niedziela, 17 stycznia, 2021
Strona główna Aktualności ELF wzmacnia swoją pozycję na rynku

ELF wzmacnia swoją pozycję na rynku

Warszawa, 10 grudnia, 2018Stałe zaangażowanie ELF w rajdy terenowe przekłada się na wzrost sprzedaży produktów w Polsce. Zakończony niedawno sezon Dacia Duster ELF Cup 2018 wzmocnił świadomość marki i udział rynkowy olejów silnikowych i środków eksploatacyjnych producenta.

Od początku swojego istnienia marka ELF angażuje się w liczne udziały w sportach motorowych. Od Moto GP, poprzez WRC na Rajdzie Dakar kończąc. Obok globalnych projektów realizowane są także te o zasięgu lokalnym. Dobrym tego przykładem jest – rozgrywana w Polsce – seria Dacia Duster ELF Cup (DDEC). Są to wyścigi terenowe typu cross-country, w których startują załogi złożone z amatorów. W ten sposób mogą oni zrealizować swoje pasje i marzenia o starcie w profesjonalnych zawodach. Co więcej, DDEC zaliczana jest do Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych.

ELF nierozerwalnie współpracuje z koncernem Renault, do którego dziś należy marka samochodów Dacia. Nasze produkty trafiają na tzw. pierwsze zalanie fabrycznie nowych samochodów, jak też proponowane są podczas przeglądów i czynności serwisowych w ASO” – Ewa Kalinowska, Dyrektor Marketingu i Badań Rynkowych w TOTAL Polska – „Gdy powstawała idea serii Dacia Duster Cup, naturalnym krokiem było przyłączenie się marki ELF do tego projektu. Nasz udział nie ogranicza się jedynie do dodania nazwy w tytule pucharu czy pokazania logo, ale przede wszystkim zastosowania produktów w rajdowych samochodach”.

W sezonie 2017 zespoły DDEC korzystały z pierwszej generacji Dacii Duster 4×4. Na kolejny przygotowano już nowego Dustera, także z napędem na cztery koła. Zespół inżynierów i mechaników dokonał w nich wielu modyfikacji, w tym zwiększenia mocy silnika do 130 koni mechanicznych, podniesienia momentu obrotowego do 287 Nm przy 1903 obrotach na minutę, jak też wzmocnień w wale napędowym, skrzyni biegów i przekładni tylnego mostu.

Niezmiennie w obu przypadkach zastosowano syntetyczny olej silnikowy ELF EVOLUTION Full-Tech FE 5W-30, półsyntetyczny olej do tylnych mostów TOTAL TRANSMISSION Dual 8 FE 80W-90, specjalny olej do skrzyń biegów koncernu Renault typu Super High Performance TRANSELF NFP 75W-80, olej do wspomagania układu kierowniczego klasy Dexron III – ELFMATIC G3, syntetyczny płyn do układu hamulcowego ELF FRELUB 650 i gotowy do użycia płyn typu Long Life do układu chłodzenia COOLELF AUTO SUPRA -37 st. C.

Wszystkie nasze produkty stosowane w Dacia Duster ELF Cup mają identyczną specyfikację, jak te dostępne na rynku. Teraz posłużą naszym specjalistom do badań i analiz, które mogą zaowocować kolejnymi udoskonaleniami składu czy formuły” – dodaje Ewa Kalinowska z TOTAL Polska – „Niemniej już teraz została potwierdzona ich jakość i niezawodność ochrony w bardzo ekstremalnych sytuacjach, jakie panują na torze off-roadowym. Przełożyło się to na zainteresowanie nimi polskich kierowców, według danych firmy Moto Data, dystrybucja numeryczna w 2017 wzrosła z 17 do 21 procent, a w tym roku szacujemy przekroczenie 30 procent. Drugim silnym filarem naszej dystrybucji są warsztaty, w których wybór oleju silnikowego oparty jest na rekomendacji mechanika”.

Tegoroczna edycja Dacii Duster ELF Cup składała się z pięciu rajdów, które zorganizowano pomiędzy kwietniem i wrześniem. Na liście startowej znalazło się dziewięć załóg. Po raz drugi zwyciężyli Krzysztof Wincentowicz i Bartłomiej Boba, którzy w nagrodę otrzymali… kolejną Dacię Duster. Część załóg DDEC skorzystało z możliwości dodatkowych startów, między innymi Baja Portalegre 500 czy Raid of the Champion.

Klasyfikacja generalna Dacia Duster ELF Cup 2018:

  1. Krzysztof Wincentowicz/Bartłomiej Boba (95 pkt.)

  2. Konrad Sznajder/Tomasz Mroczek (62 pkt.)

  3. Mariusz Pietrzycki/Kamil Nowak (50 pkt.)

4. Magdalena Zając/Kazimierz Ruszel (46 pkt.)

5. Jan Kozioł/Piotr Greguła (31 pkt.)

6. Patrycja Brochowska (26 pkt.)

7. Tadeusz Rzeżuchowski/Wojtek Jermakow (16 pkt.)

8. Wojciech Furman/Michał Augustyniak (12 pkt.)

9. Dawid Urban/Daniel Siatkowski (12 pkt.)

Ruszyły już zapisy na trzeci sezon Dacia Duster ELF Cup.

O Total Lubrifiants

Total Lubrifiants to wiodący producent i sprzedawca olejów silnikowych oraz środków smarnych. Zatrudnia ponad 5800 pracowników w 150 krajach świata, mając 41 zakładów produkcyjnych. Total Lubrifiants oferuje innowacyjne, wydajne i przyjazne środowisku produkty i usługi, nad których stałym rozwojem pracuje ponad 130 inżynierów w dedykowanym centrum badawczym. Partnerstwo z Total często wybierają firmy działające w branży motoryzacyjnej, w przemyśle i w sektorze morskim.

O Dziale Marketing and Services

Dział Marketing and Services opracowuje i wprowadza na rynek produkty tworzone z ropy naftowej – wraz z wszystkimi powiązanymi usługami. 31 000 pracowników Działu pracuje w 109 krajach, zaś ich produkty i oferty usługowe proponowane są na rynkach 150 krajów. Każdego dnia Dział Marketing and Services obsługuje ponad 8 mln klientów w swej sieci obejmującej przeszło 14 000 stacji obsługi w 62 krajach. Jako czwarty na świecie dystrybutor środków smarnych oraz wiodący dystrybutor produktów naftowych w Afryce, Dział Marketing and Services prowadzi 50 wytwórni na całym świecie, gdzie wytwarzane są środki smarne, asfalt, dodatki uszlachetniające, specjalne paliwa i płyny zapewniające stały wzrost firmy.

O firmie Total

Total jest globalnym producentem energii oraz dostawcą, wiodącą międzynarodową firmą branży ropy naftowej i gazu, jednym z głównych graczy w dziedzinie niskowęglowej energii. 98 000 zatrudnionych osób pracuje nad zapewnieniem czystej, bezpieczniejszej, wydajniejszej i bardziej innowacyjnej energii, dostępnej dla maksymalnie dużej liczby ludzi.  Jako odpowiedzialny obywatel korporacyjny, skupiamy się na zapewnianiu, by nasze działania w ponad 130 krajach całego świata były nieprzerwanie owocne w sensie ekonomicznym, społecznym i środowiskowym.

* * * * *

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Najlepszy film Rally and Race z 2020 roku, czyli rajdowe legendy na Torze Modlin

Początek roku to jednocześnie czas podsumowań. Przejrzeliśmy nasze archiwum i wybraliśmy najbardziej gorące materiały z ubiegłego roku...

Historia Skody w rajdach samochodowych

Historia tej marki w sporcie samochodowym jest niezwykle interesująca. Od mało udanej Octavii i Fabii WRC po...

Kto pojedzie w WRC2 w Rajdzie Monte Carlo 2021?

Podczas Rajdu Monte Carlo zaprezentują się tradycyjnie zawodnicy startujący w klasie WRC 2. Zatem przyjrzyjmy się stawce...

Mistrz Austrii zadebiutuje na trasach WRC

Hermann Neubauer wystartuję w Rajdzie Monte Carlo, pierwszej rundzie tegorocznej odsłony Mistrzostw Świata 2021. Zwycięzca łącznie dwudziestu rund...

Polskie BMW M3 na podbój rallycrossowych torów Wielkiej Brytanii

Mimo trudnego okresu i spowolnienia gospodarczego spowodowanego epidemią koronawirusa, na początku 2020 roku, w polskim warsztacie praca...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Wypadek Ogiera na testach do Rajdu Monte Carlo

Podczas testów przed Rajdem Monte Carlo siedmiokrotny Mistrz Świata miał poważny wypadek. Francuz wypadł z trasy i wpadł na kamienne zabudowania – samochód jest...

Mistrzowie Tarmaca z najniższej klasy z nowymi planami

Duet Papierscy Rally Team w tym sezonie zmieni dotychczasowo wykorzystywane Cinquecento na Citroena C1. Grzegorz i Izabela Papierscy po ponad pięciu latach spędzonych we Fiacie...

Zawodniczka Orlen Teamu przesiada się do Fabii R5

Adrienn Vogel startująca w barwach spółki PKN Orlen, w przyszłym sezonie zaprezentuję się za kierownicą Skody Fabii R5 Evo. Węgierka w rajdach samochodowych bierze czynny...

Klasa historyczna w Tarmac Masters

Według nieoficjalnych informacji w sezonie 2021 jedną z nowości w cyklu Marten Tarmac Masters będzie nowo utworzona klasa. Regulamin cyklu zostanie opublikowany na dniach, ale...