Elfyn Evans pozostaje nie do zatrzymania w Rajdzie Szwecji, nieznacznie powiększając swoją przewagę w sobotnie rano, podczas gdy kierowcy Hyundaia, Ott Tänak i Adrien Fourmaux, napotkali problemy.
Samochody Toyota GR Yaris Rally1 sprawiały się doskonale w temperaturach poniżej zera. Kalle Rovanperä wygrał otwierający sobotni etap odcinek specjalny Vännäs, ale Evans odpowiedział zwycięstwem na Sarsjöliden, zanim Thierry Neuville z Hyundaia zajął pierwsze miejsce w ostatnim odcinku przed zjazdem na serwis w Kolksele.
Takamoto Katsuta, również za kierownicą Toyoty, utrzymywał się w czołówce, notując serię czasów w pierwszej czwórce. Japoński kierowca rozpoczął dzień ze stratą zaledwie 0,6 sekundy do Evansa i mimo walki z podsterownością na OS10, zakończył pętlę ze stratą tylko 2,8 sekundy.
Poranek był trudniejszy dla zespołu Hyundaia. Tänak, który zajmował trzecie miejsce po nocnym odcinku, stracił ponad 10 sekund na trzech odcinkach, spadając za Neuville’a o 0,3 sekundy.
Estończyk, który krótko prowadził w piątkowe popołudnie, zbagatelizował jakiekolwiek problemy z jego i20 N Rally1, mimo tajemniczej oleistej substancji rozpryskiwanej na szybę z przedziału silnikowego.
„Może to śnieg”, żartobliwie powiedział, nie ujawniając więcej szczegółów.
Poranek Fourmaux był jeszcze bardziej frustrujący. Najnowszy nabytek Hyundaia musiał zatrzymać się tuż po starcie OS11, aby zabezpieczyć pasek swojego kasku, którego zapomniał zapiąć.
Ta pomyłka kosztowała go ponad 20 sekund i spadek na szóste miejsce w klasyfikacji ogólnej za Rovanperą. Zirytowany i wyraźnie zasmucony, odmówił rozmowy z dziennikarzami na końcu odcinka.
Dalej w stawce, Mārtiņš Sesks kontynuował swoją czystą jazdę w Fordzie Pumie Rally1, podczas gdy młody kierowca Toyoty, Sami Pajari, zajmował ósmą pozycję ze stratą 13,3 sekundy. Josh McErlean i Grégoire Munster zamknęli stawkę liderów.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.