Próby znalezienia nowego promotora Rallycrossowych Mistrzostw Świata i Mistrzostw Europy zakończyły się fiaskiem – taki wniosek można wyciągnąć w związku z decyzją o tym, że Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA sama przejmie organizacji obu cykli.
Po trzech miesiącach analiz rynkowych prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, ogłosił dzisiaj bezpośrednie zaangażowanie federacji w rozwój obu mistrzostw. FIA będzie właścicielem i operatorem obu serii przy wsparciu zewnętrznego dostawcy usług. Obecnie finalizowane są kalendarze Mistrzostw Świata i Europy FIA w Rallycrossie na 2025 rok, które zostaną ogłoszone do 14 marca po zatwierdzeniu przez Światową Radę Sportów Motorowych. Wstępne plany przewidują siedem rund w ramach Mistrzostw Świata i sześć w Mistrzostwach Europy.
Nowy model zarządzania ma na celu maksymalizację rozwoju dyscypliny, zapewniając korzyści dla kierowców, zespołów, organizatorów i sponsorów, a także dostarczając niezapomniane emocje fanom i członkom FIA. Wsparcie społeczności rallycrossowej ma być fundamentem sukcesu mistrzostw.
Aby jeszcze bardziej rozszerzyć zasięg i atrakcyjność mistrzostw, FIA stawia na transmisje w ogólnodostępnych kanałach oraz cyfrową dostępność treści. Jest to kluczowe dla przyciągnięcia nowych fanów i zwiększenia wartości dla partnerów komercyjnych i sponsorów.
W nowym sezonie kontynuowana będzie koncepcja «bitwy technologii» (battle of technologies), wprowadzona w 2024 roku. Pozwala ona na rywalizację samochodów z silnikami spalinowymi z pełni elektrycznymi konstrukcjami, co dodaje unikalny wymiar do rywalizacji w WRX i odzwierciedla różnorodność świata motoryzacji.
Strategia rozwoju rallycrossu na przyszłość
Inwestycja FIA w najwyższy poziom rallycrossu to także zobowiązanie do rozwijania całej ścieżki awansu w sportach motorowych na nawierzchniach mieszanych. FIA współpracuje z krajowymi związkami motorowymi, aby umocnić tę drogę od podstawowych zawodów cross-car aż po najwyższy poziom rywalizacji w Mistrzostwach Świata FIA w Rallycrossie.
Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, powiedział: „FIA inwestuje nie tylko w rallycross, ale w przyszłość naszego sportu. Jesteśmy w pełni zaangażowani w rozwój tej dyscypliny, zdobywając nowych odbiorców na całym świecie, a także oferując lepszą jakość rywalizacji dla kierowców, zespołów, partnerów biznesowych i, co najważniejsze, dla kibiców”.
Dyrektor ds. juniorskich sportów drogowych FIA, Emilia Abel, dodała: „Mistrzostwa mają ogromny potencjał do rozwoju na skalę globalną i jestem przekonana, że ta nowa możliwość zarządzania przez FIA otworzy przed nimi świetlaną przyszłość. FIA będzie stawiać na pierwszym miejscu zarówno kibiców, jak i zawodników. Wszyscy czekamy na sezon 2025 i nową erę rallycrossu”.
Podobają ci się nasze newsy? Nie przegap żadnego: obserwuj RALLY and RACE na Google News.