcie silnik driftowozu wytwarza aż 844 KM mocy, 858 Nm momentu obrotowego przy 6 400 obrotów i jest najmocniejszym Lexusem RC F, jaki powstał w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Sprawną pracą wszystkich układów zarządza komputer Link Thunder ECU, a dane są wyświetlane na kolorowym wyświetlaczu AIM Link MXS Dash.

Ekstremalny w każdym calu

To nie koniec modyfikacji. Mocarny motor z sekwencyjną, 4-biegową skrzynią Samsonas łączy wyczynowe, dwutarczowe sprzęgło MPC, a moc jest przekazywana wyłącznie na tylną oś. Nadwozie driftingowego Lexusa RC F osadzono na gwintowanym zawieszeniu BC Racing z regulacją siły odbicia i dobicia. A za powiększony skręt, konieczny do ekstremalnej jazdy bokiem odpowiada pakiet firmy FIGS. Zaś sprawne hamowanie zapewniają zaciski Brembo – 6-tłoczkowe z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu. Agresywny wygląd samochodu dodatkowo podkreśla szeroki body kit Pandem Rocket Bunny, który zgrano z wyścigowymi lusterkami APR GT3 i 19-calowymi obręczami Rays Transcend. Na nich znalazły się opony Toyo R888R o szerokości 265 na przedniej osi i 285 na tylnej.

Zbudowany w zaledwie 70 dni

Zbudowanie samochodu takiego jak ten zajęłoby normalnie około 5-6 miesięcy, ale z pomocą lokalnych warsztatów tutaj, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, auto zostało opracowane od zera w zaledwie 70 dni. Chciałbym podziękować wszystkim za wsparcie we wprowadzeniu tego projektu w życie w tak rekordowym czasie” – mówi Ahmad Daham.

Podobnie jak wielu innych drifterów, jordański kierowca rozpoczął karierę od wyścigów, ale szybko zainteresowała go jazda w poślizgu. Jest pięciokrotnym mistrzem serii Middle East Drift Championship, startował w zawodach driftingowych w 11 krajach i w sumie aż 75 razy stawał na podium. Co więcej, w 2014 roku zdobył rekord Guinessa w najdłuższym drificie w tandemie, który obowiązywał do 2018 roku. A ostatnio wystąpił w programie Will Smith’s Bucket List, w ramach którego amerykański aktor robi to, czego zawsze chciał spróbować w życiu. Daham zabrał go na przejażdżkę bokiem po serpentynach otaczających górę Dżabal al-Dżajs.

Do zobaczenia w Polsce

Fani driftingu będą mieli wiele okazji, by zobaczyć jedynego w swoim rodzaju, driftingowego Lexusa RC F w akcji. W lipcu auto zagości na słynnym Goodwood Festival of Speed, a także norweskim festiwalu Gatebil. Jeszcze wcześniej, bo 28 i 29 czerwca samochód będzie można zobaczyć w akcji w Polsce. Ahmad Daham wystartuje nim w trzeciej rundzie międzynarodowej serii Drift Masters European Championship w Płocku. Polscy kibice już zdążyli poznać umiejętności driftera z Jordanii, bowiem w ubiegłym sezonie kierowca również startował w DMEC, w tym w zawodach na toruńskiej Motoarenie. Ponadto samochód będzie prezentowany w salonach Lexusa w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Lexus otwiera F Club

Drifting jest stosunkowo młodą, ale najszybciej rozwijającą się dyscypliną motorsportu, która na Środkowym Wschodzie zyskuje coraz szerszą rzeszę fanów. Przez współpracę z Ahmadem Dahamem, Al-Futtaim Lexus chce jeszcze lepiej promować sportową serię F wśród młodszych miłośników motoryzacji. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich powstał właśnie Lexus F Club, a jordański drifter będzie pełnił rolę ambasadora marki F.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień trzeci: Tanak odpada, kara finansowa Ogiera

Toyota Yaris WRC
Mimo, że dzisiejszy etap był wyjątkowy krótki to nie zabrakło kilku ciekawych sytuacji zarówno tych na odcinkach...

Monte Carlo 1995 – zwycięstwo Sainza

Carloz Sainz w 1995 roku wygrywa Rajd Monte Carlo za kierownicą Subaru Imprezy 555. Było to 26...

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień drugi: Evans na czele, Ogier goni, a Loubet wpada na skarpę

Drugi dzień rywalizacji podczas Rajdu Monte Carlo 2021 przyniósł sporo przetasowań i zwrotów akcji. Tanak spadł na...

Kalendarz Pucharu Toru Słomczyn 2021

Znamy już również kalendarz na sezon 2021 dla uczestników Pucharu Toru Słomczyn. Impreza niezmiennie kierowana jest do...

Kalendarz SuperOESów Toru Kielce na 2021

Znamy już kalendarz Kieleckich SuperOESów organizowanych przez Automobilklub Kielecki. W tym roku na zawodników czeka 10 rund...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....

Wypadek Ogiera na testach do Rajdu Monte Carlo

Podczas testów przed Rajdem Monte Carlo siedmiokrotny Mistrz Świata miał poważny wypadek. Francuz wypadł z trasy i wpadł na kamienne zabudowania – samochód jest...

Bartłomiej Fizia przesiada się do mocniejszego auta

Bartłomiej Fizia w sezonie 2021 wsiądzie do przednionapędowego Forda Fiesty ze stajni RallyLab. Kierowca Metkom Rally Team po kilkunastu latach spędzonych za kierownicą Hondy Civic...