poniedziałek, 14 czerwca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności GKSS PZM ZATWIERDZIŁA REGULAMIN HRPP NA 2016

GKSS PZM ZATWIERDZIŁA REGULAMIN HRPP NA 2016

W dniu 26 bm. Główna Komisja Sportu Samochodowego oficjalnie zatwierdziła regulaminy rajdowe na rok 2016, w tym Regulamin Historycznego Rajdowego Pucharu Polski.

 part

Oznacza to powołanie w Polsce pierwszego cyklu sportowych rajdów historycznych rozgrywanych na podstawie przepisów Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA. Jest to nowa jakość w polskich rajdach i oznacza, że Polska włącza się nurtu europejskich rajdów historycznych, które bardzo dynamicznie rozwijają się w całej Unii Europejskiej.

 

Inicjatorzy tego cyklu zapowiadają w roku 2016 przeprowadzenie siedmiu eliminacji i podkreślają, że HRPP jest cyklem rangi mistrzostw Polski przeznaczonym dla licencjonowanych zawodników startujących na historycznych modelach samochodów, jakie startowały w rajdach w okresie 1931 -1990.

Koordynator d/s przygotowań HRPP Mirosław Miernik podkreśla, że utworzenie tego cyklu jest wynikiem wieloletnich prac nad jego powołaniem, oraz bardzo dobrej współpracy z Główną Komisją Sportu Samochodowego oraz Główną Komisją Pojazdów Zabytkowych.

Najważniejsze – powiedział M. Miernik – jest to , że na Polskie historyczne rajdowe trasy powróci sportowa rywalizacja kultowych samochodów rajdowych marek zagranicznych jak i naszych Polskich Fiatów, Maluchów i Polonezów. Znów zobaczymy też polskich rajdowych mistrzów. Powołanie HRPP, to wielka szansa na popularyzację polskich osiągnięć rajdowych w kraju i zagranicą. Rajdy HRPP będą prawdziwym festiwalem historii Polskiego i europejskiego automobilizmu gwarantującym rajdowe emocje zarówno zawodnikom jak i kibicom.

Jak już wiadomo cykl HRPP będzie również poważną rajdową szkołą dla kandydatów na zawodników – miejmy nadzieje przyszłych polskich mistrzów WRC i ERC – którzy będą mogli zdobywać swoje pierwsze licencje rajdowe jadąc w rajdach HRPP bez pomiaru czasu , na końcu stawki.

Zapowiada się cykl bardzo ciekawych i widowiskowych rajdów na najciekawszych polskich trasach rajdowych, a organizatorzy obiecują ,że HRPP będzie szczególnie przyjazny zarówno dla kibiców jak i zawodników. Przewidują szereg atrakcyjnych imprez towarzyszących oraz nowe formy organizacyjne, które ten cykl uczynią szczególnie ciekawym. Organizatorzy przez kilka lat zbierali doświadczenia z tego typu imprez odbywanych we Włoszech, Niemczech, Austrii i Czechach i zamierzają je teraz wykorzystać w rajdach historycznych w Polsce.

Trzeba przy tej okazji też przypomnieć, że sport samochodów historycznych ma wiele form i jest generalnie dostępny dla każdego. Od kilku lat rozwija się on w Polsce bardzo dynamicznie. W tym roku będzie rozgrywana już 5 historyczna edycja Rajdu Polski (Rajd Polski Historyczny). Jest to już od dwóch lat eliminacja Pucharu FIA. W roku 2014 PZM powołał też Puchar Polski w Rajdach Pojazdów na Regularność , jako cykl rajdów rangi mistrzostw Polski.

Sport samochodów historycznych realizowany wg. przepisów FIA jest równorzędnym i naturalnym uzupełnieniem dotychczasowych rozgrywek odbywanych wg przepisów FIVA, w tym szczególnie Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Obecnie wraz z powołaniem przez PZM cyklu HRPP, polscy kierowcy maja już pełen wybór cyklów i imprez samochodów historycznych, w których mogą uczestniczyć: od zlotów i pokazów do czysto sportowej rywalizacji na odcinkach specjalnych. Wszystkie te formy aktywnego świętowania historii automobilizmu w Polsce odbywają się teraz w

pełnej zgodności z przepisami międzynarodowymi i pozwalają polskim zawodnikom na pełnoprawną rywalizacje w podobnych cyklach mistrzowskich rangi narodowej i europejskiej w całej Unii.

Znaczenie powołania cyklu HRPP najlapidarniej chyba podsumował Romuald Chałas, współinicjator powołania cyklu, doświadczony zawodnik rajdowy i Prezes liczącego sobie ponad 100 lat Automobilklubu Polski: „ten cykl jest wisienką na Polskim rajdowym torcie, gdyż bez pokazywania historii rajdów, wszelkie nasze współczesne osiągnięcia rajdowe po prostu tracą swój prawdziwy blask” 

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

2. Marten Rajd Strzeliński za nami

W miniony weekend zakończył się 2. Marten Rajd Strzeliński, który zainaugurował tegoroczny cykl MSP Rally Trophy. Poza...

Krzysztof Romanowski wygrywa Drift Open w Debrznie.

Za nami emocjonująca inauguracje sezonu Drift Open w Debrznie. W klasie Masters - najwyższej w DO niepokonany...

Oliver Solberg – wygrana we Włoszech, wyjazd do Kenii!

Kariera młodego zawodnika jaśnieje coraz bardziej. Wicemistrz ERC z 2020 roku ma za sobą kolejny, bardzo udany...

Mercedes kończy śrubowanie swoich rekordów

Miniony weekend był dla stajni Mercedesa jednym z najgorszych w ostatnich miesiącach. Po wtopie w Monako, z...

Adrian Chwietczuk wygrywa 40. Rajd Podlaski!

Ostatni szutrowy sprawdzian przed 77. Orlen Rajdem Polski dla zawodnika Hołowczyc Racing. Olsztynianin w pasjonującej walce pokonał...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...