niedziela, 18 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Rajdy Elektryczne Corsy pojadą cały sezon w Niemczech – debiut już na „Barumce”

Elektryczne Corsy pojadą cały sezon w Niemczech – debiut już na „Barumce”

Opel Corsa‑e Rally zawita w nadchodzącym sezonie na trasach Mistrzostw Europy. Jest to nowy cykl, który w głównej mierze odbędzie się na niemieckich odcinkach razem z rundami krajowego czempionatu. Cena gotowego do startu egzemplarza to 50 000 euro.

Organizator cyklu rajdów z udziałem elektrycznych Cors zaprezentował szczegóły przyszłorocznej edycji. Debiut tej serii miał nastąpić już w zeszłym roku, ale pandemia koronawirusa zmusiła do odwołania Mistrzostw Niemiec oraz większości rajdów planowych na terenie tego kraju w 2020 roku. Pierwszy cykl w Europie dla elektrycznych samochodów przygotowanych do sportu ruszy na początku maja. Zwycięzca w klasyfikacji generalnej będzie miał okazję dołączyć do juniorskiego zespołu Opla oraz walczyć na trasach ERC za kierownicą nowej Corsy Rally4 już w sezonie 2022. Dlatego też organizator przewidział limit wieku dla chętnych zawodników, który wynosi 26 lat.

Opel Corsa‑e Rally – już po testach

W tym sezonie mimo aktualnej sytuacji udało się przeprowadzić wiele testów nowego Opla w warunkach bojowych na prawdziwych odcinkach oraz na torze testowym. Opel Motorsport opublikował także nowe dane techniczne elektrycznej Corsy E – Rally. Silnik będzie generował moc na poziomie 136 koni mechanicznych natomiast masa całkowita całej konstrukcji to ok. 1400kg. Cena za w pełni gotowego do startów egzemplarza wynosi 50 000 Euro. Na ten moment Opel dostarczy 15 takich samochodów, które już niedługo trafią do załóg, które będą walczyć nie tylko o angaż do juniorskiego zespołu, ale i o nagrody finansowe, które z pewnością pomogą w dopięciu budżetu na kolejne starty, a w kalendarzu znalazło się, aż osiem rund. Oznacza to, że będzie ich więcej niż rund Mistrzostw Niemiec.

ŹródłoOpel
Dominik Reda
Rajdy samochodowe są jego całym życiem. Interesuje go wszystko co z nimi jest związane – ciekawostki, statystyki, historia. W Rally and Race Dominik będzie Wam przybliżał wszystko co związane jest z tą dyscypliną motorsportu.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Time Attack Trophy SZKOLENIE – 17.04.2021

Brawo dla organizatorów! Pierwsza runda Time Attack Trophy 2021 odbyła się w formie szkolenia na terenie Motopark...

Nowości w garażu PM Rally Team i w Muzeum Polskiego Fiata

Piotr Kiepura, jeden ze stałych uczestników rund cyklu Motul HRSMP zaprezentował najnowsze dzieło zespołu PM Rally Team,...

Duńska przygoda Hyundai Poland Racing

Polski zespół Kowax 2B Rally Team przy współpracy z Hyundai Denmark utworzy Hyundai Rally Team Denmark. Za...

Zdradliwa miejscówka podczas TARMAC MASTERS

Jedno z bardziej wymagających miejsc podczas 1 rundy TARMAC MASTERS Tech-Mol Rally 2021 na OS 5 (Cosmos)....

Kajetanowicz i Szczepaniak rozpoczynają walkę o Mistrzostwo Świata

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak przystępują do kolejnego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata. Pierwszym startem w tym roku...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...