Finowie otwierają stawkę

Rajd Świdnicki – KRAUSE, również jako kontynuacja Rajdu Elmot, już po raz 42. stanowić będzie rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Siedemnasta edycja zapisze się w historii w szczególny sposób, ponieważ po raz pierwszy od sezonu 1980, ponownie rozegrana zostanie w październiku. Dobrze znane polskiej stawce odcinki specjalne, w jesiennej aurze mogą stać się zupełnie nowym wyzwaniem.

To jeszcze mocniej podgrzewa rywalizację o najcenniejsze trofea polskiego czempionatu. W obliczu niepewnej sytuacji, ze zgodą na organizację słowackiej rundy RSMP (46. Rally Košice, 16-18 października), to właśnie na mecie w Świdnicy, możemy poznać nowych Mistrzów Polski.

Po triumfie w Rajdzie Rzeszowskim i w Rajdzie Śląska, najbliżsi sięgnięcia po tytuł są Jari Huttunen i Mikko Lukka, którzy z dorobkiem 69 punktów prowadzą w klasyfikacji generalnej, o 14 punktów przed duetem Grzyb / Poradzisz. Załoga Skody Fabia Rally2 evo będzie w najbliższy weekend wyjątkowo trudnym rywalem, ponieważ Grzyb, Mistrz Polski z sezonu 2018, ma na swoim koncie trzy zwycięstwa odniesione w Świdnicy. Z odcinkami specjalnymi tego rajdu zmierzy się już po raz dwudziesty.

Tegoroczne statystyki sprzyjają jednak reprezentantom Hyundai Poland Racing, którzy zdominowali pierwszą część polskiego sezonu, a we wszystkich siedmiu tegorocznych startach konsekwentnie nie schodzą z podium. Dziewięć odcinków specjalnych (o łącznym dystansie 120 km), wytyczonych na trasach wokół Świdnicy, ma szansę stać się areną jednego z najbardziej zaciętych i widowiskowych pojedynków.

Dla zespołu i dla marki Hyundai najbliższy weekend może okazać się kluczowy w kontekście walki o tytuł w stawce producentów oraz zespołów sponsorskich. Hyundai Poland Racing zajmuje aktualnie trzecią pozycję, o 9 dziewięć oczek za bezpośrednimi rywalami. Co ciekawe, równocześnie z przygotowaniami do polskiej rundy trwały prace nad powrotem na odcinki specjalne Mistrzostw Świata. Bezpośrednio po rajdzie, załoga i zespół wyruszają do Włoch, aby na trasach 17. Rally Italia Sardegna  walczyć o kolejne punkty w WRC 3.

Jari Huttunen Wracamy na odcinki specjalne Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, po prawie trzech tygodniach przerwy, ale ta chwila oddechu jest bardzo ważna, biorąc pod uwagę, jak intensywny okres przed nami. Przyjeżdżamy do Świdnicy, jako liderzy, ale mam świadomość, że będzie to szczególnie trudny rajd. Walka z Grzegorzem Grzybem na Rajdzie Śląska była jeszcze bardziej zacięta, a jego doświadczenia z odcinkami Rajdu Świdnickiego są imponujące. Czeka nas naprawdę trudna walka.

Charakterystyka tego rajdu bardziej mi odpowiada, więc   po swojej stronie też mamy kilka mocnych atutów. Mam szczęście pracować w otoczeniu świetnych ludzi i w ambitnym zespole, który cały czas ciężko pracuje. Jasno wytyczyliśmy priorytety i to cały czas procentuje, dlatego wiem, że jesteśmy dobrze przygotowani.

Możliwe, że Świdnica rozstrzygnie wyniki RSMP, ale nie zmienia to założonego planu. Start na nawierzchni asfaltowej w Polsce i przyszłotygodniowy szutrowy Rajd Sardynii będą walką o bardzo ważne punkty, więc na tym się koncentrujemy. Bez strategii i kalkulacji skupiamy się na walce o najwyższy stopień podium i damy z siebie wszystko.

Starty zespołu Hyundai Poland Racing w sezonie 2020 wspierają: Hyundai Motor Poland, Hyundai Motorsport Customer Racing, GRX Grönholm RX, Gulf Race Fuels Distribution EU oraz Kowax 2Brally.

 

 

Drodzy czytelnicy i fani Rally and Race, przypominamy o naszej akcji ARCHEO. Kupując jeden z archiwalnych numerów magazynu, pomagacie nam uatrakcyjnić serwis i nasze relacje z imprez sportowych – zarówno tych większych, jak i mniejszych. Wysyłka numerów gratis.Wielkie dzięki za wsparcie!

Archiwalne numery kupicie ⇒ TUTAJ