wtorek, 15 czerwca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Ekologiczne ściganie według Porsche

Ekologiczne ściganie według Porsche

W czasach, gdy producenci samochodów decydują się na zdecydowane ruchy i próbują zdefiniować na nowo całą swoją ofertę, Porsche przyjęło rozważną strategię – także w sportach motorowych. Marka ze Stuttgartu jest lub będzie w najbliższym czasie zaangażowana w wyścigi samochodów z silnikami spalinowymi, hybrydowymi oraz elektrycznymi.

W przeciwieństwie do swoich konkurentów, którzy niechętnie patrzą na programy bazujące na tradycyjnym typie napędu, Porsche cały czas chce rozwijać silniki spalinowe i zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko. Jednym z efektów takiego podejścia jest debiut paliw odnawialnych w tegorocznym cyklu Porsche Supercup, towarzyszącym wyścigom Formuły 1.

Pucharowe samochody Porsche od wielu lat wykorzystują produkty koncernu ExxonMobil, w tym paliwo marki Esso. Od tego sezonu jest to jednak zupełnie nowy produkt, będący mieszanką biopaliw. To zaawansowane biopaliwo pozyskiwane z odpadów spożywczych, wzbogacane o dodatkowe składniki, zapewniające wymagane właściwości paliwa i zachowanie podczas spalania.

Już w przyszłym roku oba koncerny chcą z kolei wprowadzić do użytku w wyścigach tzw. e-paliwa, bazujące na wodorze wytwarzanym przy użyciu odnawialnej energii elektrycznej. Na razie paliwo syntetyczne będzie wytwarzane tylko w jednym zakładzie w Chile, lecz po dopracowaniu procesu produkcji możliwe stanie się ich wprowadzenie na rynek. Przewiduje się, że po zmieszaniu zgodnie z obecnymi rynkowymi standardami paliw dla dzisiejszych samochodów osobowych, nowe e-paliwo pozwoli zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych nawet o 85%.

Tomasz Kubiakhttp://swiatwyscigow.pl
Redaktor naczelny ŚwiatWyścigów.pl, związany z RALLY and RACE od 2014 roku. Wyścigi to moja pasja.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Komentarze po pierwszej rundzie Trofeo di serie

W miniony weekend na Torze Poznań zapisany został pierwszy rozdział nowego wyścigowego cyklu Trofeo di serie. W...

Leszczynianie na podium Mistrzostw Polski Endurance

Tomasz Biernat wraz z Mateuszem Tabaką reprezentujący zespół BieRni Motorsport zakończyli pierwszą rundę Wyścigowych Mistrzostw Polski Endurance...

3 runda WRPP – 3:0 dla Klimasa na Puławach!

Zakończona trzecia runda Wirtualnych Rajdowych Mistrzostw Polski była etapem pełnym niespodzianek. Organizatorzy zaskoczyli układem tras i samą...

Hołowczyc i Kurzeja z kompletem punktów po 2 rundzie RMPST

Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją w BMW X3 CC w świetnym stylu zwyciężyli w drugiej rundzie Rajdowych...

WSMP 2021. Polski zwycięzca w TCR Eastern Europe

Wydarzeniem niedzieli w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski było zwycięstwo Bartosza Groszka w debiucie w serii TCR Eastern...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63