niedziela, 24 stycznia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Wyścigi Efektowny weekend WSMP. Imponujące auta GT3, zacięta walka w pucharach markowych

Efektowny weekend WSMP. Imponujące auta GT3, zacięta walka w pucharach markowych

Sezon Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski w pełni. Piekielnie mocne auta klasy GT3, zacięta rywalizacja w pucharach markowych, a także efektowny pokaz driftu Kuby Przygońskiego uatrakcyjniły weekend na Torze Poznań.

Na jedyny w Polsce homologowany przez FIA tor wyścigowy zjechali goście z Czech, Słowacji i Węgier, bo walczyli o punkty do mistrzostw Strefy Europy Centralnej (FIA CEZ). Gościnnie pojechali też przedstawiciele Baltic Cup Formula Historic, którzy ścigali się w bolidach sprzed lat. Najwięcej emocji budziły starty mocarnych aut GT3, które zdominowały rywalizację wśród najmocniejszych aut.

Na Torze Poznań frajda z jazdy tym autem jest niesamowita. Są miejsca, które wymagają niesamowitej odwagi, ale dają wiele satysfakcji” – mówił Marcin Jedliński, który w Audi R8 LMS GT3 zespołu Olimp Racing pokonywał nitkę Toru Poznań regularnie poniżej minuty i 30 sekund, wygrywając dwukrotnie klasę D4 GT w ramach FIA CEZ.

Na krajowym podwórku w rywalizacji najmocniejszych aut bezkonkurencyjny był Mariusz Miękoś, który tym razem przez cały weekend korzystał z Porsche 911 GT3 i triumfował w obu wyścigach sprinterskich. W parze z Arturem Janoszem, zmieniając się za kierownicą Porsche, odnieśli swoje pierwsze zwycięstwo w rywalizacji długodystansowej, pokonując kolejną załogę aż o trzy okrążenia. W klasie aut o pojemności do dwóch litrów komplet zwycięstw zebrał Bartłomiej Madziara (BMW E90) – wygrał rywalizację sprinterską, a także w duecie z Bartoszem Grzeleckim wyścig Endurance.

Pucharowa walka bok w bok

Podczas czerwcowego ścigania na Torze Poznań fani motorsportu mogli podziwiać rywalizację w aż czterech pucharach markowych. Ta forma ścigania zyskuje coraz większą popularność w WSMP. Kierowcy dysponują technicznie identycznymi maszynami, a o ich sukcesie decydują przede wszystkim umiejętności i taktyka wyścigowa, a nie budżet. Do stolicy Wielkopolski zawitała Kia Platinum Cup. Seria, która zaczęła sezon od obiektów znanych z F1 (Hungaroring, Red Bull Ring), w Poznaniu zrobiła prawdziwe show pełne zaciętej walki o pozycje od startu do mety.

Puchary markowe to przyszłość WSMP, a Kia Platinum Cup jest naszą wizytówką w Europie i pomaga nam sprowadzać atrakcyjne serie wyścigowe na Tor Poznań.” – mówi Bartosz Bieliński, prezes Automobilklubu Wielkopolski.

W pierwszym wyścigu zwyciężył Kamil Serafin, w drugim najlepszy był Jakub Szablewski. W klasyfikacji sezonu nowym liderem został Nikodem Wierzbicki, który ma jedenaście punktów przewagi nad Dawidem Borkiem. Trzeci ze stratą punktu do wicelidera jest Kamil Serafin.

W Fastline Super S Cup prowadzenie utrzymał Bartosz Alejski, choć nie wygrał żadnego z wyścigów. Zwycięstwami podzielili się Jacek Cichopek z Łukaszem Kaźmierczakiem. W 318IS Cup PL dwa zwycięstwa odniósł Marcin Lempert i to on przewodzi klasyfikacji generalnej serii. Niezmiennie duże zainteresowanie budzą starty debiutującego w WSMP Toyota Racing Cup, a swoje trzecie i czwarte zwycięstwo w sezonie odniósł Mateusz Bartkowiak.

Atrakcje nie tylko wyścigowe

Przejazd kolorowej kolumny aut i wspólne zdjęcie na prostej startowej z kibicami przyciągnął fanów motorsportu w niedzielę. Dzień wcześniej Kuba Przygoński swoją Toyotą GT86 kręcił bączki wokół trzech Picanto, wytwarzając kłęby dymu, a przez cały weekend odwiedzający Tor Poznań mogli zobaczyć autokar Lecha Poznań i przekonać się, w jakich warunkach podróżują piłkarze 7-krotnych mistrzów Polski.

Staramy się ożywiać Tor Poznań i zapraszać zagraniczne serie, by wyścigi z rundy na rundę były coraz ciekawsze. Dbamy też o infrastrukturę obiektu – podczas tej rundy zadebiutowała nowa strefa tankowania. Nie zapominamy o kibicach. W czerwcu zorganizowaliśmy paradę kierowców, był efektowny pokaz driftu, a także strefa rodzinna” – mówi Bieliński.

Kolejne rundy WSMP na Torze Poznań w dniach 19-21 lipca.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień trzeci: Tanak odpada, kara finansowa Ogiera

Toyota Yaris WRC
Mimo, że dzisiejszy etap był wyjątkowy krótki to nie zabrakło kilku ciekawych sytuacji zarówno tych na odcinkach...

Monte Carlo 1995 – zwycięstwo Sainza

Carloz Sainz w 1995 roku wygrywa Rajd Monte Carlo za kierownicą Subaru Imprezy 555. Było to 26...

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień drugi: Evans na czele, Ogier goni, a Loubet wpada na skarpę

Drugi dzień rywalizacji podczas Rajdu Monte Carlo 2021 przyniósł sporo przetasowań i zwrotów akcji. Tanak spadł na...

Kalendarz Pucharu Toru Słomczyn 2021

Znamy już również kalendarz na sezon 2021 dla uczestników Pucharu Toru Słomczyn. Impreza niezmiennie kierowana jest do...

Kalendarz SuperOESów Toru Kielce na 2021

Znamy już kalendarz Kieleckich SuperOESów organizowanych przez Automobilklub Kielecki. W tym roku na zawodników czeka 10 rund...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Pierwsze zdjęcia: Oto nowe malowanie Yarisów WRC na sezon 2021

Toyota Gazoo Racing zaprezentowała nowe malowanie swoich Yarisów WRC na sezon 2021. Jest zdecydowanie bardziej oryginalne niż dotychczasowe i... niesymetryczne. Czy to nowy trend...

Walimska Zimówka otworzy sezon na Dolnym Śląsku

Już 24 stycznia Darvit Walimska Zimówka rozpocznie kolejną odsłonę cyklu MSP Rally Trophy na Dolnym Śląsku. Na starcie pojawi się 64 załóg, w tym...