Dunlop wraz z polską drużyną narodową powalczą o zwycięstwo w wyścigu FIM EWC w Sepang!

To będzie pierwsza edycja 8-godzinnego wyścigu EWC w Sepang. Dunlop zapewnia zawodnikom ciągły rozwój opon i informacje zwrotne. Na starcie malezyjskiego wyścigu po raz pierwszy pojawi się narodowa reprezentacja Polski.

Wojcik Racing Team 2
Marek Szkopek (POL) Kamil Krzemien (POL) Philipp Steinmayr (AUT)
Yamaha YZF R1
Superstock
8h Oschersleben 2019 (Circuit Motorsport Arena)
06-09.06.2019
PSP / Mateusz Jagielski
www.photoPSP.com

Po udanym starcie w Bol d’Or 24h Dunlop z dużą pewnością siebie wyrusza na inauguracyjny, ośmiogodzinny wyścig na torze Sepang, zaliczany do Mistrzostw Świata FIM EWC 2019/2020. Producent mierzy w kolejne podium. Z podobnymi ambicjami wystąpi tam także ekipa Wójcik Racing Team, która wystawi podwójny skład. Za sterami Yamahy z #777 zasiądą zawodnicy drużyny narodowej: Marek Szkopek, Adrian Pasek i Piotr Biesiekirski, którzy stoczą walkę o zwycięstwo w klasie Superstock.

Barwy Wójcik Racing Team i Dunlopa będzie reprezentować także zespół z #77 w składzie: Gino Rea, Christoffer Bergman i Axel Maurin. Oni wystąpią w klasie EWC. Wójcik Racing Team jest jedynym zespołem w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych, który do rywalizacji wystawia dwa motocykle, obsadzając jednocześnie obie klasy mistrzostw. Skład EWC pozostaje bez zmian i jest międzynarodowy. Z kolei zespół klasy Superstock, rywalizujący w ramach Pucharu Europy, to od kilku tygodni oficjalna reprezentacja Polski i stuprocentowo polski skład: Marek Szkopek, Adrian Pasek, nowy na pokładzie Piotr Biesiekirski oraz rezerwowy Artur Wielebski.

Dunlop gotowy na wyzwania w Malezji

Trudne warunki pogodowe panujące w Bol d’Or 24h pokazały, że opony Dunlop są zdolne do adaptacji i zachowują spójność osiągów wspierając zawodników w walce o najwyższe wyróżnienia. To ważne z punktu widzenia kolejnego wyzwania, przed którym stanie dwadzieścia motocykli jadących na oponach marki na Sepang International Circuit.

Obiekt o długości 5,5 km charakteryzuje się szybkimi zakrętami i szerokimi prostymi, w tym 927-metrowym odcinkiem linii startu i mety.

W wyścigu wystartują zarówno zespoły producentów, jak i prywatne, przy czym ta ostatnia grupa będzie konkurować o prestiżowy Puchar Zespołów Niezależnych Dunlopa.

Technologia opon Dunlop

Roland Wozniak, International Event Manager Dunlop Motorsport, tłumaczy: „Przed historycznym, pierwszym wyścigiem EWC w Sepang wprowadziliśmy gamę opon, które zapewniają przyczepność i stabilność w zmiennych warunkach. Jesteśmy przekonani, że to ogumienie sprawdzi się w notorycznie zmiennych warunkach pogodowych, które panują w Sepang”.

Dunlop stale rozwijał technologię produkcji opon, zapewniając ciągły postęp i informacje zwrotne, które najlepszym zespołom EWC pomogły wygrać wyścig. Poza Wójcik Racing Team z technologii Dunlopa korzystają m.in. zespoły: SERT, BMW Motorrad World Endurance Team oraz VRD IGOL Pierret Experiences.

Ciągły rozwój opon Dunlop bardzo pomógł nam w osiągnięciu zwycięstwa. W ciągu sezonu chcemy mieć ogumienie, które będzie w stanie funkcjonować w różnych warunkach. Ekstremalne upały Malezji będą nowym wyzwaniem, ale jestem przekonany, że opony sprawdzą się na najwyższym poziomie” – mówi Yannick Lucot, menedżer zespołu VRD IGOL Pierret Experiences.

Puchar Niezależnych Dunlop

Po mocnym otwarciu piątej rundy sezonu Pucharu Niezależnych Dunlopa, drużyna Wójcik Racing Team zdominowała walkę o puchar i zajęła drugie miejsce tuż za ekipą SERT. Polski zespół chce powtórzyć ten sukces, a przy okazji rzucić wyzwanie załogom producentów.

Poprzez nagrody finansowe i technologię oponiarską Dunlopa, Puchar Niezależnych zapewnia prywatnym zespołom wsparcie w rywalizacji z ekipami producentów. Łączna pula nagród pieniężnych, które są do zdobycia w sezonie 2019/2020, wynosi 140 000 EUR.

Relacja na żywo z malezyjskiego wyścigu do obejrzenia na kanale EuroSport 2.

inf.pras.