Mads Ostberg robi co w jego mocy, aby w sezonie 2025 powrócić do bezpośredniej walki o rajdową koronę na Starym Kontynencie.
Na początku ubiegłego roku Mads Ostberg wymieniany był w gronie faworytów do wiktorii w Mistrzostwach Europy. Podchodząc do sprawy na chłodno, miniona kampania nie poszła jednak po myśli Norwega. Plany na starokontynentalny podbój pokrzyżowała nieobecność na pierwszej rundzie – Mads trafił bowiem do szpitala, opuszczając zmagania na Węgrzech. Na asfaltowych „Kanarach” kierowca Citroena uplasował się dopiero na dziewiątej lokacie, nadzieję na podium przywróciły mocne starty w Szwecji i Estonii (piąte i czwarte miejsce).
Zobacz też: Orlen żegna się z Formułą 1. Co ze wsparciem polskich zawodników?
Niestety, marzenia o medalu prysły w Fiuggi. Ostberg i Barth wypadli z trasy na dziewiątej próbie sportowej, uderzając w drzewo. Samochód został zniszczony, a pilot Madsa trafił do szpitala. Norweg zdecydował się na wstrzymanie swojej europejskiej kampanii – do końca roku zaliczył tylko jeden, gościnny start w słowackim Rally Nova Gorica (drugie miejsce).
Czarne chmury z sezonu 2024 są już przeszłością, a Ostberg zgłasza gotowość do walki o insygnia władzy FIA ERC. Norweg poinformował, że pracuje nad pełną kampanią w 2025.
Ostberg walczy o budżet
Norweg przyznał, iż jego celem jest pełna kampania Mistrzostw Europy. Jeśli Madsowi nie uda się zebrać odpowiedniego budżetu, nie zobaczymy go w tym roku na oesach FIA ERC:
„Pracujemy nad pełnym programem startów w ERC. Rozmawiamy z naszymi partnerami, oczywiście jesteśmy też w kontakcie z Citroenem – robimy wszystko, aby zdobyć środki. Liczę na to, że w przeciągu najbliższego miesiąca dopnę finansowanie. Plan jest prosty, albo przejedziemy cały sezon Rajdowych Mistrzostw Europy 2025, albo… odpuszczamy.
Po słabszym, zeszłym roku chcę wrócić w dobrym stylu, osiągać porządne wyniki. Zawsze chcę walczyć o najwyższe cele i jestem naprawdę zmotywowany, aby powalczyć o koronę ERC. Powiedzmy, że wcześniej nie byłem na to gotowy. W tym roku chcę tego dokonać”.
Przeczytaj również: Lista zgłoszeń na Monte-Carlo. Alpejski klasyk bez Polaków
Norweg nie jest jeszcze pewny, czy na prawy fotel Citroena C3 Rally2 wróci Patrik Barth:
„Wciąż czekamy na ostateczne informacje od Patrika… Musimy wiedzieć, czy uda mu się wrócić do rywalizacji. Cóż, mocno trzymamy za niego kciuki i liczymy na dobre wyniki”.
Mads Ostberg wygrał dwie rundy FIA ERC. Oba zwycięstwa odniósł w ojczyźnie gulaszów, wędzonej papryki i wina Tokaj. Na Węgrzech triumfował odpowiednio w 2021 i 2023 roku.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!