Rajd Nadwiślański wrócił do kalendarza RSMP i od razu mocno podkręcił emocje. Dawno w krajowym czempionacie nie było tak wyrównanej walki w klasyfikacji generalnej, jak ta zakończona w minioną niedzielę mecie w Puławach (18-19 maja). Jedną z pięciu załóg, które przed finałowym Power Stage miały szansę na podium, byli także reprezentanci Gabryś Rally Team. Na dystansie ponad 135 km, do trzeciego miejsca i wyrównania wyniku z 2016 roku, zabrakło ostatecznie 9,3 sekundy.
Zbigniew Gabryś i Damian Syty swój pierwszy wspólny start rozpoczęli od czwartego wyniku na otwierającej próbie i na identycznym miejscu kończyli pierwszą pętle. Na wyniku piątkowego etapu zaważyła jednak kara 5 sekund za potrącenie ogranicznika cięcia na jednym z ostrych zakrętów. To była jazda z maksymalnymi prędkościami i na granicy przyczepności, więc nie trudno było o takie przygody. Na koniec dnia załoga Fabii RS Rally2 zajmowała szóstą pozycję, o 0,3 sekundy za bezpośrednimi rywalami.
Niedziela to sześć z dziesięciu odcinków specjalnych, a już pierwszy z nich dał załodze Skody wynik na OS-owym podium i awans o jedno miejsce w stawce. Zbigniew Gabryś i Damian Syty dzień rozpoczęli skupieni, a świetną dyspozycję potwierdzili meldując się z najlepszym czasem szóstej próby. To zwycięstwo dało im kolejny awans w klasyfikacji generalnej. Na półmetku niedzielnego dystansu umocnili się w czwórce, zaledwie o dwie sekundy za czołową trójką.
Na finałową pętlę Gabryś i Syty zaryzykowali z wyborem twardej mieszanki opon i mimo, że poprawili wszystkie swoje czasy z pierwszego przejazdu to, przez większość dystansu walczyli o utrzymanie się na drodze. To zdecydowanie nie pomogło w walce o podium. Bilans rundy w Puławach to ostatecznie piąty wynik, a więc jedno miejsce wyżej niż na inaugurację RSMP w Świdnicy. Zdobyte łącznie 18 punktów, a w tym jeden bonusowy na Power Stage, dało awans na piąte miejsce klasyfikacji sezonowej. Z takim dorobkiem ekipa Gabryś Rally Team stanie w czwartek 6 czerwca na ceremonii startu Rajdu Małopolskiego – którego charakterystyka tras powinna już lepiej pasować do specyfikacji Skody Fabia RS Rally2.