Genialny pojedynek na Wyspach. Ingram królem Zjednoczonego Królestwa

fot. Chris Ingram - oficjalny profil Facebook

W miniony weekend poznaliśmy personalia mistrzów Wielkiej Brytanii. Wyspiarska korona powędrowała do Chrisa Ingrama pilotowanego przez Alexa Kihuraniego. Duet Toyoty GR Yaris Rally2 rozprawił się z Irlandczykiem, Williamem Creightonem.

W miniony weekend rozegrano ostatnią rundę Rajdowych Mistrzostw Wielkiej Brytanii, 69. Visit Conwy Cambrian Rally 2024. Po pięciu dotychczasowych starciach liderem sezonowej „generalki” był czempion JWRC z sezonu 2023, William Creighton. Przewaga zawodnika z Irlandii była jednak iluzoryczna, kierowca Forda Fiesty Rally2 miał bowiem zaledwie punkt zapasu nad reprezentacją Castrol Melfyn Evans Motorsport Rally Team, Chrisem Ingramem oraz Alexem Kihuranim. Scenariusz był prosty – zwycięzca Cambrian Rally bierze wszystko!

fot. Chris Ingram – oficjalny profil Facebook

Ingram vs Creighton

Włodarze finałowej odsłony Probite British Rally Championship przygotowali siedem prób sportowych o długości niecałych stu kilometrów. Jednodniowy format rajdu nie pozwalał zawodnikom na taktyczne podejście – liczyło się czyste tempo oraz… odrobina szczęścia. Pretendenci do tytułu od razu rzucili się więc do walki o upragnione, mistrzowskie laury. Chris i William nie mogli jednak pozwolić sobie na kosztowną wpadkę, bo matematyczne szanse na tytuł Probite BRC zachował jeszcze kierowca Forda Fiesty Rally2, Osian Prace.

Zobacz też: Kowalczyk i Hryniuk spełnili marzenia. Zielona Oliwka mistrzem Polski

Załoga Castrol MEM Rally Team potwierdziła rolę faworytów. GR Yaris Rally2 w kultowych barwach Castrola triumfował na wszystkich, porannych sprawdzianach. Creighton i Regan byli jednak blisko – załoga wspierana przez ekipę M-Sportu traciła zaledwie pięć sekund… Wszystko miało rozegrać się na trzech, ostatnich odcinkach specjalnych tegorocznej 2024.

Ingram
fot. Chris Ingram – oficjalny profil Facebook

Mistrzowskie barwy Castrola

Na drugim przejeździe najdłuższego oesu „Clocaenog” (aż dwadzieścia pięć kilometrów) panowie szli łeb w łeb. Mistrz JWRC 2023 stracił tylko trzy dziesiąte sekundy. Decydujący okazał się przedostatni odcinek „Alwen”. William i Liam nie ustrzegli się błędów, gubiąc aż czternaście sekund. Był to motorsportowy gwóźdź do mistrzowskiej trumny. Chris Ingram mógł już kontrolować tempo – myśląc już o pierwszej wiktorii w British Rally Championship.

Przeczytaj również: Nowy załącznik „K”. FIA wskrzesza motorsportowe potwory

Finałowy oes padł łupem Maxa McRae. Brązowy medalista ERC3 2024 i ERC Junior 2024 z powodzeniem przesiadł się do królewskiej konstrukcji Rally2, finalnie meldując się tuż za podium Visit Conwy Cambrian Rally 2024. Creighton i Regan stracili przeszło dwadzieścia sekund, oddając mistrzowskie szarfy w ręce Ingrama… „Castrolowego” GR Yarisa Rally2 zalała salwa wina musującego – Ingram i Kihurani mogli rozpocząć zasłużoną celebrację.

To czwarty, poważny tytuł w karierze Ingrama. W latach 2016-2017 triumfował w ERC3, dwa lata później sięgnął po złoto na Starym Kontynencie (2019, z Rossem Whittockiem).

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 45. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!