Focus WRC duetu Kulig/Baran z Rajdu Polski 2002 wystawiony na sprzedaż

Focus
fot. my-gallery.eu

Marzenie każdego, polskiego kibica rajdowego… Na sprzedaż trafił właśnie Ford Focus WRC – maszyna, którą Janusz Kulig i Jarek Baran wygrali 59. edycję Rajdu Polski 2002. Egzemplarz ma niesamowity, mistrzowski rodowód, ma kompletną dokumentację techniczną i… historyczne, „kuligowe” oklejenie. A cena? Cóż, to już wiedza tajemna, którą poznają wyłącznie potencjalni, zdecydowani nabywcy.

fot. my-gallery.eu

Focus z mistrzowskim rodowodem

Monstrum M-Sportu opuściło linię montażową w 2001 roku, egzemplarz otrzymał tablicę znamionową z symbolem V5 FMC. Pierwszym użytkownikiem samochodu był sam… Colin McRae. Po czterech startach Szkota rajdówkę „zaktualizowano” do najnowszej, asfaltowej specyfikacji „WRC 01”, przekazując kluczyki w ręce Francoisa Delecoura. Kolejnym, i dość pechowym „właścicielem” pojazdu był dzisiejszy prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem. Podczas czerwcowego startu w Rajdzie Lebanon Focus zapalił się, zaś płomienie wyrządziły nieodwracalne szkody… Na szczęście inżynierowie brytyjskiej stajni uratowali konstrukcję. Odbudowany egzemplarz otrzymał jednak nowe oznaczenie karoserii – symbol V474 ONO.

Zobacz też: Janusz Kulig – dziewiętnasta rocznica śmierci mistrza

Na przestrzeni miesięcy Focus był modernizowany – zmieniono tylną aerodynamikę, turbo, przepustnicę czy skrzynię biegów. Za część zmian odpowiedzialny był dzisiejszy dyrektor drużyny Haas – Gunther Steiner. Ford wykorzystywany był na Węgrzech, w Szwajcarii, w Czechach oraz… w Polsce. Na fotelu kierowcy zasiadały między innymi takie tuzy jazdy na opis jak Jan Kopecky, Vaclav Pech, Roman Kresta czy Alister McRae. Focus trafił też w ręce Leszka Kuzaja (Rally Vranov 2004 – wygrana oraz Mogul Sumava Rallye 2004 – czternasta lokata), Krzysztofa Hołowczyca (Rajd Kormoran 2003 – trzecie miejsce) i… Janusza Kuliga. Trzykrotny mistrz RSMP pilotowany przez Jarka Barana wygrał nim Rajd Polski 2002. Focus oklejony był wtedy w barwy ówczesnych sponsorów – browaru Brok, Mobil 1, czy Goodyear.

fot. my-gallery.eu

„Kuligowy” Ford na sprzedaż

W 2004 roku na zakup opisywanego egzemplarza zdecydowała się stajnia JM Engineering. Ford podróżował po całej Europie, zaliczając nawet kilka zwycięskich startów. Po czterech latach auto zawędrowało do słonecznej Hiszpanii, ostatecznie maszyna „zaparkowała” w garażu My Gallery. Tam zdecydowano się na przywrócenie jej historycznych, „kuligowych” barw. Rajdówka wygląda dokładnie tak samo, jak… podczas badania technicznego przed startem Rajdu Polski 2002. Na szybie widnieją również oznaczenia biało-czerwonej załogi.

Cena? To już wiedza zarezerwowana wyłącznie dla potencjalnych nabywców. Spoglądając jednak na stan techniczny, kompletną dokumentację FIA czy M-Sportu oraz… mistrzowski rodowód poprzednich użytkowników, Focus wart jest dosłownie każdej, wydanej złotówki. Po cichu liczymy zatem, iż piękne, biało-niebieskie V474 ONO ponownie zawita nad Wisłę.

Ogłoszenie sprzedaży samochodu znajdziecie na oficjalnej stronie internetowej My Gallery. Po więcej emocji ze świata polskich i zagranicznych oesów zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!