Miejskie hot-hatche cieszą się dużą popularnością. W dodatku te dwa modele w nieco mniej cywilnych odmianach mają okazję stanąć w szranki podczas rajdowych oesów. Zobaczcie, który okazał się szybszy na miejskim asfalcie – Ford Fiesta ST czy Hyundai i20 N.
Oto rywalizacja dwóch przedstawicieli segmentu B, ale w nieco ostrzejszym wydaniu. Pod maską Forda pracuje 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,5-litra. Jednostka wytwarza 200 KM maksymalnej mocy i 290 Nm momentu obrotowego. Całość trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni mechanicznej.
Zobacz: Ford Fiesta Rally3 – made in Poland
Hyundai i20 N to południowokoreański konkurent z dużymi ambicjami. Pod maską pracują 4 cylindry o łącznej pojemności 1,6 litra. Maksymalna moc to 204 KM, a szczytowy moment obrotowy wynosi 275 Nm.
Jak widać, na papierze osiągi są bardzo zbliżone. Zobaczcie, których z nich wygrał w tym pojedynku. Autorzy testu sprawdzili oba samochody na kilka różnych sposobów, a na koniec przetestowali również, który najlepiej hamuje.