sobota, 6 marca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Epidemia uderzyła w sporty motorowe

Epidemia uderzyła w sporty motorowe

Kolejne wydarzenia z nowym tygodniem wypadają z kalendarza 2020 również na naszym krajowym podwórku. Pierwszą „ofiarą” był Memoriał Bublewicza i Kuliga. Wiemy już, że Rajd Świdnicki zostanie przełożony. Obecnie organizator i PZM szuka bezpiecznego rozwiązania, pytanie czy da się w obecnej chwili taki termin wskazać. Analogiczna sytuacja jest u innych organizatorów i promotorów. Takie decyzja napływają już z Tarmac Masters, Race Day, Pucharu Toru Słomczyn i innych. Niektórzy zapobiegawczo odwołują imprezy już z początku maja. Niemal pewne jest przeniesienie na innym termin także rundy Mistrzostw Polski Rallycross zaplanowaną na koniec kwietnia. Prognozy i to wcale nie pesymistyczne zakładają przestój co najmniej do końca czerwca. Znaczna część kluczowych imprez zaplanowana jest od maja. Zaczyna się więc nerwowe odliczanie. Taka sama data pojawiła się również dzisiaj podana przez ASN w Wielkiej Brytanii, która nadrabia zaległości w reakcji na epidemię.

Sporty motorowe mają jeszcze jeden problem nawet jeśli epidemia przynajmniej w codziennym życiu znacznie osłabnie. Na pewno ograniczenie w zgromadzeniach będzie przedłużone w porównaniu do zaleceń przebywaniu w domu. To logiczne, aby nie wrócić do punktu wyjścia. Oznacza to, że imprezy samochodowe będą łapać kolejne opóźnienia lub będą próby rozgrywania bez publiczności. Trzeba będzie się liczyć ze środkami ostrożności jeśli ktoś podejmie się organizacji pierwszych imprez. O ile zamknięci w autach kierowcy są bezpieczni to podczas wszelkich wydarzeń mamy odprawy, rozdanie nagród czy sam park maszyn, który generuje skupiska ludzkie.

Może się również okazać, że mimo znacznego głodu ścigania i rywalizacji, frekwencja nie będzie ponad możliwości, bowiem odczujemy po kieszeni cały ten przestój. O ile dzisiaj głaszczemy nasze auta w garażu czekając na sezon, to za te kilka tygodni lub miesięcy może się okazać, że większość osób będzie miała większe problemy niż głód ścigania niezależnie czy startują za własne pieniądze czy za pieniądze sponsorów. To też może się okazać ciosem dla organizatorów kiedy potencjalni partnerzy i sponsorzy będą lizać rany i zajmą się ratowaniem swoich budżetów.

Świadomi są tego również organizatorzy: „Nie wiadomo jakie „straty” poniosą zawodnicy. Niestety wiele osób straci swoje dochody lub ich część więc start w imprezie może nie być na górze ich listy z priorytetami. Musimy zatem poczekać aż sytuacja się ustabilizuje i dopiero wtedy będzie można podjąć jakieś decyzje.” powiedzieli nam organizatorzy Drive Cup.

Nasuwa się pytanie czy sezon 2020 w ogóle się odbędzie. Mniejsze wydarzenia są bardziej niezależne od urzędów i dopasują się do ciasnego kalendarza w drugiej połowie roku. Ale wydarzenie rangi krajowej czy międzynarodowej, nie licząc imprez torowych, szczególnie z wykorzystaniem dróg jak rajdy czy nawet wyścigi górskie będą miały bardzo duży problem.

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Cais, Vogel i Polášek w składzie Orsák Rally Sport

Orsák Rally Sport w aktualnym sezonie będzie wystawiał załogi w wielu cyklach zarówno na poziomie krajowych mistrzostw,...

Williams w nowych barwach na sezon 2021

Brytyjski zespół Williams zaprezentował w piątek swój samochód na sezon 2021 Formuły 1. Model FW43B stanowi ewolucję...

Rally Turkey 2002 ERC

Ciekawa relacja z Rajdu Turcji w 2002 roku, kiedy to był on rundą Mistrzostw Europy, a zwycięstwo...

34 wydania magazynu Rally and Race już w sprzedaży!

Marcowe wydanie magazynu Rally And Race już dostępne w salonikach prasowych. Tematem numeru jest Toyota GR Yaris....

Z czterech na dwa kółka – historia Marcina Hinza

Marcin Hinz jest człowiekiem pełnym pasji do tego co robi. Zarówno w przypadku rajdów samochodowych jak i...kolarstwa,...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...