FIA przejmuje organizację WRX i ERX

Johan Kristoffersson (SWE) of the KMS - HORSE Powertrain Team, Niclas Groenholm (FIN) of the CE Dealer Team by Volvo Construction Equipment Tea, Ole Christian Veiby (NOR) of the Kristoffersson Motorsport Team, Timmy Hansen (SWE) of the Hansen World RX Team and Kevin Hansen (SWE) of the Hansen World RX Team compete during the FIA World RX in Nyirad, Hungary on July 28, 2024. // Mihai Stetcu / Red Bull Content Pool // SI202407280352 // Usage for editorial use only //

Próby znalezienia nowego promotora Rallycrossowych Mistrzostw Świata i Mistrzostw Europy zakończyły się fiaskiem – taki wniosek można wyciągnąć w związku z decyzją o tym, że Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA sama przejmie organizacji obu cykli.

Po trzech miesiącach analiz rynkowych prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, ogłosił dzisiaj bezpośrednie zaangażowanie federacji w rozwój obu mistrzostw. FIA będzie właścicielem i operatorem obu serii przy wsparciu zewnętrznego dostawcy usług. Obecnie finalizowane są kalendarze Mistrzostw Świata i Europy FIA w Rallycrossie na 2025 rok, które zostaną ogłoszone do 14 marca po zatwierdzeniu przez Światową Radę Sportów Motorowych. Wstępne plany przewidują siedem rund w ramach Mistrzostw Świata i sześć w Mistrzostwach Europy.

Nowy model zarządzania ma na celu maksymalizację rozwoju dyscypliny, zapewniając korzyści dla kierowców, zespołów, organizatorów i sponsorów, a także dostarczając niezapomniane emocje fanom i członkom FIA. Wsparcie społeczności rallycrossowej ma być fundamentem sukcesu mistrzostw.

Aby jeszcze bardziej rozszerzyć zasięg i atrakcyjność mistrzostw, FIA stawia na transmisje w ogólnodostępnych kanałach oraz cyfrową dostępność treści. Jest to kluczowe dla przyciągnięcia nowych fanów i zwiększenia wartości dla partnerów komercyjnych i sponsorów.

W nowym sezonie kontynuowana będzie koncepcja «bitwy technologii» (battle of technologies), wprowadzona w 2024 roku. Pozwala ona na rywalizację samochodów z silnikami spalinowymi z pełni elektrycznymi konstrukcjami, co dodaje unikalny wymiar do rywalizacji w WRX i odzwierciedla różnorodność świata motoryzacji.

Strategia rozwoju rallycrossu na przyszłość

Inwestycja FIA w najwyższy poziom rallycrossu to także zobowiązanie do rozwijania całej ścieżki awansu w sportach motorowych na nawierzchniach mieszanych. FIA współpracuje z krajowymi związkami motorowymi, aby umocnić tę drogę od podstawowych zawodów cross-car aż po najwyższy poziom rywalizacji w Mistrzostwach Świata FIA w Rallycrossie.

Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, powiedział: „FIA inwestuje nie tylko w rallycross, ale w przyszłość naszego sportu. Jesteśmy w pełni zaangażowani w rozwój tej dyscypliny, zdobywając nowych odbiorców na całym świecie, a także oferując lepszą jakość rywalizacji dla kierowców, zespołów, partnerów biznesowych i, co najważniejsze, dla kibiców”.

Dyrektor ds. juniorskich sportów drogowych FIA, Emilia Abel, dodała: „Mistrzostwa mają ogromny potencjał do rozwoju na skalę globalną i jestem przekonana, że ta nowa możliwość zarządzania przez FIA otworzy przed nimi świetlaną przyszłość. FIA będzie stawiać na pierwszym miejscu zarówno kibiców, jak i zawodników. Wszyscy czekamy na sezon 2025 i nową erę rallycrossu”.

Podobają ci się nasze newsy? Nie przegap żadnego: obserwuj RALLY and RACE na Google News.