Czwarty sezon Trofeo di serie trwa w najlepsze. Druga runda pucharu FIAT-a 500 odbyła się w czeskim Brnie, gdzie cały weekend padł łupem Davida Dziwoka.
Trofeo di serie przeszło duże zmiany przed 2024 rokiem. Zamiast WSMP, cykl towarzyszy teraz austriackiemu Histo Cup, dzięki czemu wszystkie tory – poza jednym – są nowością dla młodych zawodników. Doszło także do istotnej modyfikacji w specyfikacji samochodów – od tego roku wszystkie FIAT-y wyposażone są w opony MRF Tyres, dostarczane przez MSP Motorsport.
Po wygraniu obu wyścigów w Moście, liderem klasyfikacji generalnej przed rundą w Brnie był Piotr Ławski. Szybko stało się jasne, że powtórzenie takiego scenariusza nie będzie łatwe dla aktualnego mistrza, bowiem znakomite tempo od początku prezentował David Dziwok.
Zdobył on pole position do pierwszego wyścigu weekendu, pokonując o 0,8 sekundy drugiego po pierwszej rundzie Rafała Paprotę. Ławski przystępował do sobotniego wyścigu z trzeciego pola.
Taka kolejność miała obowiązywać również na mecie. Dziwok i Paprota odjechali od reszty stawki i pomiędzy sobą rozstrzygnęli walkę o zwycięstwo, finiszując w odstępie niecałej sekundy. Ławski podążał samotnie na trzeciej pozycji, a kolejne miejsca zajmowali Filip Dziwok, Franz Dziwok, Xawery Nierodka, Tomasz Biernat i Łukasz Antczak.
Zgodnie z regulaminem, pierwsza szóstka została odwrócona na starcie kolejnego wyścigu. Nie przeszkodziło to jednak Davidowi Dziwokowi i Paprocie, którzy sprawnie przebili się przez stawkę i znów walczyli o zwycięstwo. Tym razem różnica na mecie była jeszcze mniejsza – 0,678 sekundy. Podium uzupełnił tym razem Filip Dziwok, który o niecałą sekundę pokonał Franza, a tuż za nimi finiszował Biernat. Antczak był szósty, przed Nierodką, a Ławski dojechał do mety ostatni.
Dwa zwycięstwa pozwoliły Davidowi Dziwokowi awansować z czwartego na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej Trofeo di serie. Największym wygranym był jednak Paprota, który dzięki czterem drugim miejscom od początku sezonu został nowym liderem tabeli, z przewagą czterech punktów nad Dziwokiem. Ławski spadł na trzecią lokatę i traci 14 punktów do lidera.
Trzecia z pięciu rund sezonu 2024 Trofeo di serie odbędzie się na węgierskim torze Pannónia Ring w weekend 12-14 lipca. Zawodnicy wyposażeni w opony MRF Tyres ponownie będą walczyć na dystansie kwalifikacji i dwóch wyścigów.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.