wtorek, 28 września, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościElektryczna Fiesta coraz bliżej

Elektryczna Fiesta coraz bliżej

Podczas tragów motoryzacyjnych w Nadarzynie mieliśmy okazją zobaczyć ponownie elektryczną Fiestę do rallycrossu oraz na spokojnie porozmawiać z jej konstruktorami. Jest to ważny moment bowiem auto zostało odbudowane po pożarze na jednym z wielu dni testowych. Tym sposobem projekt przeszedł oprócz jazd testowych także testowy, nieplanowany, pożar. Twórcy projektu do tematu podeszli naukowo. Za nim wzięto się do odbudowy sprawdzono dokładnie co uległo awarii, co było przyczyną i co w takiej sytuacji może ucierpieć i z jaką szkodą dla kierowcy, auta i otoczenia. Warto dodać, że na targach zaprezentowano ten sam samochód, po odbudowie.

Okazało się że awarii uległ osprzęt, a nie silnik czy akumulatory. Te mimo wysokiej temperatury i otwartego ognia nie ucierpiały. Auto zostało odbudowane, a nowe okablowanie dodatkowo wzmocnione. Obecnie pojazd przywrócony jest do stanu sprzed pożaru.

Producent zapewnia, że w jest w stanie przygotować 3 sztuki w kilka miesięcy jak tylko dostanie zielone światło od PZM oraz promotora i klasa zostanie uwzględniona w regulaminie zawodów. Auto na początku planowane jest na klasę SuperNational. Docelowy model otrzyma nowy silnik o mocy ponad 500 koni i ponad 600 Nm i napęd na tylną oś. Będzie to nowa jednostka, a obecna po udanych testach ma być silnikiem na oś przednią w modelu 4×4. Producent nie ukrywa że finalny projekt ma mieć napęd na 4 koła z osobnymi silnikami dla każdej z osi.

Auto nie posiada skrzyni biegów ani hamulca ręcznego. Ewentualne podcinanie czyli „rękaw” ma być możliwe dzięki gwałtownemu odpuszczeniu pedału gazu. Dzięki temu kierowca cały czas ma obie ręce na kierownicy praktycznie przez cały czas trwania wyścigu.

Cały czas doprecyzowywana jest elektronika, aby auto mogło płynnie i szybko ruszać oraz przyśpieszać bez zrywania przyczepności. Elektryczny silnik daje bardzo duże możliwości ustawień i regulacji w zależności od warunków, nawierzchni, opon czy preferencji kierowcy także podczas trwania wyścigu.

Rozmieszczenie silników na osiach oraz w projekcie finalnym akumulatora obok kierowcy (w miejscu pilota), będzie dawało bardzo dobre wyważenie pojazdu co powinno przełożyć się na dobre prowadzenie bez nadmiernej nad i pod sterowności.

Elektryczny rallycross jest dopiero na początku swojej drogi. Zobaczymy jak się to rozwinie. Mamy szansę, aby Polska była pierwsza i była wzorem dla innych w tym temacie. Bo moda na elektryczne sportowe samochody nie maleje.

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Track Day Trophy 2021 – 2 runda, Toruń

Track Day Trophy
To było godne pożegnanie cyklu Track Day Trophy z rundami lotniskowymi. Podczas zawodów na obiekcie Aeroklubu Pomorskiego...

Samochodowe Mistrzostwa Tychów runda VII – ZAPISY

SMT
50 zgłoszeń w dwie godziny po uruchomieniu zapisów! To SMT, czyli Samochodowe Mistrzostwa Tychów runda VII. Zawody...

2 runda EXIDE Puchar Toru Słomczyn 2021 – ZAPISY

Puchar Toru Słomczyn
Ruszyły zapisy na 2 rundę EXIDE Puchar Toru Słomczyn 2021, która odbędzie się 09.10.2021. Wpisowe 200 zł...

Samochodowe Igrzyska – 1 runda Nitro Rallycross

W Ameryce wszystko musi być większe i lepsze. Tak samo rallycross. Nie wystarczy formuła rywalizacji bok w...

Simracingowe wyzwanie od Apex One!

W najbliższą środę we wrocławskiej galerii Sky Tower odbędzie się premierowe, simracingowe wyzwanie Apex One. W stolicy...

NAJPOCZYTNIEJSZE