Gonitwa Adriana Wichłacza za Piotrkiem Fukowskim

fot. Michał Kondrowski | rallyart.pl

Za nami prolog do rywalizacji na torze Modlin. Ale dzisiejsze wydarzenie było zupełnie inne i odbyło się w wyjątkowy miejscu. Kierowcy amatorzy mieli niepowtarzalną okazję do rywalizacji w Twierdzy Modlin. Próba była skróconą wersją odcinka z Tor Modlin Rally Show, ale kluczowe fragmenty z Twierdzy zostały zachowane.

Warunki to typowy odcinek specjalny. Asfalt z licznymi przebiciami do kamienistej nawierzchni oraz łączniki szutrowe. Dzisiejsze wydarzenie w przeciwieństwie do Modlin Rally Show odbyło się w suchych warunkach. Więc na terenie Twierdzy pojawiło się sporo kurzu z łączników szutrowych. Uliczki pokryte lekką warstwą pyłu szybko zrobiły się śliskie.

fot. Michał Kondrowski | rallyart.pl

Od pierwszego przejazdu zaatakował Piotr Fukowski w Subaru Impreza i wypracował sporą przewagę. Rywale na początku podeszli do tematu zachowawczo. Kolejne przejazdy to już najlepsze czasy w wykonaniu Adriana Wichłacza w Fieście Proto i Karola Chetnickiego w Lancerze X. Początkowa przewaga Piotra spokojnie starczyła do przerwy, ale później rywale zaczęli się niebezpiecznie zbliżać. Decydujący był ostatni przejazd i to na nim zapadły kluczowe zmiany. Adrian awansował na pierwszą pozycję spychając Piotra na miejsce drugie. Trzecią pozycję zajął Arek Tyc w Lancerze Evo X.

Pierwsze wrażenia po premierowej edycji Twierdza Modlin Winter Cup to jedno pytanie, „Czemu tak późno?”. Plusy to niewątpliwie wspaniała lokalizacja i duża różnorodność oraz całkiem spora długość trasy. Warunki typowo oesowe, niestety nie pod auta torowe. Ale takie były założenia od początku. Miejsce jest z ogromnym potencjałem. Nawierzchnia ciężko znosi sportowe przejazdy wielu załóg. Ale mimo tego mamy nadzieję, że wkrótce kierowcy ponownie będą mogli zagości na Twierdzy Modlin.

Pełną relację znajdziecie już niedługo w papierowym wydaniu magazynu Rally And Race.

Wyniki Top 3 – Twierdza Modlin Winter Cup

Klasyfikacja generalna
1. Adrian Wichłacz / Ford Fiesta Proto
2. Piotr Fukowski / Subaru Impreza
3. Arek Tyc / Mitsubishi Lancer Evo X

Klasa 1
1. Paulina Niezabitowska / Nissan Micra
2. Waldemar Niezabitowski / Nissan Micra

Klasa 2
1. Adam Nowak / Subaru Justy
2. Mateusz Szymański / Honda Civic
3. Dawid Iwanicki / Renault Clio

Klasa 3
1. Agnieszka Korzeniowska / Honda Civic
2. Maksymilian Kulik / Honda Civic
3. Wojciech Ogonowski / Peugeot 106

Klasa 4
1. Grzegorz Klimczyk / Honda Civic
2. Grzegorz Wysocki / Peugeot 206
3. Wojciech Wolny / Toyota GT 86

Klasa 5
1. Szymon Sieńko / BMW E36
2. Mikołaj Mielcarz / BMW 325i
3. Dawid Żubicki / Ford Fiesta

Klasa 6
1. Adrian Wichłacz / Ford Fiesta Proto
2. Piotr Fukowski / Subaru Impreza
3. Arek Tyc / Mitsubishi Lancer Evo X

Zobacz pełne wyniki

fot. Michał Kondrowski | rallyart.pl