Już w ten weekend na asfaltowych odcinkach Górnego Śląska rozegrany zostanie Rajd Śląska, który będzie ósmą rundą Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC) i szóstą rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na trasach tego rajdu pojawi się oczywiście załoga LOTTO Matulka Rally Team w składzie Jakub Matulka i Daniel Dymurski, którzy dzięki dobrym wynikom w całym sezonie liczą się w walce o najwyższe cele w mistrzostwach Polski.
W dniach 11–13 października na wymagających górnośląskich oesach toczyć się będzie rywalizacja w Rajdowych Mistrzostwach Europy i Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Dla obu tych cykli Rajd Śląska będzie finałową rundą w kalendarzu i to właśnie tu rozegra się decydująca walka tytuły mistrzów Europy i Polski. Najciekawiej jest w naszym krajowym czempionacie, gdzie o miano najlepszej załogi w kraju rywalizuje aż pięć duetów. W tym gronie są także reprezentujący LOTTO Matulka Rally Team Jakub Matulka i Daniel Dymurski, którzy aktualnie plasują się na trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej RSMP, mając jednak taką samą liczbę punktów, jak drudzy w tabeli Grzegorz Grzyb i Adam Binięda.
Zobacz także: Rajd Śląska – kibicujmy bezpiecznie, myślmy o przyszłości!
Kuba i Daniel, czyli aktualni mistrzowie Polski w klasie 3, od początku tegorocznej kampanii rywalizują wśród najszybszych zawodników w kraju za kierownicą Škody Fabii Rally2 evo. W swoim debiutanckim sezonie pokazali się z doskonałej strony, zaliczając cztery podia w pięciu przejechanych rajdach i wygrywając swoją pierwszą rundę RSMP, czyli Rajd Koszyc.
– To dla nas naprawdę dobry sezon, w którym za cel obraliśmy sobie naukę samochodu Rally2. Zbieranie doświadczenia przebiega dobrze. Myślę natomiast, że mimo iż samochód, do którego wsiedliśmy na początku roku jest dla nas nowy, to udało się pokazać kilka razy niezłe tempo, co daje nam dobrą pozycję w klasyfikacji generalnej RSMP. Wiem doskonale o co toczy się walka, ale podchodzę do tego spokojnie. Naszym najważniejszym celem na Rajd Śląska jest pojechać dobre zawody, utrzymać równe tempo i sprawdzić się na tle najlepszych załóg Europy, bo będzie to również nasz debiut w samochodzie tej klasy w ERC. Na pewno nie będzie łatwo, bo górnośląskie oesy zawsze były wymagające, a nasi rywale są bardzo zmotywowani. Myślę jednak, że mimo iż choroba w miniony weekend trochę pokrzyżowała nasze plany, to będziemy gotowi do walki. Do zobaczenia na oesach i mocno ściskajcie kciuki! – powiedział Jakub Matulka, kierowca LOTTO Matulka Rally Team.
Zobacz także: ERC 8. Rajd Śląska – harmonogram, mapy, lista zgłoszeń, onboardy
Matulka i Dymurski mieli już wspólnie okazję zmierzyć się z oesami Rajdu Śląska. W zeszłym sezonie jadąc Fordem Fiestą Rally3, już jako Rajdowi Mistrzowie Polski w klasie 3, udowodnili swoją wysoką formę, wygrywając zawody w swojej kategorii. W tym roku górnośląskie oesy ugoszczą także najlepszych zawodników Starego Kontynentu, co wydłuża trasę i podnosi poziom trudności. W związku z tym w RSMP w klasyfikacji końcowej rajdu ilość przyznawanych punktów pomnożona będzie razy 1,5. Cała trasa rajdy mierzyć sobie będzie trochę ponad 180 kilometrów, na które składa się czternaście odcinków specjalnych.
Rywalizacja w Rajdzie Śląska rozpocznie się w piątek od odcinka kwalifikacyjnego GZM Zabrze Mikulczyce (3,05 km) o godzinie 11:30. Następnie o 18:00 odbędzie się uroczysta ceremonia startu, a po niej miejski odcinek specjalny, OS1 Katowice Super Special Stage (1,5 km). Jego początek zaplanowano na godzinę 20:05.
Właściwa część rywalizacji ruszy w sobotę o godzinie 9:00, a do pokonania będzie siedem oesów o łącznej długości prawie 100 kilometrów. Zawodnicy w dwóch pętlach przedzielonych serwisem pokonają: OS2/OS5 Jastrzębie-Zdrój (17,04 km), OS3/OS6 Ochaby (10,8 km) i OS4/OS7 Gmina Jasienica (19,78 km). Dzień zamknie odcinek OS8 Stadion Śląski (1,5 km), który zgodnie z nazwą zostanie rozegrany pod legendarnym „Kotłem Czarownic” w Chorzowie.
Zobacz także: Rajd Śląska 2024 na żywo w Motowizji – finałowa runda mistrzostw Europy oraz mistrzostw Polski pełna emocji!
Finałowy dzień Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC) oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2024 to sześć odcinków specjalnych, które dają łącznie prawie 82 kilometry walki. Organizatorzy przygotowali na zawodników dwie pętle po trzy odcinki specjalne. Pierwsze rajdówki na otwierającą niedzielne zmagania próbę, OS9/OS12 Marklowice Górne (11,46 km), wyjadą około godziny 8:55. Następnie załogi rywalizować będą na OS10/13 Hażlach (17,45 km) oraz OS11/14 Województwo Śląskie (11,87 km), który podczas drugiego przejazdu stanowić będzie dodatkowo punktowany Power Stage. Nieoficjalne wyniki Rajdu Śląska oraz nowych mistrzów Europy i Polski powinniśmy poznać około godziny 17:00.
Starty Jakuba Matulki wspiera Totalizator Sportowy właściciel marki LOTTO, a także Złomex S.A., TG Recycling, DB Logistic oraz Park Poniwiec.
Klasyfikacja generalna przed 8. Rajdem Śląska (5/6):
1.Szeja/Szeja 132 pkt.
2. Grzyb/Binięda 111 pkt.
3. Matulka/Dymurski 111 pkt.
4. Gabryś/Syty 106 pkt.
5. Byśkiniewicz/Siatkowski 88 pkt.
6. Kołtun/Pleskot 63 pkt.
7. Kowalczyk/Hryniuk 46 pkt.
8. Sobczak/Marczewski 41 pkt.
9. Marczyk/Gospodarczyk 35 pkt.
10. Laskowski/Kuśnierz 33 pkt.