Wielkimi krokami zbliża się Endurance Tour: Le Mans – pierwszy, simracingowy maraton sezonu 2025. Organizatorzy wyścigu przygotowali wyjątkowe nagrody. Widzowie oficjalnej transmisji na żywo powalczą o przejażdżkę na prawym fotelu Adriana Chwietczuka (Fabia Rally2) i Grzegorza Olchawskiego (Audi S1 Quattro).
Choć motorsport jest brutalny, a garaże Circuit de la Sarthe zarezerwowane są dla wąskiej grupy bardzo majętnych wybrańców, z pomocą przychodzi świat simracingu… Sezon 2025 rozpocznie się od mocnego uderzenia – Endurance Tour: Le Mans – wspólnego projektu Wojol Racing oraz Overcrest – Sim & Rally School Center. Organizatorzy zatroszczyli się o imponujące nagrody – zarówno dla czołowych załóg, jak i widzów transmisji na żywo.
Wirtualna rywalizacja, realne nagrody
Poza pięknymi, stalowymi pucharami wykonanymi przy współpracy z firmą BTH, zawodnicy powalczą o: kierownice Cammus C5, wyświetlacze oraz akcesoria simracingowe od Another Way, vouchery Go-Racing, SimFun, Hotel Dobczyce, sprzęt komputerowy, odzież i branżowe gadżety. Łakomym kąskiem będzie zwycięstwo w kwalifikacjach. Najszybsza ekipa hypercar uda się na Tor Poznań, biorąc udział w profesjonalnym treningu z Damianem Lempartem. Najlepsza drużyna GTE wskoczy zaś na prawy fotel rajdowej Fabii RS Rally2 Kuby Matulki.
Zobacz też: Nowe rozgrywki w FIA ERC. „Oldboje” na podbój Starego Kontynentu
Warto nadmienić, iż równie ciekawe nagrody czekają na… kibiców i widzów transmisji na żywo! Co dwie godziny losowane będą zaproszenia do centrum Overcrest, bony na zakup literatury w labotiga.pl, gadżety od partnerów czy akcesoria do simracingu. Organizatorzy zatroszczyli się o dwie nagrody specjalne – przejazd na prawym fotelu Skody Fabii Rally2 Adriana Chwietczuka (4.01, 12:30) i Audi S1 Grzegorza Olchawskiego (5,01, 12:00). Przyznajcie, to pewna nowość w świecie simracingu, Wojol i Overcrest wyznaczają trendy.
Endurance Tour: Le Mans – startujemy 3 stycznia!
Wyścig odbędzie się na platformie Asetto Corsa. Kierowcy zmierzą się w dwóch klasach – królewskiej grupie hypercar (Ferrari 499P) oraz GTE (Porsche 911, Aston Martin Vantage). Prekwalifikacje wystartowały już 1 grudnia – do styczniowego finału awansuje szesnaście najlepszych drużyn kategorii hypercar i dwadzieścia GTE. Sesja kwalifikacyjna rozpocznie się w piątek, 3.01, około 18:00. Właściwe zmagania rozgorzeją w sobotę, 4.01, o 12:00.
Przeczytaj również: Prowizoryczna lista zgłoszeń Monte-Carlo. Polacy na starcie?
Choć nie podano jeszcze pełnego składu osobowego, wiemy że na elektronicznym asfalcie Endurance Tour: Le Mans pojawią się prawdziwe gwiazdy. Apetyt na wiktorię zapowiedzieli już Tomek Poradzisz i Piotr Stachulec, którzy reprezentowali nasz kraj na arenie F1 Esports Series. Dołączy do nich prawdziwy weteran biało-czerwonego simracingu i były, fabryczny kierowca Mercedesa, Patryk Krutyj. Wrocławianin stawia sobie ambitny, wręcz karkołomny cel – Krutyj zamierza zamienić się w jednoosobową armię i prowadzić auto przez całą dobę.
Miło nam poinformować, że Rally and Race obejmuje wydarzenie patronatem medialnym. Na naszej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych znajdziecie zapowiedzi, relacje i podsumowanie zawodów. Pojawimy się także w Myślenicach, dołączając do grona komentatorów. Cieszymy się, że znów przyczynimy się do promocji polskiego simracingu!
Wszystkie informacje o Endurance Tour: Le Mans dostępne są na stronie Wojol Racing. Po więcej emocji z wirtualnych odcinków i torów wyścigowych zapraszamy na rallyandrace.pl.
W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!