środa, 22 marca, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNA TOPIEElektryczny Fiat 126 BIS - klasyk w niespotykanej wersji

Elektryczny Fiat 126 BIS – klasyk w niespotykanej wersji

Fiat 126 BIS jest już sam w sobie wyjątkowy gdy postawimy go pośród tysięcy standardowych 126P. Dziś spotykamy opcję jeszcze ciekawszą, bo omawiany egzemplarz ma napęd elektryczny.

Fiat 126 BIS – przypomnijmy co oznaczały te trzy literki zastępujące naturalnie nasuwającą się po 126 literkę P. BIS po pierwsze różnił się silnikiem! Konstrukcja, która miała dużo wspólnego z „siedemstetką” występującą w Cinquecento legitymowała się pojemnością 703 cm³ i mocą 25,2 KM. Przy tej jednostce napędowej żart „chcesz kupić chłodnicę do malucha?” przestawał być śmieszny, bo BIS, jako jedyny z maluchów chłodzony był cieczą i owa chłodnica w nim występowała. Kolejna różnica to nadwozie, w tym przypadku mówimy o pełnoprawnym nadwoziu hatchback, trzydrzwiowym. Z tyłu bowiem nie było odchylanej pokrywy silnika, a otwierana w górę klasyczna klapa, która skrywała pod sobą bagażnik. Silnik leżał niżej, a więc nad nim znajdowała się przestrzeń bagażowa. Pozostała dźwigienka od ssania, bębnowe hamulce i napęd na tył!

Zobacz również: Fiat 126P z silnikiem Subaru 2.2 Turbo

Elektryczny Fiat 126P 126 BIS

Elektryczny maluch

Dziś zaciekawił nas wpis na jednym polskim fanpageu, który przedstawia elektrycznego Fiata 126! To właśnie BIS, pochodzący z Austrii i zmodyfikowany w Opus et futurum. Firma ma na koncie kilka przeróbek klasyków na wersje bardziej przyjazne środowisku, w tym Porsche 911 czy Forda Mustanga. Wszystko zrobione jest bardzo estetycznie i stanowi ofertę dla potencjalnych klientów.

Elektryczny Fiat 126P 126 BIS

Wspomniany maluszek wystawiony jest za 5000 Euro, na austriackim portalu ogłoszeniowym.

fot. portal troostwijkauctions.com

Elektryczny Fiat 126P 126 BIS Elektryczny Fiat 126P 126 BIS Elektryczny Fiat 126P 126 BIS Elektryczny Fiat 126P 126 BIS Elektryczny Fiat 126P 126 BIS Elektryczny Fiat 126P 126 BIS

Michał Kwapis
Zawodowo marketingowiec, po godzinach zatopiony w motoryzacji. Od wielu lat związany z różnymi mediami motoryzacyjnymi zarówno od strony tekstowej jak i fotograficznej.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Frydrych odzyskuje pozycję Mistrza Polski 2022, ale tytuły rozdano 3 miesiące temu

Dzisiaj Trybunał Polskiego Związku Motorowego uchylił dyskwalifikację techniczną Jarosława Frydrycha z 6 rundy MPRC 2022. Ta decyzja...

Bolid Schumachera z V10 na sprzedaż. Legendarne Ferrari F1-2000 trafi pod młotek

Bolid Schumachera F1-2000 trafi na aukcję
Bolid Schumachera po raz kolejny trafi na aukcję. Po sukcesie ostatniej licytacji, kolejny bolid wielokrotnego mistrza świata...

Greensmith nie zamierza spoczywać na laurach

Greensmith
Gus Greensmith powrócił na łono WRC w iście królewskim stylu. Po rozwiązaniu kontraktu z M-Sportem Brytyjczyk "spadł''...

Subaru Impreza 22B STi jako restomod. Niezwykły projekt

Subaru Impreza 22B STi jako restomod
Subaru Impreza 22B STi to jeden z najbardziej pożądanych modeli na rynku wtórnym. Jednak dostępność tych samochodów...

Wolff potwierdza odejście Mercedesa od koncepcji „zero sidepod”

Toto Wolff przyznał, że koncepcja samochodu Mercedesa określana mianem „zero sidepod” zostanie porzucona przez jego zespół, a...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here