niedziela, 17 stycznia, 2021
Strona główna Rajdy Efektywnie, lecz z trudnościami – Kasperczyk po starcie w Estonii

Efektywnie, lecz z trudnościami – Kasperczyk po starcie w Estonii

Mimo problemów z samochodem Tomek Kasperczyk i Damian Syty ukończyli Viru Rally – trzecią rundę tegorocznych rajdowych mistrzostw Estonii. Na mecie załoga Tiger Energy Drink Rally Team zameldowała się na 5. miejscu, kończąc po drodze kilka oesów w pierwszej trójce klasyfikacji generalnej.

Dla wicemistrzów Polski z sezonu 2017 start na szybkich estońskich szutrach był przede wszystkim ważnym etapem przygotowań do PZM 76. Rajdu Polski, a także kolejnej rundy mistrzostw Polski, czyli rozgrywanego na Litwie Rajdu Elektrenów.

Piątkowy, krótszy etap Viru Rally, składał się z trzech odcinków specjalnych. Na dwóch z nich Polacy wywalczyli rewelacyjny, drugi czas, ustępując jedynie miejscowym zawodnikom dysponującym samochodami klasy WRC. Drugi etap stał pod znakiem usterek Forda Fiesty R5 duetu Kasperczyk/Syty. Polacy mieli problemy ze szwankującym wspomaganiem kierownicy, ale udało im się dotrzeć do serwisu. Tam mechanicy „uzdrowili” samochód i reprezentanci Tiger Energy Drink Rally Team mogli przejechać ostatnie odcinki rajdu i dotrzeć do mety zawodów na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej.

Tomasz Kasperczyk:
– Myślę, że ten start był na bardzo potrzebny nie tylko dlatego, że to dobra rozgrzewka przed szutrową częścią sezonu. Statystyka podpowiada, że awarie wspomagania w Fiestach R5 zdarzają się co jakiś czas. Zakładam więc, że skoro przytrafiły się teraz, to na Rajdzie Polski będziemy mieli z tym spokój i nic nie będzie nam przeszkadzać w rywalizacji. Po prostu liczę, że wyczerpaliśmy w tej kwestii limit pecha (śmiech). Do Polski wracam z poczuciem, że moja forma na luźnej nawierzchni jest całkiem niezła i pozwala myśleć o satysfakcjonującym wyniku w Mikołajkach.



Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk (ur. 25. 9. 1992 r.) zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocowały 6. miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. Sezon 2017 przyniósł pierwsze zwycięstwo w rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tomek z Damianem byli najszybsi w Rajdzie Śląska i przypieczętowali tytuł wicemistrzów kraju. W 2018 roku zespół rywalizował w wybranych rundach FIA ERC i RSMP, co dało mu czwarte miejsce w mistrzostwach Polski. W drodze do tego wyniku Kasperczyk i Syty powtórzyli sukces z sezonu 2017 i po raz drugi z rzędu wygrali Rajd Śląska, ustanawiając jednocześnie nowy rekord w polskich rajdach. Na mecie wyprzedzili drugą załogę o 0,2 sekundy – to najmniejsza różnica w historii. W sezonie 2019 rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team ponownie jest Ford Fiesta R5 serwisowany przez kielecką stajnię rajdową C-Rally. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink.
inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Najlepszy film Rally and Race z 2020 roku, czyli rajdowe legendy na Torze Modlin

Początek roku to jednocześnie czas podsumowań. Przejrzeliśmy nasze archiwum i wybraliśmy najbardziej gorące materiały z ubiegłego roku...

Historia Skody w rajdach samochodowych

Historia tej marki w sporcie samochodowym jest niezwykle interesująca. Od mało udanej Octavii i Fabii WRC po...

Kto pojedzie w WRC2 w Rajdzie Monte Carlo 2021?

Podczas Rajdu Monte Carlo zaprezentują się tradycyjnie zawodnicy startujący w klasie WRC 2. Zatem przyjrzyjmy się stawce...

Mistrz Austrii zadebiutuje na trasach WRC

Hermann Neubauer wystartuję w Rajdzie Monte Carlo, pierwszej rundzie tegorocznej odsłony Mistrzostw Świata 2021. Zwycięzca łącznie dwudziestu rund...

Polskie BMW M3 na podbój rallycrossowych torów Wielkiej Brytanii

Mimo trudnego okresu i spowolnienia gospodarczego spowodowanego epidemią koronawirusa, na początku 2020 roku, w polskim warsztacie praca...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Pierwsze zdjęcia: Oto nowe malowanie Yarisów WRC na sezon 2021

Toyota Gazoo Racing zaprezentowała nowe malowanie swoich Yarisów WRC na sezon 2021. Jest zdecydowanie bardziej oryginalne niż dotychczasowe i... niesymetryczne. Czy to nowy trend...

Zawodniczka Orlen Teamu przesiada się do Fabii R5

Adrienn Vogel startująca w barwach spółki PKN Orlen, w przyszłym sezonie zaprezentuję się za kierownicą Skody Fabii R5 Evo. Węgierka w rajdach samochodowych bierze czynny...

Klasa historyczna w Tarmac Masters

Według nieoficjalnych informacji w sezonie 2021 jedną z nowości w cyklu Marten Tarmac Masters będzie nowo utworzona klasa. Regulamin cyklu zostanie opublikowany na dniach, ale...

Legendą zostać za życia

Jeśli nie wiesz kim jest Szaya, to trafiłeś na zły portal. Bo powinieneś wiedzieć, że Krzysztof Szaya Szaykowski to jedna z największych osobowości w...