wtorek, 6 czerwca, 2023
Strona głównaAktualnościFIA doprecyzuje przepisy po zamieszaniu z Alonso w Dżudzie

FIA doprecyzuje przepisy po zamieszaniu z Alonso w Dżudzie

Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła, że przed kolejną rundą Grand Prix F1 w Australii, rozwiąże problem w regulaminie, który dotyczył kary nałożonej na Fernando Alonso na ostatnim okrążeniu wyścigu, a następnie jej anulowanie po zakończeniu rywalizacji.

Całe zamieszanie wynikało z faktu dotknięcia samochodu Hiszpana podnośnikiem, przez jednego z mechaników w momencie, kiedy Alonso odbywał wcześniejszą karę za złe ustawienie na starcie. W trakcie czasowej kary, która odbywana jest w boksie, wszelka ingerencja w samochód jest zabroniona i to spowodowało decyzję sędziów o dodatkowym ukaraniu kierowcy Astona Martina.

Historia nie byłaby o tyle dziwna, że wcześniej organ zarządzający, który częściowo nadzoruje procedury zdalnie z centrum w Genewie, nie dopatrzył się złamania regulaminu. Ostatecznie jednak uznano na ostatnim okrążeniu Grand Prix Arabii Saudyjskiej, że jeden z mechaników złamał procedury i dlatego nałożono karę.

Aston Martin po wyścigu  odwołał się od decyzji, powołując się na nowe dowody, które wskazywały, że wcześniej w podobnych przypadkach nie stosowano kar i ostatecznie przyznano rację brytyjskiemu zespołowi interpretując dotknięcie podnośnikiem samochodu, jako czynność, która nie jest związana z pracą przy nim.

Aby uniknąć podobnego precedensu w przyszłości, FIA 23 marca przed wyścigiem w Australii zdecydowała się zebrać komisyjnie i wydać jasną interpretację regulaminu i wykluczyć podobne zamieszanie w przyszłośći: „Prośba do stewardów o ponowne rozpatrzenie pierwotnej decyzji (Dokument 51) została złożona na ostatnim okrążeniu wyścigu” – wyjaśnia rzecznik FIA. „Późniejsza decyzja stewardów o przesłuchaniu i przyznaniu zawodnikowi prawa do odwołania była wynikiem nowych dowodów dotyczących definicji „pracy przy samochodzie”, dla których istniały sprzeczne precedensy, co zostało ujawnione przez tą konkretną okoliczność”.

„Temat ten zostanie omówiony na kolejnym Sportowym Komitecie Doradczym, który odbędzie się w czwartek 23 marca, a wyjaśnienie zostanie wydane przed Grand Prix Australii Formuły 1 FIA 2023. To otwarte podejście do ponownego przejrzenia i doskonalenia swoich procesów jest częścią stałej misji FIA polegającej na regulowaniu sportu w uczciwy i przejrzysty sposób”.

Dariusz Szymczak
Sensei na macie i senpai w środowisku Formuły 1. Nikt mnie nie przekona, że czerwony nie jest najszybszym kolorem na świecie.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Zwycięski finał Damiana Litwinowicza – Portugalia ERX

Zapraszamy na pełną relację z finałowego wyścigu Mistrzostw Europy Rallycross na torze Montalegre w Portugalii. Damian Litwinowicz...

Cenne punkty za 4. miejsce Rajdzie Podlaskim

Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski zaprezentowali bardzo dobre tempo podczas 42. Rajdu Podlaskiego, zajmując 4. miejsce w...

Kajetanowicz i Szczepaniak stają na podium WRC2 w Rajdzie Sardynii

Świetny debiut w nowym samochodzie rajdowym zaliczyli Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy rywalizowali w ostatnich dniach...

Damian Litwinowicz wygrywa 2 rundę ERX w Portugalii

Damian Litwinowicz zapisuje na swoje konto kolejną rundę Mistrzostw Europy Rallycross. Polak tryumfuje na Portugalskim torze Montalegre....

42 Rajd Podlaski 2023 | ACTION by MotoRecords.pl

Grzegorz Grzyb i Adam Binięda wygrywają 42. Rajd Podlaski
42. Rajd Podlaski wygrała załoga Grzegorz Grzyb i Adam Binięda. Zobaczcie jak rywalizacja podczas 3 rundy RSMP...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here