Dublet Szepieńca na Magurze

W upale rozgrywane były dwie rundy wyścigów górskich na magurskiej trasie. Po sobotnim zwycięstwie w klasyfikacji generalnej Andrzeja Szepieńca kierowca Mitsubishi Lancera Evo IX grupy E1 wygrał również niedzielną rundę wyprzedzając Waldemara Kluzę i Dubaja.

DSC_6146a

Już po pierwszym podjeździe wyścigowym Szepieniec objął prowadzenie zostawiając za sobą Fiestę Proto Kluzy o 0,929 sekundy.

3 Wyścig Magura Małastowska oprócz rywalizacji zawodników to również bardzo wysokie prędkości jakie osiągali kierowcy najmocniejszych samochodów. Szepieniec, Kluza, Dubai i Myszkier poruszali się po trasie z prędkościami bliskimi 220 km/h.

Tuż za pierwszą trójką pojawił się Tomek Myszkier tracąc jedynie 0,298 sekundy, piąty był Grzegorz Kozioł, szósty to Rafał Serafinowicz, siódmy Paweł Gos. Ósme miejsce to ośka Szymona Piękosia, dziewiąte Krzysztof Dereń i dziesiątkę zamyka Karol Krupa.

Niedzielna runda rozpoczęła się bardzo sprawnie od dwóch czystych podjazdów treningowych, które zakończyły się przed godziną 11:00. Pierwszy wyścig to również przejazd 37 kierowców bez żadnych incydentów wyścigowych na trasie 3440 metrowego odcinka prowadzącego z Małastowa do Gładyszowa.

W grupie N pewnym zwycięstwem popisał się po raz drugi Rafał Serafinowicz, który tuż za sobą zostawił Wojtka Szulca i Krzysztofa Derenia, który podczas drugiego wyścigu miał problemy techniczne.

Najszybszym kierowcą grupy A w drugim dniu zmagań został Grzegorz Kozioł, który w sobotę przejechał tylko jeden podjazd wyścigowy i nie został sklasyfikowany. Tuż za nim pojawił się Paweł Gos w Evo VIII. Trzecie miejsce zgarnął Szołek jadący przednionapędową Hondą Civic Type-R trzeciej generacji.

Wśród samochodów przednionapędowych najszybszym w 6 rundzie był Szymon Piękoś w Hondzie, drugi Karol Krupa w Clio RS, a trzeci Szołek w Hondzie.

Polska grupa A padła łupem Wojtka Bełtowskiego w Audi Quattro, który był zdecydowanie najszybszy. Drugie miejsce to Jacek Handl w BMW, który wygrał i zrewanżował się swojemu konkurentowi Michałowi Żywarskiemu w Subaru Imprezie.

W klasie do 2 litrów grupy N najszybciej trasę w okolicach Gorlic przejechał Radek Ćwięczek w Hondzie, zostawiając za sobą Roberta Mazurkiewicza w identycznym aucie.

Natomiast grupa A i auta przednionapędowe to wygrana Szołka, drugi był Marcin Wrona, a trzeci kierowca Clio Marcin Wilusz.

Najszybszym kierowcą w samochodzie historycznym był Marek Więcek w BMW 318i, a tuż za nim Łukasz Bargiel w identycznym samochodzie.

Po raz pierwszy odbyły się również rundy Clio Cup 2016 i w tych zawodach w niedzielnej rundzie wygrał Marcin Wilusz przed Mateuszem Misiewiczem i Konradem Bielą, którzy w identycznej kolejności pojawili się na mecie sobotniej 5 rundy GSMP Magura w Clio Cup, na organizację którego wyraził Polski Związek Motorowy, a portal WyscigiGorskie.pl zdecydował się na promocję i prowadzenie klasyfikacji dla zawodników Renault Clio.

Kolejne zawody rozegrane zostaną już za dwa tygodnie w Limanowej w ramach Mistrzostw Europy w wyścigach górskich, na które już dzisiaj zapraszamy.

inf.pras.