poniedziałek, 18 października, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaRajdyEfektywnie, lecz z trudnościami – Kasperczyk po starcie w Estonii

Efektywnie, lecz z trudnościami – Kasperczyk po starcie w Estonii

Mimo problemów z samochodem Tomek Kasperczyk i Damian Syty ukończyli Viru Rally – trzecią rundę tegorocznych rajdowych mistrzostw Estonii. Na mecie załoga Tiger Energy Drink Rally Team zameldowała się na 5. miejscu, kończąc po drodze kilka oesów w pierwszej trójce klasyfikacji generalnej.

Dla wicemistrzów Polski z sezonu 2017 start na szybkich estońskich szutrach był przede wszystkim ważnym etapem przygotowań do PZM 76. Rajdu Polski, a także kolejnej rundy mistrzostw Polski, czyli rozgrywanego na Litwie Rajdu Elektrenów.

Piątkowy, krótszy etap Viru Rally, składał się z trzech odcinków specjalnych. Na dwóch z nich Polacy wywalczyli rewelacyjny, drugi czas, ustępując jedynie miejscowym zawodnikom dysponującym samochodami klasy WRC. Drugi etap stał pod znakiem usterek Forda Fiesty R5 duetu Kasperczyk/Syty. Polacy mieli problemy ze szwankującym wspomaganiem kierownicy, ale udało im się dotrzeć do serwisu. Tam mechanicy „uzdrowili” samochód i reprezentanci Tiger Energy Drink Rally Team mogli przejechać ostatnie odcinki rajdu i dotrzeć do mety zawodów na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej.

Tomasz Kasperczyk:
– Myślę, że ten start był na bardzo potrzebny nie tylko dlatego, że to dobra rozgrzewka przed szutrową częścią sezonu. Statystyka podpowiada, że awarie wspomagania w Fiestach R5 zdarzają się co jakiś czas. Zakładam więc, że skoro przytrafiły się teraz, to na Rajdzie Polski będziemy mieli z tym spokój i nic nie będzie nam przeszkadzać w rywalizacji. Po prostu liczę, że wyczerpaliśmy w tej kwestii limit pecha (śmiech). Do Polski wracam z poczuciem, że moja forma na luźnej nawierzchni jest całkiem niezła i pozwala myśleć o satysfakcjonującym wyniku w Mikołajkach.



Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk (ur. 25. 9. 1992 r.) zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocowały 6. miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. Sezon 2017 przyniósł pierwsze zwycięstwo w rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tomek z Damianem byli najszybsi w Rajdzie Śląska i przypieczętowali tytuł wicemistrzów kraju. W 2018 roku zespół rywalizował w wybranych rundach FIA ERC i RSMP, co dało mu czwarte miejsce w mistrzostwach Polski. W drodze do tego wyniku Kasperczyk i Syty powtórzyli sukces z sezonu 2017 i po raz drugi z rzędu wygrali Rajd Śląska, ustanawiając jednocześnie nowy rekord w polskich rajdach. Na mecie wyprzedzili drugą załogę o 0,2 sekundy – to najmniejsza różnica w historii. W sezonie 2019 rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team ponownie jest Ford Fiesta R5 serwisowany przez kielecką stajnię rajdową C-Rally. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink.
inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

3. Rally Radków 2021 – Tarmac Masters – video

Nagrania z łączników szutrowych i podstępnych miejsce z 3. Rally Radków 2021 - Tarmac Masters.

7 runda Rallycross Słomczyn i 5 runda Autocross – harmonogram i bilety.

Ostatnie finałowe starcie Rallycross i Autocross już w ten weekend na Autodromie Słomczyn! Przed nami 7, finałowa i...

WRC Rajd Katalonii – asfaltowe prędkości

Zapraszamy na ciekawy materiał pokazujący jak niesamowicie radzą sobie kierowcy i ich maszyny na krętych drogach Katalonii....

To był finał ERX3 2021 z Litwinowiczem z pierwszej linii

Circuito Internacional de Montalegre w Portugalii gościł kierowców Mistrzostw Świata Rallycross i Mistrzostw Europy. Polskie barwy samotnie...

Zwroty akcji na Słowacji – zagraniczna runda Motul HRSMP dla Lutego i Celińskiego

To nie był wyłącznie słodki rajd dla duetu Luty/Celiński. Długa jazda za wolniejszymi rywalami i 20 sekund...

NAJPOCZYTNIEJSZE