środa, 12 maja, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Wyścigi Efektowny weekend WSMP. Imponujące auta GT3, zacięta walka w pucharach markowych

Efektowny weekend WSMP. Imponujące auta GT3, zacięta walka w pucharach markowych

Sezon Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski w pełni. Piekielnie mocne auta klasy GT3, zacięta rywalizacja w pucharach markowych, a także efektowny pokaz driftu Kuby Przygońskiego uatrakcyjniły weekend na Torze Poznań.

Na jedyny w Polsce homologowany przez FIA tor wyścigowy zjechali goście z Czech, Słowacji i Węgier, bo walczyli o punkty do mistrzostw Strefy Europy Centralnej (FIA CEZ). Gościnnie pojechali też przedstawiciele Baltic Cup Formula Historic, którzy ścigali się w bolidach sprzed lat. Najwięcej emocji budziły starty mocarnych aut GT3, które zdominowały rywalizację wśród najmocniejszych aut.

Na Torze Poznań frajda z jazdy tym autem jest niesamowita. Są miejsca, które wymagają niesamowitej odwagi, ale dają wiele satysfakcji” – mówił Marcin Jedliński, który w Audi R8 LMS GT3 zespołu Olimp Racing pokonywał nitkę Toru Poznań regularnie poniżej minuty i 30 sekund, wygrywając dwukrotnie klasę D4 GT w ramach FIA CEZ.

Na krajowym podwórku w rywalizacji najmocniejszych aut bezkonkurencyjny był Mariusz Miękoś, który tym razem przez cały weekend korzystał z Porsche 911 GT3 i triumfował w obu wyścigach sprinterskich. W parze z Arturem Janoszem, zmieniając się za kierownicą Porsche, odnieśli swoje pierwsze zwycięstwo w rywalizacji długodystansowej, pokonując kolejną załogę aż o trzy okrążenia. W klasie aut o pojemności do dwóch litrów komplet zwycięstw zebrał Bartłomiej Madziara (BMW E90) – wygrał rywalizację sprinterską, a także w duecie z Bartoszem Grzeleckim wyścig Endurance.

Pucharowa walka bok w bok

Podczas czerwcowego ścigania na Torze Poznań fani motorsportu mogli podziwiać rywalizację w aż czterech pucharach markowych. Ta forma ścigania zyskuje coraz większą popularność w WSMP. Kierowcy dysponują technicznie identycznymi maszynami, a o ich sukcesie decydują przede wszystkim umiejętności i taktyka wyścigowa, a nie budżet. Do stolicy Wielkopolski zawitała Kia Platinum Cup. Seria, która zaczęła sezon od obiektów znanych z F1 (Hungaroring, Red Bull Ring), w Poznaniu zrobiła prawdziwe show pełne zaciętej walki o pozycje od startu do mety.

Puchary markowe to przyszłość WSMP, a Kia Platinum Cup jest naszą wizytówką w Europie i pomaga nam sprowadzać atrakcyjne serie wyścigowe na Tor Poznań.” – mówi Bartosz Bieliński, prezes Automobilklubu Wielkopolski.

W pierwszym wyścigu zwyciężył Kamil Serafin, w drugim najlepszy był Jakub Szablewski. W klasyfikacji sezonu nowym liderem został Nikodem Wierzbicki, który ma jedenaście punktów przewagi nad Dawidem Borkiem. Trzeci ze stratą punktu do wicelidera jest Kamil Serafin.

W Fastline Super S Cup prowadzenie utrzymał Bartosz Alejski, choć nie wygrał żadnego z wyścigów. Zwycięstwami podzielili się Jacek Cichopek z Łukaszem Kaźmierczakiem. W 318IS Cup PL dwa zwycięstwa odniósł Marcin Lempert i to on przewodzi klasyfikacji generalnej serii. Niezmiennie duże zainteresowanie budzą starty debiutującego w WSMP Toyota Racing Cup, a swoje trzecie i czwarte zwycięstwo w sezonie odniósł Mateusz Bartkowiak.

Atrakcje nie tylko wyścigowe

Przejazd kolorowej kolumny aut i wspólne zdjęcie na prostej startowej z kibicami przyciągnął fanów motorsportu w niedzielę. Dzień wcześniej Kuba Przygoński swoją Toyotą GT86 kręcił bączki wokół trzech Picanto, wytwarzając kłęby dymu, a przez cały weekend odwiedzający Tor Poznań mogli zobaczyć autokar Lecha Poznań i przekonać się, w jakich warunkach podróżują piłkarze 7-krotnych mistrzów Polski.

Staramy się ożywiać Tor Poznań i zapraszać zagraniczne serie, by wyścigi z rundy na rundę były coraz ciekawsze. Dbamy też o infrastrukturę obiektu – podczas tej rundy zadebiutowała nowa strefa tankowania. Nie zapominamy o kibicach. W czerwcu zorganizowaliśmy paradę kierowców, był efektowny pokaz driftu, a także strefa rodzinna” – mówi Bieliński.

Kolejne rundy WSMP na Torze Poznań w dniach 19-21 lipca.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Urbaniak najszybszy na Slovakiaring

Szymon Urbaniak pojawił się na torze Slovakiaring podczas inauguracyjnej w tym roku odsłony międzynarodowego pucharu Carbonia Cup....

Pierwsze rallycrossowe testy PROTO i Maneykowskiego

1 runda Mistrzostw Polski Rallycross coraz bliżej. Pierwsze testy w szutrowo asfaltowych warunkach odbył także Maciej Maneykowski...

Ponad 120 aut na Mistrzostwa Polski Rallycross i CEZ – lista zgłoszeń

Przed nami wyścigowy weekend na Autodromie Słomczyn. Ruszają Mistrzostwa Polski Rallycross z Pucharem Polski Autocross oraz FIA...

Startuje Rajd Andaluzji – Polacy ruszają na podbój Hiszpanii

8-kilometrowy prolog rozpocznie dziś długo wyczekiwany Rajd Andaluzji. Na rekordowej i pełnej znakomitych nazwisk liście startowej nie...

Rotax: Powrót na tor po 6 tygodniach

Kierowcy Rotax Max Challenge wrócili na tor po sześciu tygodniach przerwy. W miniony weekend w Słomczynie zaroiło...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Mariusz Pelikański wraca za kierownicę – pojedzie w Wałbrzychu autem wybranym przez… kibiców

Mariusz Pelikański, mistrz Peugeot Cup z sezonu 2003 wystartuję podczas jednej z amatorskich imprez organizowanych przez grupę Walim Rajdowy. Znanego „Pelikana” zobaczymy na Wałbrzyskim...